AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Da har jeg bestillt legetime hos fastlegen angående å bli henvist til psykolog. Trenger å ta tak i mitt liv og få hjelp til problemene mine. Det føles godt Hvor lang tid kan jeg regne med før jeg får time hos psykolog? Hvordan er denne prosessen? Anonymkode: a2177...550 2
Gjest laPistola Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Så bra at du tar tak i ting 🙂 det er umulig og svare på. Først må jo legen være enig i at du trenger henvisning, også spørs det vel litt hvor du bor hvor lang ventetiden er. Det kan være raskere privat enn dps .
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Anonyminist skrev (1 minutt siden): Så bra at du tar tak i ting 🙂 det er umulig og svare på. Først må jo legen være enig i at du trenger henvisning, også spørs det vel litt hvor du bor hvor lang ventetiden er. Det kan være raskere privat enn dps . Sant nok, men det har jeg ikke penger til 😕 Anonymkode: a2177...550
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 For meg tok det noen måneder. Det er dessverre dårlig psykologdekning rundt om. Jeg går ikke på DPS, men til privat psykolog med avtale med det offentlige. Det koster bare en egenandel hver gang, fram til jeg får frikort. Prosessen var at fastlegen sendte henvisning til den psykologen vi ble enige om. Psykologen mottok henvisningen og sendte meg et svar (med kopi til fastlegen) om at jeg hadde rett til hjelp, og omtrent hvor lenge jeg måtte vente før jeg kom til å få time. Jeg ble oppringt da jeg skulle bli innkalt til første time. Selv om det tok en del tid å få time var det absolutt verdt det. Anonymkode: e18d5...abc
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da har jeg bestillt legetime hos fastlegen angående å bli henvist til psykolog. Trenger å ta tak i mitt liv og få hjelp til problemene mine. Det føles godt Hvor lang tid kan jeg regne med før jeg får time hos psykolog? Hvordan er denne prosessen? Anonymkode: a2177...550 Det kommer ann på alvorlighetsgraden på problemene dine. Men det er greit å være ops på at nr 1: Alle som søker får ikke plass. Nr 2: På dps jobber det mange forskjellige yrkesgrupper så det er ikke sikkert du får tildelt en psykolog om du får plass,men det betyr ikke at du får dårligere hjelp. Og nå tok jeg utgangspunkt i at det er dps du blir søkt til Anonymkode: 8275b...266 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 Vær forberedt på at det kan ta lang tid. I mellomtiden kan du høre med psykiatrisk sykepleier i kommunen din, der det er lettere å få time til samtaler, og det er gratis. Anonymkode: 2e14e...123 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 Da jeg søkte DPS tok det tre måneder fra henvisningen ble sendt fra fastlegen, til jeg hadde første time hos psykolog. Fikk snakke med en (ganske negativ) lege på DPS i mellomtiden. Anonymkode: 497c8...fae
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #8 Skrevet 18. april 2021 Be om å få komme til privat psykolog med avtale! De har gjerne bedre tid enn dps og hiver deg ikke på dør i det sekundet du viser tegn til pittelitt bedring! Anonymkode: bcd0c...ca2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #9 Skrevet 18. april 2021 Tok ca. tre måneder fra henvisning til jeg fikk time hos dps. Jeg sliter ikke med noe mer alvorlig som spiseforstyrrelser, mye panikkangst, selvmordstanker o.l, men det er veldig vanskelig å være meg. Anonymkode: fa563...f3b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #10 Skrevet 18. april 2021 Det kommer an på hvor grundig henvisningen er, hvor godt du fungerer i dagliglivet, hvilken by du bor i og nå er det sikkert litt ekstra venting pga covid-19. For meg tok det 1 måned og jeg bodde i en liten by, måtte si opp jobben pga sykdom, og hadde en veldig grundig lege som kjente meg og min familie godt. Er også under 30 år så ble vel prioritert som ung også. Anonymkode: b48ab...64c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 Det kommer litt an på. Selv valgte jeg privat med refusjon. Kortere ventetid, og ikke så dyrt. I tillegg var jeg ekstra heldig å kom til en som akkurat hadde fått noen åpen plasser. Men man må fort belage seg på noen måneder. Anonymkode: 71302...e1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå