Gå til innhold

Olje og beis på terrassen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en svært tørr og neglisjert terrasse (var sånn da vi kjøpte huset for et år siden) som vi lå vil behandle, mens vi sparer til å skifte den ut. Vi har vasket den og begynt å beise med Trebitt oljebeis. Men treverket er så tørt at det suger så sinnsykt fort, og føles tørt selv etter et strøk med beis. Vil ikke ha et strøk til for da blir det så mørkt. Men ønsker gjerne den gode overflaten som oljen gir... Altså ikke flisete, og at vannet liksom preller av/legger seg i dråper 😊 

Går det an å legge et lag terasseolje oppå terassebeisen? Eller vil det bare bli klissete og flasse av? 

Anonymkode: ac794...d61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tørker du av beisen etter påføring? 

Anonymkode: 1fd26...1b2

Skrevet

Nei, du kan ikke olje oppå beisen. Det vil flasse. Du bør heller ikke legge to strøk om du ikke legger vått i vått og tørker av det overflødige. Du kan legge ett strøk til på slutten av sesongen, når det har blitt litt værbitt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tørker du av beisen etter påføring? 

Anonymkode: 1fd26...1b2

Det var ikke mulig å rekke å tørke av, for treverket var så tørt at alt ble sugd nedi før jeg fikk trukket pusten. Vet at beis skal påføres jevnt og strykes av for å unngå at det dannes film, men dette er altså det tørreste, tørsteste treverket jeg noen gang har vært borti. Jeg har beiset flere andre terrasser tideligere, så jeg vet hvordan det normalt sett oppfører seg og skal gjennomføres... 

Anonymkode: ac794...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...