Gå til innhold

Hvordan "ta praten"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og daten har møttes mye de siste 3 mnd. Vi har møtt barna til hverandre, prater sammen hver dag, og finner på mye sammen, både med og uten barn.

På ett vis har alt gått litt fort, mtp at vi allerede har introdusert den andre for barna, men alt føles veldig riktig ut, og alle går veldig godt overens.

Men, vi har ikke snakket om "oss" en eneste gang. Jeg vet jo hva jeg føler, men vi er begge dårlige på å uttrykke hva vi føler ovenfor den andre, og jeg kunne tenkt meg å pratet litt om det. Forsikret meg/oss om at vi vil det samme osv.

Jeg er temmelig trygg på at han føler det samme for meg som jeg for han, men allikevel er det vanskelig tema å ta opp.

Hvordan har dere andre gjort det? Jeg har ikke nødvendigvis behov for at vi definerer oss som et par enda, selv om vi nok er akkurat det, men jeg vil gjerne lufte tankene ovenfor han, samt høre hva han mener. Hvordan innleder man en sånn samtale?😊

Anonymkode: 6fbae...9e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må en ta den praten hvis alt er bra lissom? Jeg syns det der å ta praten gjør ting plutselig så mye mer skummelt for den andre part. Kan føle seg presset etc. kan man ikke vente til han nevner det istedet? Kommer for meg at det er omtrent bestandig oss damer som skal ta den berømte praten.

Anonymkode: 0fa9d...b90

AnonymBruker
Skrevet

Kan fort slå feil vei og havne i "mas-kategorien", spesielt siden dere bare har kjent hverandre i så kort tid. 

Menn trengs å ra hensyn til både med tanke på mas, og mye styr.

Anonymkode: eca5e...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at den praten burde vært tatt lenge før man møtte barna...😳 Hva fremstiller dere hverandre som for barna da? Venner? Personlig ville jeg aldri presentert noen for barna før jeg visste det var en jeg virkelig ville satse på. Men dessverre er det ikke alle som tenker sånn. Men når dere er der allerede så kan du jo bare se hva som skjer?

Anonymkode: 08d07...adb

Skrevet

Jeg sa nå etter 4 måneder at jeg ikke lenger var så komfortabel med at han ble sett på som singel av mange😅 så da ble det til å ta praten da:) 

vi ble kjent i høst, men har vært «oss» siden januar. Har også møtt barna til hverandre siste tiden. 
barn er jo forskjellige, mine vet jeg har møtt en i noen måneder, og ville selv møte han. Jeg var ærlig og sa vi var venner og datet, og at man gjerne dater en stund før man vet om man vil bli kjærester eller ikke. Det har gått veldig fint. Det er første seriøse jeg har etter bruddet, så ikke sann de har møtt mange. 

Skrevet

Burde dere ikke ha snakket sammen om hva dere var for hverandre før dere traff barna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...