AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Vet det skal ta noen uker før man merker effekt. Jeg begynte for 3 dager siden og har følelsen alt av at alt virker lysere og jeg ler mye lettere og er mye mer oppstemt. Sover som baby. Spurte legen min igår og hun sa ja det faktisk er mulig å få god effekt så fort??? Jeg har også bivirkninger som kvalme og lett hodepine. Hvor lang tid virket anti depressants for dere? Og hva var det første dere merket? Anonymkode: 9aca0...4e5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Noen kan føle seg bedre etter så lite som 3 dager, men det er nok ikke vanlig. Det er veldig stor forskjell på hvordan ulike SSRI fungerer på ulike mennesker. Venninnen min følte seg ikke bedre før etter minst 6 uker. Hun følte seg svimmel, urolig og rar, men så gikk bivirkningene over og da fikk hun det mye bedre. Anonymkode: bc8c1...c49
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Dersom du føler at ting vil bli bedre og at du kan få det bra, så vil du få håp, og håp gir bedre humør og kan på sikt kurere depresjon Anonymkode: f5db6...ded 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Det kalles placeboeffekt. Virkestoffene i SSRI bruker tid på å "nå" og endre kjemiske forbindelser i kroppen. Gjerne 3-6 uker. Anonymkode: bbcc4...b9c 2
Cleo88 Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 F. U.
Cata Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vet det skal ta noen uker før man merker effekt. Jeg begynte for 3 dager siden og har følelsen alt av at alt virker lysere og jeg ler mye lettere og er mye mer oppstemt. Sover som baby. Spurte legen min igår og hun sa ja det faktisk er mulig å få god effekt så fort??? Jeg har også bivirkninger som kvalme og lett hodepine. Hvor lang tid virket anti depressants for dere? Og hva var det første dere merket? Anonymkode: 9aca0...4e5 Jeg merket bedring etter ca. en uke og full effekt tror jeg kom mellom to og tre uker etter start. Ble mye mer avslappet og fikk igjen nattesøvnen så egentlig skulle jeg gjerne fortsatt (sliter ofte med søvn) . Eneste bivirkning var litt munntørrhet, men det var jo bare å drikke litt vann litt oftere.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Jeg bruker det nå for ekstrem svimmelhet. De psykiske virkningene merket jeg kanskje etter et par tre uker 🤷♀️ Anonymkode: eecf5...ab4
Purple_Pixiedust Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det kalles placeboeffekt. Virkestoffene i SSRI bruker tid på å "nå" og endre kjemiske forbindelser i kroppen. Gjerne 3-6 uker. Anonymkode: bbcc4...b9c Kommer helt an på. Jeg ble hypoman, på grensen til manisk etter en uke på antidepressiva. De måtte ta meg av den. Så hos meg virket den raskt (men alt for mye så klart). Vil derfor tro at enkelte kan oppleve rask bedring, men at for de fleste tar det tid ja. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 10 minutter siden, Purple_Pixiedust said: Kommer helt an på. Jeg ble hypoman, på grensen til manisk etter en uke på antidepressiva. De måtte ta meg av den. Så hos meg virket den raskt (men alt for mye så klart). Vil derfor tro at enkelte kan oppleve rask bedring, men at for de fleste tar det tid ja. Er du bipolar? Eneste bivirkninger jeg har er at jeg gjesper mye og har munntørrhet. Legen sa det var helt normalt. Anonymkode: 9aca0...4e5
Purple_Pixiedust Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du bipolar? Eneste bivirkninger jeg har er at jeg gjesper mye og har munntørrhet. Legen sa det var helt normalt. Anonymkode: 9aca0...4e5 Ja har en diagnose som er innenfor det bipolare spekteret.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 1 minutt siden, Purple_Pixiedust said: Ja har en diagnose som er innenfor det bipolare spekteret. Ble du ekstremt glad? Eller hvordan ble du? Anonymkode: 9aca0...4e5
Purple_Pixiedust Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ble du ekstremt glad? Eller hvordan ble du? Anonymkode: 9aca0...4e5 Jeg ble boblende lykkelig. Var som om jeg var konstant ruset. Jeg snakket på inn- og utpust, snakket høyt og skiftet tema hele tiden. Fikk veldig mange impulsive tanker og ideer, måtte bevege meg hele tiden, gikk rundt og nynnet og sang, sov veldig lite. Etter hvert ble jeg også svært sint og lettantennelig, fikk sterke voldstanker og slikt. Og jeg er ingen voldelig person. Var nå såpass ille at de ikke ville skrive meg ut av sykehuset og jeg ble tatt helt av medisinen. Og jeg må være innlagt ved utprøving av ny medisin. Får ikke være hjemme i fall jeg reagerer likt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Purple_Pixiedust skrev (26 minutter siden): Kommer helt an på. Jeg ble hypoman, på grensen til manisk etter en uke på antidepressiva. De måtte ta meg av den. Så hos meg virket den raskt (men alt for mye så klart). Vil derfor tro at enkelte kan oppleve rask bedring, men at for de fleste tar det tid ja. Bivirkningene kommer raskt ja,men ikke effekten. Da er det placebo Anonymkode: ae394...c86
Purple_Pixiedust Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bivirkningene kommer raskt ja,men ikke effekten. Da er det placebo Anonymkode: ae394...c86 Men er det at jeg ble hypoman som en bivirkning? Tenkte bare at det er jeg som reagerte alt for mye fordi jeg har bipolaritet, men at det var jo en virkning. Bare så mye at det ble mer skadelig enn bra.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 Purple_Pixiedust skrev (12 minutter siden): Men er det at jeg ble hypoman som en bivirkning? Tenkte bare at det er jeg som reagerte alt for mye fordi jeg har bipolaritet, men at det var jo en virkning. Bare så mye at det ble mer skadelig enn bra. Ja. Ingen medisiner er laget for å gjøre en sykdom verre og det er ikke uvanlig at bivirkninger er økte symptomer på der medisinen skal hjelpe i mot Anonymkode: ae394...c86 1
Kalevala Skrevet 18. april 2021 #16 Skrevet 18. april 2021 Det første jeg merket var små, korte lysglimt i mørket. Plutselig følte jeg litt håp noen minutter, før alt ble svart igjen. Det var i løpet av de to første ukene. Så ble jeg gradvis bedre og bedre. Etter et halvt år følte jeg meg helt frisk hele tiden, og det har jeg gjort siden. Det er 8 år siden nå, og jeg bruker fortsatt samme dose forebyggende.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #17 Skrevet 18. april 2021 On 4/17/2021 at 4:26 PM, AnonymBruker said: Ja. Ingen medisiner er laget for å gjøre en sykdom verre og det er ikke uvanlig at bivirkninger er økte symptomer på der medisinen skal hjelpe i mot Anonymkode: ae394...c86 Jeg har følt meg uvanlig normal idag. Det eneste som er rart er at jeg kan få latteranfall og le mye av ting jeg ville vanligvis irritert meg på. Føler meg utrolig glad. Kan det være manisk ? Anonymkode: 9aca0...4e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå