Gå til innhold

Middag til vennepar - kjøttkaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha en vennepar på middag neste lørdag. Tenkte å servere kjøttkaker i brun saus, med kålstuing og poteter og tyttebærsyltetøy. Blir det for lite grønnsaker? Tenkte litt på ertestuing/eller kokte erter i tillegg, men redd dette blir for kraftig. Skal ha skjokoladepudding med lunken vaniljesaus til dessert, og marsipanpake og kransekake til kaffen. Tar gjerne i mot råd.

Anonymkode: 0c327...d5e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du 60 år? Server noe mer spenstig på en lørdag

Anonymkode: 8f66a...011

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde blitt kjempeglad for kjøttkaker, snakk for deg selv.

Anonymkode: 36b2d...9c1

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det blir for lite grønnsaker. Synes også det er en litt merkelig rett å servere en lørdagskveld, men for all del. Kjøttkaker er godt, så hadde spist og hold kjeft. :) 

Anonymkode: daf9a...e59

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal ha en vennepar på middag neste lørdag. Tenkte å servere kjøttkaker i brun saus, med kålstuing og poteter og tyttebærsyltetøy. Blir det for lite grønnsaker? Tenkte litt på ertestuing/eller kokte erter i tillegg, men redd dette blir for kraftig. Skal ha skjokoladepudding med lunken vaniljesaus til dessert, og marsipanpake og kransekake til kaffen. Tar gjerne i mot råd.

Anonymkode: 0c327...d5e

Høres godt ut! Men jeg fåretrekker forloren hare :spise: Tilslørte bondepiker til dessert :sikle:

Anonymkode: 68362...1bf

• Liker 3
Skrevet

Så kult at du skal servere kjøttkaker! Det er godt!  Det ser helt bra ut, men du kan jo servere gulrøtter også? Det er godt til kålstuing. Smørdampede eller ovnsbakte. 

• Liker 21
Skrevet

Sjokoladepudding, marsipankake og kransekake? Stryk to av dem, ingen orker så mye etter en heavy kjøttkakemiddag. 

Jeg liker gulerøtter til kjøttkaker, gjerne smørdampede. 

• Liker 11
Skrevet

Nam. Kjøttkaker! Høres vel helt greit ut. 

Men hadde droppet desserten og kakene, det er tross alt snart sommer. ;) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er under 60, og den middagen hadde gått rett hjem hos meg 😍

Anonymkode: ff035...9c7

• Liker 18
Skrevet

Kjøttkaker er godt, men ekstremt kjedelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttkaker i brun saus, stekt sopp, ertestuing og kokt potet bruker jeg og samboeren 😃 Skal sies at jeg ikke er så fan av kokt gulrot.

Ville faktisk heller servert iskake eller tilslørte bondepiker til dessert. Sjokoladepudding, kransekake OG marsipankake hørtes HEAVY ut 😅

Anonymkode: ba1c2...aa7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg liker kjøttkaker, men det er ikke passende middag en lørdagskveld med middagsselskap. Personlig liker jeg best ertestuing og gulrøtter til kjøttkaker, men kålstuing er godt det. Men kålstuing, dessert med vanlijesaus OG marsipankake blir veldig mye kremete greier og ganske tungt. 

Anonymkode: db2aa...498

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem løk! :spise:

• Liker 4
Skrevet

For meg hadde dette vært en fin søndagsrett eller om hele familien med unger skulle på middag til dere. Sånn porsjonsmessig ser det veldig greit ut👍 kos dere😘

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

60 år? Antar at TS er minst 80! 

Kjøttkaker på en lørdag er litt...uvanlig. Og får man marsipankake og kransekake etterpå så vet man at man er på besøk hos bestemor :P 

TS: Det er ingenting i veien med menyen, altså, kjøttkaker er godt det. Men dropp kransekaka og marsipankaka. Det blir alt for mye. 

Anonymkode: 5e8db...938

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Brunello said:

Kjøttkaker er godt, men ekstremt kjedelig. 

Jeg spiser så sjeldent kjøttkaker at dette ville vært noe av det mer spennende. Mann 29.

Anonymkode: 9b148...3e1

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spiser så sjeldent kjøttkaker at dette ville vært noe av det mer spennende. Mann 29.

Anonymkode: 9b148...3e1

Akkurat det jeg tenkte også. Kjøttkaker er ikke så vanlig. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Endelig noen som spiser normal husmannskost, og som ikke driver på med ekstreme dietter som ekskluderer alt av kjøtt :tommelopp:

• Liker 8
Skrevet

Kjøtttkaker er søndagsmiddag eller hverdagsmiddag. Det er familiemiddag, ikke vennemiddag, det er ikke fredags- eller lørdagsmiddag. 

Gørrkjedelig mat. 

Du får i alle fall sørge for å ha mye øl og akevitt, ts, og raust med konjakk til kaffen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttkaker er utrolig kjedelig mat om dere inviterer gjester på en lørdag. Og jeg er glad i kjøttkaker, og har det ofte.

Menyen høres ut som noe mormor kunne ha servert på en søndag til oss i familien.

Anonymkode: 84697...abd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...