Gå til innhold

Røyk+jogging

Gjest Emsi

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få betraktelig bedre kondis av jogging, selv om man røyker?

Endret av Gitte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgellig er det det. Men det er unektelig litt av en selvmotsigelse å bygge opp kroppen på den ene siden for så å rive den ned på den andre....

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få betraktelig bedre kondis av jogging, selv om man røyker?

Det er fullt mulig, ja. Jeg løp en del for noen år siden, samtidig som jeg røyka rundt 10 sigaretter om dagen, og kondis/utholdenhet er det som går kjappest å bygge opp. Det gikk ikke mange ukene fra jeg starta litt forsiktig med jogginga til jeg lett løp ei mil før jeg dro på jobb om kvelden. Nå er jeg ganske lettrent, og kommer raskt i form, men uansett så kan du forvente rimelig kjappe resultater om du begynner å jogge.

Men det er unektelig litt av en selvmotsigelse å bygge opp kroppen på den ene siden for så å rive den ned på den andre....

Fikk høre lignende utsagn temmelig ofte da jeg løp selv, men for å snu litt på flisa; Er det noen grunn til å la være å jogge fordi om man røyker? Er selvsagt enig med deg i at røyking ikke er særlig helsefremmende, men å bruke dette som argument til å avstå fra alt som kan minne om fysisk aktivitet er helt på trynet. Ikke at du har benytta deg av dette argumentet, Brunhilde, men det finnes nok av dem som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retz, tanken til Brunhilde var vel ikke at fordi trådstarter røyker, så skulle h*n ikke jogge... Det var vel heller ment at trådstarter burde slutte å røyke.. :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du få bedre kondis når du røyker. Finnes jo idrettsutøvere som røyker, husker jo bla Myggen var en ivrig røyker og han holdt ut på fotballbanen i 90 minutter i strekk...

Men det er jo unektelig en god motivator for å slutte å røyke at man vet man vil få mer ut av treninga. For min del har hensynet til kondisen kanskje vært det som har holdt meg unna å begynne å røyke i det hele tatt. Hele oppveksten drev jeg med mye kondisjonstrening, og det var uakstuelt for meg å samtidig røyke.

Men fortsett med treninga du, Gitte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retz, tanken til Brunhilde var vel ikke at fordi trådstarter røyker, så skulle h*n ikke jogge... Det var vel heller ment at trådstarter burde slutte å røyke.. :kgblunk:

Jeg fikk med meg det, det var derfor jeg skrev dette:

Er selvsagt enig med deg i at røyking ikke er særlig helsefremmende, men å bruke dette som argument til å avstå fra alt som kan minne om fysisk aktivitet er helt på trynet. Ikke at du har benytta deg av dette argumentet, Brunhilde, men det finnes nok av dem som gjør det.

Tror kanskje enkelte kan bli motivert til slutte å røyke etterhvert som kondisen kommer, og man blir "hekta" på treninga. Ikke at jeg klarte/ville det, men det finnes jo folk som faktisk klarer å slutte og røyke. :overrasket:

Endret av Retz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe dette var oppløftende svar :)

Er SÅ klar over at jeg bør slutte å røyke, men jeg har bare ikke lyst. Jeg jogger ca 4 ganger i uka, 4 timer volleyballtrening, noe ridning annenhver helg, og én time (tripptrapp intervall) på sats i uka (er ikke medlem). Jeg bør kunne få litt kondis av dette selv om jeg røyker.. ikke sant? :sjenert:

Veit jo at volleyball og ridning ikke er kondistrening, men det er trening det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...