Gå til innhold

Definisjon på bryllupsreise?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Må bare spørre for moroskyld: Hva er definisjonen på en bryllupreise? Er det første reise som foretas etter bryllupet uansett hvor og når?

For meg er bryllupsreisen noe man drar på rett etter bryllupet (maks 2-3 dager etter), og hvor man hovedsaklig koser seg sammen som nygift (men selvsagt kan oppleve mye likevel) Derfor stusset jeg litt da et vennepar skulle på bryllupsreise over 2 mnd etter bryllupet, på backpackertur. Dette blir for meg en vanlig ferie... Man har vel ikke sammen "nygiftfølelsen" i mange månder. Eller? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det får vel bli opp til hver enkelt det hva man definerer det som. Vi reiste på bryllupsreise 6 dager eter bryllupet og ja det var bryllupsreise for oss i allfall . Selv om jeg ser at du definerer det til å være en reise man tar max 2-3 dager etter bryllupet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Vi dro på ferie ca 6 uker etter bryllupet, og det var IKKE bryllupsreise, men vanlig ferie...

Enig med at bryllupsreisen skal være noe man gjør i forbindelse med bryllupet. Man kan heller kalle det "En forsinket bryllupsreise"!

He, he, men synes jo du er rimelig sær å blande deg opp i sånne småting, og at jeg er sær som svarer!!

Uansett, så er jeg enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imax - ikke innlogget

Jeg er ikke enig med deg! Det er mange grunner til at bryllupsreisen utsettes en uke eller to måneder. Vi kommer ihvertfall ikke til å ta bryllupsreisen før en stund etterpå, da vi får besøk fra utlandet og nordnorge og vil gjerne ha tid sammen med dem når de først kommer til Oslo.

Og så til slutt: Er det ikke SAMME om man kaller det bryllupsreise eller ferie?!?!? Det er uansett bare et ord, så for å være helt ærlig synes jeg det er fullstendig irellevant hva man velger å kalle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei :D

Det var jeg som startet dette. Må bare si at jeg skrev at jeg spurte fo moroskyld! Folk kan kalle det akkurat hva de vil for meg, men jeg ha som sagt alltid sett på bryllupsreise som noe som blir tatt i forbindelse med bryllupet. Syns bare det ville være gøy å høre hva andre mente jeg! Ikke noe vondt ment! Må jo også ha noe å finne på siden jeg har minimalt å gjøre på jobb i dag.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med Imax jeg også.

Vi skulle egentlig vært på bryllupreise, men den hadde blitt 2 uker etter bryllupet. (Nå droppet vi den fordi vi kjøpte oss hus, men det var iallfall bryllupsreise for oss.) Forøvrig ville aldri jeg ha dratt på bryllupsreise allerede 2-3 dager etter bryllupet jeg da, da har man nok annet å styre med og jeg ville ikke hatt samvittighet til å reise. Det var mye å ordne også etter bryllupet, så 1-2 uker etter bryllupet er optimalt i mine øyne.

Men også 6 mnd etter bryllupet kan fint være en bryllupsreise.

Og ja, den følelsen av å være nygiftt holder seg faktisk utrolig godt. Vi har nå vært gift i 1 mnd og 3 uker, og vi er fortsatt nygifte i mine øyne. Hadde vi skullet hatt noen ferie nå, hadde det definitivt vært en bryllupsreise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag håller med er, det spelar inte så stor roll vad man kallar resan för, ferie eller bryllupsreise, men personligen tycker jag nog att en sådan resa bör tas i samband med bröllopet. 6 månader efteråt är lite långt tycker jag.

Vi får ofta frågan vart vi åkte, men vi tog ju resan till bröllopet i Norge som en bröllopsresa. Motorcykel t.o.r. i norsk natur med övernattning i Hytte+hotell, bo i sommarhuset och umgås med familjen, ta en fisketur, vara romantiska och lyckliga. Ingen annan resa skulle kunna kallas bröllopsresa för mig - vi har ju gjort en romantisk resa till och från vårt bröllop. Kan man kalla DEN resan för bröllopsresa egentligen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det du føler er bryllupsreisen din, det er bryllupsreisen din!

Svært få orker å reise like etter bryllupet

Selv om det går noen uker/månder etter bryllupet før du reiser på den første ferien, så kan det være en bryllupsreise, dersom DU vil det..

Min venninne giftet seg i august.. og begynte å planlegge bryllupsreisen når byrllupet var vel i havn..!

Nå gleder hun seg veldig til sin første ferie med sin ektemann... Det blir sikkert romantisk... Og at det har gått nesten to måneder siden bryllupet når de drar tror jeg ikke vil legge noen demper på "bryllupsreise-følelsen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gjest - selvsagt er det greit å starte en ny diskusjonstråd! Morsomt at man tar opp nye temaer - det er flere av oss som kjeder oss på jobb innimellom... ;o)

PS! Det er hyggelig om du logger deg inn med brukernavn/registrerer deg, slik at vi "vet" hvem du er. Er lei av alle "gjest"ene her inne!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Globetråkker

En bryllupsreise er vel gjerne til et sted/hotell man ikke normalt ville dratt til, noen litt spesielt, men selvsagt avhengig av økonomi.

Men selvsagt også avhengig av hva man gjør det til også,

hvis man går inn for det kan charterturen bli spesielt ved å spise på romantiske steder, selvsagt være sammen hele tiden, ikke som en venneflokk, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor i alle dager skulle man dra på bryllupsreise et sted man vanligvis ikke ville dra..?

Jeg vil selvfølgelig dra på bryllupsreise til et sted jeg ellers har lyst til å dra til.. Et sted jeg mender det er en god ide å reise til uansett om man er gift eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi giftet oss lørdag, deretter hadde vi to netter på Oslo Plaza og reiste deretter på bryllupsreise som varte i 14 dager. Kypros og Cruise.

Fra gammelt av varer hvetebrød dagene i 10 dager, da skal brudeparet være i fred og ikke ha besøk uten at de selv har invitert. he he...

Selv synes jeg 14 dager var bra, kunne godt hatt tre uker - men jeg er enig i at man skal dra rett etter bryllupet. Vi fikk hotell oppholdet fra lørdag natt til mandag morgen i gave av foreldrene - og måtte vente til mandag med å reise - pga flyavganger i forhold til cruiset.

Vi var i alle fall veldig fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Globetråkker
Hvorfor i alle dager skulle man dra på bryllupsreise et sted man vanligvis ikke ville dra..?

Ment i betydningen at det er noe dyrere, mindre risiko (ikke uspes :o ) eller bedre planlagt enn hva man normalt ville velge. E.g. tur til Mauritius eller Martinique, hvor man samtidig har sjekket hvordan været er der på den årstiden :roll:

I alle fall min plan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke snakket noe om bryllupsreise enda, men tviler på at det blir umiddelbart etter bryllupet pga skolegang. Kanskje vi reiser en tur i forbindelse med jula? For min del kan en bryllupsreise like gjerne gå til Venezia som til London (jeg hadde nok satsa på London :ler: ), men hovedsaken er vel kanskje at man får det koselig og romantisk sammen som mann og kone? Et vennepar av oss reiste bare timer etter festen, men angra på det i ettertid fordi de ble i dårlig form av reisen. De hadde ikke sovet skikkelig i uka før bryllupet, var skikkelig slitne etter en hektisk dag - og med litt alkohol innabords.....hm..... Uansett hvor eller når man reiser skal man ha det gøy sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...