sørlands-jenta Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 innlegget mitt ble stoppet for kommentarer så legger det ut igjen. Jeg ble utsatt for overgrep og voldtekt på soverommet mitt i over 2 år av min far. Dette skjedde alltid når jeg var alene med far og han kom inn til meg om kvelden når jeg hadde lagt meg eller at jeg våknet midt på natten at han befølte meg. Etter han var ferdig med overgrepene lå jeg i sengen og var livredd for at han skulle komme inn igjen.Jeg klarte ikke snu meg lå musestille i sengen fordi jeg var redd at han skulle komme inn til meg å utsette meg for mer overgrep. Jeg har så lyst å bli bedre på mine vansker. jeg savner sånn jeg var før. Jeg føler meg aldri trøtt jeg husker ikke hvordan det er å være trøtt, men jeg får også blæreproblem når jeg skal legge meg. har prøvd varmt bad, sove medisin , pusteteknikker , sovet på sofaen , men jeg liker ikke sove der fordi det er så trangt. Prøvd melatonin dråper , masse fysisk aktivitet . Om jeg har døgnet ei hel natt så er jeg like våken igjen neste natt og kan døgne igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Får du traumebehandlimg? Anonymkode: 5ecc8...a34
sørlands-jenta Skrevet 17. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Får du traumebehandlimg? Anonymkode: 5ecc8...a34 nei jeg kommer ikke til å få det heller.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 sørlands-jenta skrev (5 timer siden): nei jeg kommer ikke til å få det heller. Har du vært i behandling? Eller får du avslag? Snakk med fastlegen din om å bli henvist til dn privatpraktiserende med avtale, de kan gi deg behandling over tid. Anonymkode: 2d330...b79
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 Anbefaler deg traumebehandling. Du kan bli henvist av legen din til privatpraktiserende. Det tar tid, men det er virkelig verdt det. Her så måtte det traumebehandling til, og jeg lytter til lydbok da jeg skal sove. Da slipper tankene og spinne vilt. Anonymkode: 4aa05...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 Har du klaget på avslag? Ikke gi deg på behandling, snakk med fastlegen om alle muligheter inn ❤️ Anonymkode: 07030...2c2
sørlands-jenta Skrevet 18. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har du vært i behandling? Eller får du avslag? Snakk med fastlegen din om å bli henvist til dn privatpraktiserende med avtale, de kan gi deg behandling over tid. Anonymkode: 2d330...b79 jeg går til psykolog.men eneste psykologen sier er å ta vekk tven gradvis, pleie sovne til yt. før har jeg bare lugget våken og sett i taket til jeg sovnet. dette gjorde jeg i 6 år. så fant jeg frem yt og så på det til jeg sovnet. har sett på yt i noen måender bare. men psykologen min vil gravis ta vekk tven til den er helt vekke og jeg må bare ligge våken og glo i taket til jeg sovner .
Gjest Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre. Med vennlig hilsen, Anki, mod
Fremhevede innlegg