AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 10 åringen har bestemt seg for å faste. Hun har eldre søsken som faster, og vil derfor gjøre det samme. Skal hun få lov til dette, altså droppe å ha med niste på skolen? Jeg mener nei, far sier ja. Det er vel uansvarlig å la så små barn gå uten mat og drikke kanskje, men jeg tenker å la hun styre dette selv. Hvordan gjør dere det med ramadan og små barn i hus? Anonymkode: a3b8e...ee3 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 La henne prøve, men fortell henne at det ikke er noe skam om hun ikke orker å fortsette.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Jeg hadde latt henne prøve, la henne ta med niste på skolen tilfelle hun ikke orker mer. Vet det er mange som lar de yngre barna faste halv dag osv 😊 Ramadan mubarak ❤️ Anonymkode: 24cc4...e5b 12
Flowerlover Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 (endret) 34 minutter siden, AnonymBruker said: 10 åringen har bestemt seg for å faste. Hun har eldre søsken som faster, og vil derfor gjøre det samme. Skal hun få lov til dette, altså droppe å ha med niste på skolen? Jeg mener nei, far sier ja. Det er vel uansvarlig å la så små barn gå uten mat og drikke kanskje, men jeg tenker å la hun styre dette selv. Hvordan gjør dere det med ramadan og små barn i hus? Anonymkode: a3b8e...ee3 Det er jo bare positivt at hun ønsker det🙂 la hun få prøve seg frem. Når det er sagt er det viktig får barn og få I seg mat Fordi de trenger og vokse og det er viktig at de får I seg næring når de går de går på skole og skal lære. Men hun er 10 år gammel og ønsker det selv er det bare og være positiv til det. Om det blir vanskelig for hun kan hun bryte fasten hun er fortsatt ett barn og det er ikke obligatorisk for hun enda.. greit at hun har med niste på skolen itilfelle hun må bryte fasten. ramadan mubarak❤ Endret 17. april 2021 av Flowerlover 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Jeg ville foreslått for henne at hun kan faste halve dagen, men da bør det være etter skoletid, altså at hun spiser frokost og lunsj. Det er vanskelig for barna å konsentrere seg på skolen uten å ha spist noe. Anonymkode: 6d7ae...dc2 22
SoWhat? Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Vær obs på at om hun ikke har med mat på skolen og sier at hun faster, så kan læreren reagere på det. Barn er jo fritatt fra faste for en grunn. 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Er det et alternativ å tillate drikke i det minste? Evt. kombinert med halv dag. Anonymkode: 0dddd...ace
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Hvor mye lærdom tar hun til seg på skolen uten frokost og lunsj, mon tro. Anonymkode: 72481...6a0 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville foreslått for henne at hun kan faste halve dagen, men da bør det være etter skoletid, altså at hun spiser frokost og lunsj. Det er vanskelig for barna å konsentrere seg på skolen uten å ha spist noe. Anonymkode: 6d7ae...dc2 Dette hadde jeg gått for, ts Anonymkode: 29956...b68 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Sønnen min har en klassekamerat som faster,han sa det ikke var lov å faste på skolen.Så sjekk med skolen om det er ok hun kommer uten niste. Anonymkode: a1228...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Ville ikke latt barnet faste på skolen, men hjemme er greit! På skolen skal de prestere og disse aktive unge kroppene trenger mat for å fungere. Anonymkode: 1daf4...03d 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Legger til: snakk med henne om at det er viktig for barn i vekst å få næring, og det er viktig at hun spiser for å holde fokus på skolen. Snakk gjerne med læreren også, så de er litt obs og følger med på om hun spiser. Anonymkode: 6d7ae...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Jeg har ingen erfaring med Ramadan, men jeg tenker at hun kan vel få prøve? Litt dumt på skolen, så jeg ville uansett sendt med matpakke og forklart at det er veldig viktig å spise for å konsentrere seg på skolen (men ikke tvunget). La det være positivt at hun prøver, men "ingen skam å snu". Jeg syns forslaget om å prøve en halv dag først var godt. Da kan hun prøve etter skolen. Anonymkode: 30fd9...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Kanskje hun kan faste i helgene sammen med dere, men ikke når hun skal på skolen eller bare halve dager da? Anonymkode: 3ea68...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det et alternativ å tillate drikke i det minste? Evt. kombinert med halv dag. Anonymkode: 0dddd...ace Ikke ifølge islam. Anonymkode: 56582...561
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 Barn frarådes å faste fordi kroppene deres er mer sårbare, og tåler mindre matmangel enn voksne før de får helseproblemer og sliter med å prestere. Kan hun ikke fokusere religiøst på en annen måte? Feks kutte ut alt av snop og godteri, kutte enkel underholdning, eller spise litt mer nøkternt? Anonymkode: 7d778...07c 12
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Så sinnssykt. Barn skal selvsagt spise mat gjennom dagen. Voksne også, men de tar ansvaret selv. Barn må oppmuntres til å spise sunt og tilstrekkelig. Hadde ikke dere vært muslimer så hadde dere vært dypt bekymret for barnet, og evt tatt kontakt med helsevesenet. Men innefor islam er liksom dette helt greit? Anonymkode: 0b5d2...471 14
Maydis8 Skrevet 18. april 2021 #18 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så sinnssykt. Barn skal selvsagt spise mat gjennom dagen. Voksne også, men de tar ansvaret selv. Barn må oppmuntres til å spise sunt og tilstrekkelig. Hadde ikke dere vært muslimer så hadde dere vært dypt bekymret for barnet, og evt tatt kontakt med helsevesenet. Men innefor islam er liksom dette helt greit? Anonymkode: 0b5d2...471 Da skjønner du ikke hvordan fasten fungerer. Det fastes mellom soloppgang og solnedgang. Før soloppgang og etter solnedgang, så har man festmåltid. Educate yourself. 5 1
Chantielle Skrevet 18. april 2021 #19 Skrevet 18. april 2021 Tråden er ryddet for krenkende innhold,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #20 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan hun ikke fokusere religiøst på en annen måte? Feks kutte ut alt av snop og godteri, kutte enkel underholdning, eller spise litt mer nøkternt? Anonymkode: 7d778...07c Dette Anonymkode: 9a092...469
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå