Ugresset Skrevet 18. april 2021 #41 Skrevet 18. april 2021 Kjør på med grønnsakene! Elsker kålstuing, det må jeg ha snart. Ellers er jeg veldig glad i stekt sopp og løk, brokkoli, rosenkål og syltede rødbeter til kjøttkaker. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #42 Skrevet 18. april 2021 Det er helt perfekt. Evt som noen skriver her, gulrøtter, men ikke nødvendig. (Blir mektig med ertestuing.) Kjøttkaker er jo en super ide å servere. 'Retro mat' som man ikke selv gidder lage så ofte 🙂 Anonymkode: d27ca...0f4 2
ShivaSol Skrevet 18. april 2021 #43 Skrevet 18. april 2021 Hørtes godt ut ts. Ikke hør på nebbdyrene. Server alt det du sa! 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #44 Skrevet 18. april 2021 Jeg liker grønnsaksblanding til kjøttkaker. Men kjipt å ha det på en lørdag da. Hva med taco, hjemmelaget pizza, lasagne eller fløtegratinertepoteter? Men nå skal ikke jeg bestemme det. Men jeg ville heller lagd det på en lørdag. Anonymkode: 4c829...25c
Cata Skrevet 18. april 2021 #46 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det blir Brigg til maten, og kirsebærlikør til kaffen. Anonymkode: 0c327...d5e Du bør droppe Brigg synes jeg. Så vidt vites så gikk den ut av salg i -85 så jeg frykter det kan bli uheldige bi-effekter av den. Sånn ellers så kjenner jo du dine venner best og vet om de liker kjøttkager til middag. Lurer også på hvorfor du vil ha vaniljesausen lunken? Vi pleide ha den omtrent på romtemperatur. 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #47 Skrevet 19. april 2021 Jeg hadde reagert på å få en såpass enkel og lite spenstig middag en lørdag, er 40. Det er noe vi innimellom lager som hverdagsmat. Men heller dette enn pizza/taco, selvfølgelig. Nå er jeg vare ærlig fordi jeg er på et anonymt forum, og støtter at enkelte tenker slik. Ville selvfølgelig vært høflig og takknemlig om jeg fikk servert dette som gjest. Anonymkode: e900c...361 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #48 Skrevet 19. april 2021 Taffel skrev (10 timer siden): Som hva da? litt sånn tacopulver kjøttdeiggreie? Skal du kritisere, så bør du være i stand til å videreføre bitchposten din med et inspill på hva som er spenstig for deg. Kanskje du kan gi inspo til oss alle? Denne helgen har vi spist ferske sjøkreps og kamskjell med nybakt brød, hjemmelaget aioli, dill og sitron på fredag. Forrett lørdag var tunfisk tatatki med fennikelsalat, hovedrett var andebryst med gulrotpurè og asparges, dessert en pannacotta med bringebær. I går spiste vi en vegetarmoussaka med grønn salat. Sistnevnte ville jeg ikke servert gjester om jeg inviterte på søndagsmiddag, men er helt grei som "stikke innom en tur rundt middagstider" servering. Har vi gjester velger vi gjerne temakveld. Vi kan lage asiatisk aften med mange små retter, spansk tapas eller en italiensk fireretters. Men inviterer selvfølgelig også på ting som grillmat med variert mat på grillen, lutefisklag, smalahovelag, men da vet gjestene hva som venter, og vi vet det er gjester som liker slik mat. Lammestek med rotgrønnsaker og rødvinssaus er en gjenganger om høsten, da gjerne med en lett forrett, som terteskjell med skalldyrsalat. Anonymkode: e900c...361
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #49 Skrevet 19. april 2021 Kan jeg også komme på middag? Jeg elsker kjøttkaker, men får ikke til å lage selv. Og de ferdigkjøpte blir jeg syk av. Hva med å servere gulrøtter og rosenkål i stedet for kålstuing, så blir ikke middagen så tung? og du, brun middag og brun dessert? Bytt ut sjokoladepuddingen med en frisk sitrusfromasj (appelsin eller sitron). Da er det større sjanse for at gjestene orker kake etterpå. Anonymkode: 7d582...bf7 4
little fairy Skrevet 20. april 2021 #50 Skrevet 20. april 2021 Kjøttkaker er jo digg! Men jeg vil tro dessert og to kaker til kaffen blir mye. Jeg ville gått for enten en kake eller en dessert. Så hadde jeg heller satt frem litt chips/nøtter og druer/sjokolade etterpå. 3
Gjest Trynefaktor Skrevet 20. april 2021 #51 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 19.17): Er du 60 år? Server noe mer spenstig på en lørdag Anonymkode: 8f66a...011 Jeg hadde blitt glad, sjelden jeg lager dette selv.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #52 Skrevet 20. april 2021 Middagen er grei, desserten synes jeg ikke noe om. Og lunken vanlijesaus? Skal den ikke være kald? Bytt ut desserten med én lett kake eller dessert feks tilslørte bondepinker. I det minste noe basert på frukt eller bær. Anonymkode: 0b477...779 1
Hedy Lamarr Skrevet 20. april 2021 #53 Skrevet 20. april 2021 Hadde blitt skikkelig overrasket om jeg fikk servert kjøttkaker i en sånn setting. Men det er koselig med overraskelser, og jeg elsker kjøttkaker, så jeg hadde kost meg. Men som de fleste andre: ikke dessert pluss kaker og kaffe. Fruktsalat (hjemmelaget, ikke den grusomme fra boks) passer også til det gammeldagse temaet ditt, det hadde jeg satt veldig pris på. Og så hadde jeg nok ikke spist mer den dagen, men gi meg gjerne en cognac til kaffen! 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #54 Skrevet 7. mai 2021 Vil du oppdatere oss om hvordan middagen ble ts? Anonymkode: 68362...1bf
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #55 Skrevet 8. mai 2021 Hvis noen hadde giddet å lage kjøttkaker, brun saus og kålstuing til meg så hadde jeg blitt kjempeglad uansett hvilken dag og klokkeslett det var 😄 (Det er noe av det beste jeg kan få, men aldri gidder å lage selv). Anonymkode: b2cf9...275 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #56 Skrevet 8. mai 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Vil du oppdatere oss om hvordan middagen ble ts? Anonymkode: 68362...1bf Ble avlyst pga corona. Anonymkode: 0c327...d5e
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mai 2021 #57 Skrevet 8. mai 2021 Jeg spiser ikke kålstuing og hadde foretrukket ertestuing istedet. Utover det synes jeg dessert OG kake er i overkant. Skal man først kjøre retrostilen hadde jeg synes sjokoladepudding eller karamellpudding til dessert hadde vært helt topp. ELLER kaker ... Øl passer vel utmerket til kjøttkaker og det samme vil en lett rødvin - f.eks. en cabernet sauvignon gjøre.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #58 Skrevet 8. mai 2021 startet jo som et antagelig trollete innlegg, men da Brigg og kirsebærlikør kom så var det ikke tvil lenger. men trollingen funket, og responsen var forutsigbar. Anonymkode: 840c8...e8b 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #59 Skrevet 8. mai 2021 On 4/18/2021 at 7:17 PM, AnonymBruker said: Er du 60 år? Server noe mer spenstig på en lørdag Anonymkode: 8f66a...011 Kanskje hun er 60 år for alt det du vet. Hva så? Anonymkode: 9a53f...a9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå