Bloodflowers Skrevet 20. april 2021 #21 Skrevet 20. april 2021 Jeg har hatt rytmeforstyrrelse siden jeg var liten. Fikk anfall hvor hjertet slo hardt og med 200 slag i minuttet. Måtte bare sette/legge meg ned. Anfallene kunne vare i alt fra 5 min til 3 timer. Utrolig slitsomt og påvirket meg mye. Anfallene kunne komme bare jeg satt stille. Fant ikke ut av det da jeg var liten. Jeg tok opp igjen problemet med hjertelege (går til kontroller av andre grunner også) da jeg var voksen. Fikk da en bærebar EKG-måler som fikk målt et anfall. Forsøkte medisinering, men det hjalp ikke. Fikk da ablasjon, men den var ikke vellykket. Økte doseringen av Isoptin, og det hjalp. Har ikke hatt anfall siden. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #22 Skrevet 20. april 2021 Bloodflowers skrev (4 minutter siden): Jeg har hatt rytmeforstyrrelse siden jeg var liten. Fikk anfall hvor hjertet slo hardt og med 200 slag i minuttet. Måtte bare sette/legge meg ned. Anfallene kunne vare i alt fra 5 min til 3 timer. Utrolig slitsomt og påvirket meg mye. Anfallene kunne komme bare jeg satt stille. Fant ikke ut av det da jeg var liten. Jeg tok opp igjen problemet med hjertelege (går til kontroller av andre grunner også) da jeg var voksen. Fikk da en bærebar EKG-måler som fikk målt et anfall. Forsøkte medisinering, men det hjalp ikke. Fikk da ablasjon, men den var ikke vellykket. Økte doseringen av Isoptin, og det hjalp. Har ikke hatt anfall siden. Jeg har hatt ett kraftig anfall (4 timer) likt det du beskriver. Pulsen var umulig å måle fordi den var all over the place. Jeg har vært utredet, men de har ikke fått målt hjerterytme under anfall, så alt ser visstnok greit ut. Foruten det ene anfallet da jeg var helt tom for pust, hjerte gikk i 200, ansikt og lepper var helt fargeløse og jeg var totalt tappet for energi, så har jeg også hatt noen kortvarige anfall også. Så jeg lurer på hvordan andre opplever de kortvarige anfallene? Jeg opplever nemlig at jeg nesten er i ferd med å miste bevisstheten, men først kjenner jeg noen tunge slag/pulseringer oppunder buken (tror det er ved hjerte, men ikke sikker). Kjennes nesten ut som om ballong tapper seg, etappevis for væske. Ikke direkte ubehagelig følelse, tvert i mot, sånn bortsett fra engstelsen jeg føler når jeg er i ferd med å miste bevisstheten. Og vipps, så er alt normalt. M.a.o oppleves dette som noe annerledes enn det lange anfallet jeg hadde. Ligner dette på noe andre har opplevd? Anonymkode: d0ce6...820
Drama_Queen Skrevet 21. april 2021 Forfatter #23 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har hatt ett kraftig anfall (4 timer) likt det du beskriver. Pulsen var umulig å måle fordi den var all over the place. Jeg har vært utredet, men de har ikke fått målt hjerterytme under anfall, så alt ser visstnok greit ut. Foruten det ene anfallet da jeg var helt tom for pust, hjerte gikk i 200, ansikt og lepper var helt fargeløse og jeg var totalt tappet for energi, så har jeg også hatt noen kortvarige anfall også. Så jeg lurer på hvordan andre opplever de kortvarige anfallene? Jeg opplever nemlig at jeg nesten er i ferd med å miste bevisstheten, men først kjenner jeg noen tunge slag/pulseringer oppunder buken (tror det er ved hjerte, men ikke sikker). Kjennes nesten ut som om ballong tapper seg, etappevis for væske. Ikke direkte ubehagelig følelse, tvert i mot, sånn bortsett fra engstelsen jeg føler når jeg er i ferd med å miste bevisstheten. Og vipps, så er alt normalt. M.a.o oppleves dette som noe annerledes enn det lange anfallet jeg hadde. Ligner dette på noe andre har opplevd? Anonymkode: d0ce6...820 Jeg merker det heller ikke direkte på hjertet alltid. Får en slags dump følelse i hals og hode og bryst, føler av og til at jeg skal besvime eller at jeg har et skikkelig trykk i hode. Kan vare en stund før det plutselig gir seg.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #24 Skrevet 21. april 2021 Jeg fikk diagnotisert hjertefeil da jeg var liten (arvelig) og har vendt meg til alt mulig dette hjertet finner på. Jeg har vært godt fulgt opp hele livet og er på faste kontroller i Oslo hver 6. mnd. Går på høydose betablokkere og fikk ablasjon to ganger i tenårene, nå har jeg implantert pacemaker som hjelper når det står på som verst. Merkelig at ikke legene har tatt tak i dette før, ts. Forstår at det har vært enklere for meg som har hatt bekreftet diagnose nesten hele livet og lang familiehistorikk, men be om ny kontroll av hjertet og forhør deg om betablokkere. Anonymkode: e496d...f8c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå