Gå til innhold

skulderpress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har trent med manualer i litt mer enn et år.  Er det bra å klare å ta 15kg i stående skulderpress?   (8-10 reps).  Jeg har hatt bra fremgang i denne øvelsen så jeg bare lurte på om jeg har blitt ganske sterk i skuldrene jfr gjennomsnittet eller om det ikke er noe spesielt sterkt?

Anonymkode: 6eafc...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det varierer alt fra 10-20kg, avhengig av dagsform. Jeg gjør sittende, ikke stående. 

Anonymkode: 78e36...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er kvinne, og det er snakk om 15kg per manual, så er det respektabelt etter ett år ja. Gitt at du har god form og ikke "kaster" manualene opp i luften ved å bruke hele kroppen såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk, nei, jeg kaster ikke opp. Står stabilt, forsøker å aktivere core så mye som mulig (tenker på det som en helkroppsøvelse). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

15 kg i hver hånd eller totalt?

15 pr arm syns jeg er bra. Tok 3*8 med 9 kg o dag og har ikke trent så mye styrke siste året pga corona og graviditet/fødsel. Var vel oppe i 12 før..

Anonymkode: fbb64...fb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kg per manual (altså 30 totalt) er veldig bra, synes jeg!👍 Selv ligger jeg på 12-13 kg per manual. Personlig liker jeg bedre å bruke stang, føles mer stabilt. Pluss at høyresiden min er mye lavere enn venstre (skjev rygg). 

Push-press er jo en god øvelse mtp. skuldre og kjerne. Har du testa det? 

Endret av blåbærpai
Feil ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
blåbærpai skrev (5 timer siden):

15 kg per manual (altså 30 totalt) er veldig bra, synes jeg!👍 Selv ligger jeg på 12-13 kg per manual. Personlig liker jeg bedre å bruke stang, føles mer stabilt. Pluss at høyresiden min er mye lavere enn venstre (skjev rygg). 

Push-press er jo en god øvelse mtp. skuldre og kjerne. Har du testa det? 

Takk. Ja jeg pleide å trene militærpress på studio, men etter at alt stengte ned så har jeg brukt manualer jeg har hjemme.  Pleide å ta ca 25kg i militærpress, så er nysgjerrig på om jeg nå klarer å ta f.eks. 30kg (tilsvarende 15kg manual i hver hånd). Skal teste ut det når sentrene åpner igjen.  Jeg vil anta at å bruke manulaer krever noe mer bruk av støttemuskulatur og stabilisering enn bruk av stang. Hva tar du i militærpress da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takk. Ja jeg pleide å trene militærpress på studio, men etter at alt stengte ned så har jeg brukt manualer jeg har hjemme.  Pleide å ta ca 25kg i militærpress, så er nysgjerrig på om jeg nå klarer å ta f.eks. 30kg (tilsvarende 15kg manual i hver hånd). Skal teste ut det når sentrene åpner igjen.  Jeg vil anta at å bruke manulaer krever noe mer bruk av støttemuskulatur og stabilisering enn bruk av stang. Hva tar du i militærpress da? 

Nettop. Jeg vil tro at du greier 30 i militær om du tar 30 med manualer ja! :trene:

Vi bor så langt utti gokk at her har senterene vært åpne med unnak av de første ukene av nedstengningen i fjor. Så har vært ganske heldig. 

Tar 35 i militær, og det er jo litt mer enn hva jeg tar med manual. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
blåbærpai skrev (5 minutter siden):

Nettop. Jeg vil tro at du greier 30 i militær om du tar 30 med manualer ja! :trene:

Vi bor så langt utti gokk at her har senterene vært åpne med unnak av de første ukene av nedstengningen i fjor. Så har vært ganske heldig. 

Tar 35 i militær, og det er jo litt mer enn hva jeg tar med manual. 

Imponerende, da er du ganske sterk i militærpressen, i hvertt fall hvis du tar flere reps med 35 kg. Blir spennende å se om jeg klarer 30kg når gymmen åpner igjen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Imponerende, da er du ganske sterk i militærpressen, i hvertt fall hvis du tar flere reps med 35 kg. Blir spennende å se om jeg klarer 30kg når gymmen åpner igjen 😄

På et tidspunkt var det favorittøvelsen min. Hehe. Kjørt mye 5x5 for å komme dit. Tar ikke 10 reps liksom, men greier å løfte stanga ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...