Gå til innhold

hva er vanligste treningsformen for jenter og kvinner ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har trent litt styrke de siste par årene. Før var det jo en klar deling på sentret. Alle jentene i cardio-maskin avdelingen, og gutta i styrkerommet. I dag er det vel mer jevnt fordelt? Jeg lurer imidlertid på om kondisjonstrening fremdeles er den mest populære treningsformen blant jenter og kvinner i Norge, eller om  styrketrening (i ulike former) har tatt mer over? Evt. en kombinasjon av begge deler? Det har jo vært massiv reklamering fra treningsbransjen de siste åren mtp alle forldene med styrketrening, spesielt rettet mot unge kvinner. 

Anonymkode: d1891...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tidligere har det vært stort sett bare løping, cardio-timer og fjelltur. Nå har jeg trent CrossFit i ett år, og fytti rakkern så gøy å både se og kjenne forskjellen på kroppen. Jeg tror aldri jeg har vært sterkere enn nå.

Jeg er 40 år.

Anonymkode: 8a551...e74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg meldte meg inn i treningssenter igjen etter 15 års opphold og så også at det nå er flere kvinner i styrkeavdelingen. Tror faktisk det er ganske jevnt fordelt. Det er kjempebra! Selv trener jeg både styrke og kardio. Litt mer kardio, men prøver å være trene enda mer stryke fremover nå. 

Anonymkode: 7b743...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kvinne og trener kun løping, og kun utendørs. Løper rundt 50 km i uken. Styrketrening er så drepende kjedelig at det orker jeg ikke. 

Anonymkode: cb184...01e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Drar på senteret for å løfte vekter. Løpe gjør jeg selvfølgelig ute.

Anonymkode: 46f80...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 15.11):

Tidligere har det vært stort sett bare løping, cardio-timer og fjelltur. Nå har jeg trent CrossFit i ett år, og fytti rakkern så gøy å både se og kjenne forskjellen på kroppen. Jeg tror aldri jeg har vært sterkere enn nå.

Jeg er 40 år.

Anonymkode: 8a551...e74

hei

Jeg testet crossfit i helgen, og det var sykt gøy. Hvor mange ganger i uken trener du crossfit, og hvor lang tid tok det før det merket resultater, både styrke og synlige resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror meg og mannen er ganske representative. Begge har trent i 20 + år. Selv er jeg mest glad i  kondisjon, løping hovedsakelig, mest fordi jeg får "runners high" og koser meg på langtur, men også fordi jeg vet at en 15 km løpetur forbrenner mye kalorier. 

Mannen min er mest glad i styrke, mest fordi han liker det, men han er også opptatt av de estetiske effektene. 

Jeg vet at jeg bør trene mer styrke fordi det er viktig, han vet at han bør trene mer kardio for hjertehelse, men han er redd for at for mye vil tære på muskelmassen. Så da gjør vi mest av det vi liker, og litt av det vi "bør". 

Anonymkode: d7db5...8fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...