Gå til innhold

Huff, så flaut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her om dagen da jeg hentet sønnen i barnehagen nevnte han ene at det hadde vært 2 dager han hadde hatt bæsj i bleien om morgenen.. Jaha, tenkte jeg.. forsto egentlig ikke problemet helt. Etterhvert viste det seg at han kanskje trodde at vi ikke hadde skiftet på han om morgenen eller ikke brydd oss om han hadde bæsjet. Jeg ble helt satt ut jeg, det er vel ingen som gjør det? Jeg begynte nesten å le og sa at å skifte på han er det siste vi gjør før vi går og om han bæsjer på vei til barenehagen så skifter vi på han i barnehagen. Det viste seg at vedkommende som tok det opp ikke hadde vært på tidligvakt, men hadde blitt fortalt det.

Jeg forstår at det er mye å gjøre om morgenen når barna kommer, men man kan jo ikke styre når barnet bæsjer heller da. Jeg syns det var utrolig flaut at han trodde at vi ikke byttet bleie på barnet vårt om morgenen, og begynte å tenke etter om vi kunne sees på som "sånne" mennesker. I følge søsteren min som jobber i barnehage så er det alle mulige folk som gjør dette så da ble jeg litt beroliget. Er dette noe som er dagligdags i barnehagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er dagligdags i en barnehage, spør du, om barna bæsjer? Skjønner ikke spørsmålet ditt.

Alle barnehageansatte skjønner at unger også kan bæsje på vei til barnehagen, de er da ikke idioter. Synes ikke du har noe å være flau over. Det er jo bare å si som sant er, at han bæsjet idet dere kom inn døra.

Skrevet
Hva er dagligdags i en barnehage, spør du, om barna bæsjer? Skjønner ikke spørsmålet ditt.

Alle barnehageansatte skjønner at unger også kan bæsje på vei til barnehagen, de er da ikke idioter. Synes ikke du har noe å være flau over. Det er jo bare å si som sant er, at han bæsjet idet dere kom inn døra.

Jeg lurer på om det er dagligdags i barnehagene at foreldre ikke skifter på ungene om morgenen. Og han bæsjet ikke på vei til barnehagen, som sagt så skifter vi på han da, han bæsjet etter vi hadde gått.

Gjest filosofia
Skrevet

Jeg ville spurt barnehagen/personen om hva han/hun trodde og mente.

Ja det finnes foreldre som ikke gidder å skifte på barna sine på morgenen... Det finnes foreldre av alle slag. Jeg skjønner hva du mener og er redd for. Beste medisin mot slikt er kommunikasjon.

Gjest gotthard
Skrevet

filosofia har rett, beste medesin er komunikasjon.

om barnet til stadighet kommer med full bærsje bleie er det ikke noe jeg reagerer på, barn har faste tider ofte som de gjør slikt på og vi merker fort på tyngden om barnet har ny bleie med bærsj i eler om det er i fra i går.

av de 25 bleie ungene jeg har abeida med de sisdte 3 åra er det vel 3-4 som pleide og levere med full bleie( natt bleia).

synes kansje barnehagen var lit tidli ute i dette tilfelle , så ta det opp med avdelings lederen og hør hva hun mener.

vi hadde foresten en unge i fjor som bæsjet kl 0940 hver dag, kunne stille klokken etter han faktisk

Skrevet
filosofia har rett, beste medesin er komunikasjon.

om barnet til stadighet kommer med full bærsje bleie er det ikke noe jeg reagerer på, barn har faste tider ofte som de gjør slikt på og vi merker fort på tyngden om barnet har ny bleie med bærsj i eler om det er i fra i går.

av de 25 bleie ungene jeg har abeida med de sisdte 3 åra er det vel 3-4 som pleide og levere med full bleie( natt bleia).

synes kansje barnehagen var lit tidli ute i dette tilfelle , så ta det opp med avdelings lederen og hør hva hun mener.

vi hadde foresten en unge i fjor som bæsjet kl 0940 hver dag, kunne stille klokken etter han faktisk

Jeg tok det opp med han der og da og sa ifra at vi leverer ikke med nattbleie og om han bæsjer på vei til barnehagen så skifter vi i barnehagen. Han sa at han også trodde at sønnen vår hadde bæsjet etter vi har gått. Det jeg ble mest "sjokkert" over var tanken på at det faktisk er folk som ikke skifter før de sender barnet i barnehagen.

Skrevet

Hvorfor spurte han om det da? Hvis han ikke mistenkte at du leverte barnet med basjebleie fra kvelden i forveien??? Jeg ville nå ha følt meg litt ille til mote hvis jeg hadde fått det spørsmålet i barnehagen. Jeg hadde iallefall bedd om en forklaring på hva han mente. Var det bare ren informasjon, eller mente han seriøst at han hadde mistanke om at dere leverte ungen med nattbleie??

Skrevet
Hvorfor spurte han om det da? Hvis han ikke mistenkte at du leverte barnet med basjebleie fra kvelden i forveien??? Jeg ville nå ha følt meg litt ille til mote hvis jeg hadde fått det spørsmålet i barnehagen. Jeg hadde iallefall bedd om en forklaring på hva han mente. Var det bare ren informasjon, eller mente han seriøst at han hadde mistanke om at dere leverte ungen med nattbleie??

Jeg tror faktisk han mente at vi enten ikke hadde skiftet på han etter natten eller at vi hadde merket at han hadde bæsjet og levert han likevel. Det han mente å gjøre var å si til oss at vi måtte si ifra om han hadde bæsj i bleien når vi leverte han. Men, det er jo ikke et problem i og med at vi alltid skifter om han har bæsjet.

Det skal legges til at han er ganske ung og utenlandsk så han behersker ikke språklige nyanser like godt som oss så jeg tenker det er derfor det kom ut som det gjorde. Men, jeg ble ille til mote ja, og flau over at han mistenkte oss for noe sånt. Det var ubehagelig.

Skrevet

Vi har hatt titt og ofte 2 foreldrepar som har levert barna i barnehagen om morgenen, og levert barnet over til oss hvorpå vi har merket at barnet har bæsjet. Altså at barnet har kommet i barnehagen med bæsjebleien og foreldrene har tenkt å gå uten å skifte på barnet sitt først. Da sier vi ifra, at de må skifte når de kjenner det selv. De har jo unnskyldt seg med at de ikke har merket det, men det har de garantert gjort når de har hatt barnet på fanget før de har overlevert barnet til oss.

Det kan være noe sånt at den ansatte fikk beskjed om å si ifra - om han ikke var på tidligvakt, så kan han ha fått beskjed fra tidligvakten om å si ifra da dere kom og hentet. For å gjøre dere oppmerksomme, kanskje tidligvakten trodde dere hadde levert deres barn med full bleie.

Siden du har ditt på det rene, at du er sikker på at han har bæsjet etter dere reiste,så har du ingenting å være flau over! Han som tok det opp med dere har nok bare fått beskjed om å si det videre. ;)

Ikke noe å ta på vei for.

Skrevet

Hendte meg faktisk i går (for første gang) at datteren min bæsjet i bleien etter at vi kom til barnehagen like før jeg skulle gå derfra for å rekke bussen. (Pleier å drøye der en 10 minutters tid om morgenen, setter maten i kjøleskapet, hjelper med å få på innesko og ser at hun finner seg til rette). Assistenten som var der tilbød seg med en gang å bytte faktisk.

(Hadde jeg ikke hatt en buss å rekke så hadde jeg selvfølgelig gjort det sjøl før jeg gikk.)

Faktisk har det hendt et par ganger at datteren har bæsj i bleia når jeg kommer for å hente. Synes jo ikke det er særlig hyggelig for jeg lurer jo litt på om ingen har merket det, men sannsynligvis har de vel ikke oppdaget det ennå, så jeg gidder ikke gjøre noe vesen av det. Går bare inn i barnehagen og skifter på henne før vi drar hjem.

Til spørsmålet ditt om foreldre som sender barna i barnehagen med nattbleie. Det kan da ikke være særlig vanlig? (Håper inderlig ikke det, kan jo ikke være morsomt for barnet).

Skrevet

I barnehagen til datteren min er jeg positivt overresket.

Har hent flere ganger at jeg skal hente henne og hun har akkurat bæsjet.

Når jeg har kommet føler jeg det er "min" bleie. Men de har tatt ungen og skiftet. Mente det var deres ansvar. Det samme har de gjort om morningen, selv om de var klar over at jeg ikke hadde det travel.

Jeg kan ikke forstå de som kan levere ungen uten å være nyvasket og med ny bleie, stakkars barn.

Du har ingenting å være flau over, misforståelser skjer.

Gjest gotthard
Skrevet

vi også bytter bleie på ungene om foreldrene kommer akurat når ungen gjør noe,.det er noe av servisen vår det:-)

Skrevet
vi også bytter bleie på ungene om foreldrene kommer akurat når ungen gjør noe,.det er noe av servisen vår det:-)

Det gjør vi også. Eller rettere sagt; vi tilbyr oss. Stort sett så sier foreldrene at de ønsker å ta det selv (har jo ikke sett barnet på mange timer) eller så vil barnet selv at foreldrene skal skifte når de er kommet, og da smelter jo foreldrene totalt.

Det kan hende vi ikke har rukket å oppdage en bæsjebleie når barnet blir hentet (særlig når vi er ute), men da tilbyr vi oss alltid - slik at foreldrene skal forstå at vi ikke prøver å lure oss unna eller noe, men at vi faktisk ikke har merket det før foreldrene kom.

Skrevet

De som jobber i en barnehage, vet jo av erfaring at barnet kan bæsje i bleien like før foreldrene dukker opp om ettermidagen for å hente barnet. Ofte vil de da føle at foreldrene "mistenker" at de ikke har giddet å skifte bleien, mens grunnen jo er at de ansatte ikke har merket dette enda.

Da bør også de ansatt forstå at et barn kan fylle opp bleien i samme øyeblikk som mor eller far forsvinner ut døren om morningen, uten at de skal mistenke foreldrene for å bevisst levere barnet fra seg med bæsjebleie av den grunn.

Som en sa, det er overhodet ikke noe problem for en som er vant til å skifte bleier, å se om barnet har en våt og godt brukt nattbleie på seg, eller om bleien ganske nylig er skiftet når de steller barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...