Gå til innhold

Mislykket beising av terrasse - hjelp!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har fått terrassen slipt og beiset av en åpenbart inkompetent type. Han er en bekjent av en venn og gjorde det for en slikk og ingenting så vi vil ikke lage noe styr med å klage. Nå må vi fikse det selv.. han har lagt 1 strøk og det er helt krise. Jeg leser overalt at man ikke skal legge flere strøk fordi det kan flasse av. Akkurat nå bryr jeg meg ikke så mye om det flasser av til vinteren og vi må beise igjen neste år, jeg vil bare ha det fint og brukbart denne vår/sommersesongen. Hva kan vi gjøre? Prøve med et strøk til? Orker nesten ikke tanken på å påføre terrassebeisfjerner og begynne på nytt... 

Anonymkode: 22803...3cf

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1470344-mislykket-beising-av-terrasse-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi!! 😱

Må vel renses og tas omigjen. Eller leve med det til neste år. Det ser jo ut som om det er ganske tykt flere steder så hvis dere legger på ett til strøk så skaller det nok garantert. Blir sikkert klissete i solsteika også.. 

Høre med fagfolk hva som bør gjøres. 

Annonse

AnonymBruker
Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Oi!! 😱

Må vel renses og tas omigjen. Eller leve med det til neste år. Det ser jo ut som om det er ganske tykt flere steder så hvis dere legger på ett til strøk så skaller det nok garantert. Blir sikkert klissete i solsteika også.. 

Høre med fagfolk hva som bør gjøres. 

Uff ja.. det er klissete allerede nå så han har vel bare helt på og smurt utover... tror vi ender opp med beisfjerner og ny beis ☹️☹️

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Beiset i solsteiken? Hadde begynt på nytt der, spesielt når det er den fargen. 

Anonymkode: 4d2b4...59e

Det ble vel i sol etter hvert ja, men såpass ujevnt tilsier vel også feil påføring? 

Akkurat i dette tilfelle er det en stor fordel at terrassebeis ikke holder i de tre årene produsentene gjerne lover. Jeg ville ha latt det være til neste år og kanskje bare spylt det jevnlig (Ikke med høytrykksspyler da) for å øke slitasjen litt. 

Annonse

AnonymBruker
Leo skrev (36 minutter siden):

Akkurat i dette tilfelle er det en stor fordel at terrassebeis ikke holder i de tre årene produsentene gjerne lover. Jeg ville ha latt det være til neste år og kanskje bare spylt det jevnlig (Ikke med høytrykksspyler da) for å øke slitasjen litt. 

Nettopp kjøpt terrassebeisfjerner så vi gjør det på nytt selv.. klarer dessverre ikke leve med det der, og attpåtil kjennes det klissete ut.. 

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nettopp kjøpt terrassebeisfjerner så vi gjør det på nytt selv.. klarer dessverre ikke leve med det der, og attpåtil kjennes det klissete ut.. 

Helt vanlig at den er noe klissete til den er herdet og vasket en gang eller to. 

Anonymkode: d6b0f...f4b

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå vil det tørke (Og flasse...) når det blir varmere i været, men jeg forstår jo at dere vil bruke terrassen. Og at dere er rimelig misfornøyd. 

AnonymBruker

Jeg skjønner at dere gjør det der på nytt. Hvis det er klissete, så risikerer dere å få det under føttene og dra med dere flekker av beis inn igjen i huset. Beis som er lagt for tykt tørker aldri (hvis det er ordentlig tykt).

Anonymkode: 93af1...0dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...