Gå til innhold

Tips om koselig restaurant i Oslo?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Trenger tips om koselige restauranter i Oslo som kan passe til en liten bryllupsmiddag (kun middag) for ca 15 personer. Helst ikke av de aller dyreste heller... Er dårlig kjent med restaurantene i Oslo, så jeg håper dere har masse tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi hadde bryllupsmiddag for 14 personer på Statholdergaarden, og var storfornøyde! De ordnet gavebord til oss, servicen var utmerket og maten helt nydelig! Du får sette sammen en meny av et utvalg retter, og de er behjelpelige med det meste. Det er kjempefint der, for man får en egen liten "stue", så man ikke sitter med de andre restaurantgjestene, så vi kunne holde taler osv. Kaffen inntok vi i en liten salong (også avskjermet), der vi også fikk ha med bryllupskaken.

Det kom på ca kr 20.000, og dette var inkl. drikke. Litt dyrt, men absolutt verdt det!

Ellers er også Brasserie Hansken kjempekoselig. De har også "chambre separée" (er det ikke det det heter?), altså adskilt rom. Prisene er jeg litt usikker på.....

Lykke til med forestående bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priser for mat skiller ikke så mye på dyre restauranter hvis man går for full meny med forrett og dessert, men vinen deres er som regel dyrere,

(noen) ekslusive gourmet restauranter er konkurransedyktige på pris med mellombra steder (i.e. sjekk!)

Feinschmecker :kul: har chambre separée for 20, men er kanskje ikke direkte koselige lokaler, jeg har ikke sett det adskilte rommet de sier å ha.

Grand Hotel og Hotel Continental har lounger av ulik størrelse, de fleste hos Grand's vises på internet.

Det blå rommet på Le Canard tar 14 personer, vises på internet, har også andre rom, kanskje ikke akkurat rimeligste sted å spise/drikke, men man betaler ikke leie for rommet etter hva jeg vet.

Losby Gods på Lørenskog har ballrom i den eldre delen, hvor man også får biblioteket som kaffe/pause-rom, liker dette selv og vi skal ha dette :roll: .

NB! De har ikke gode bilder av disse rommene på internet.

Vet ikke om man kan booke hele røykeavdelingen til Oro, maten ville være fantastisk. :P

Plaza har rom i 37etasje :o for lukkede selskap.

Bagatelle har 3 ulike deler hvor hver del har plass til 15-25 personer på langbord.

Mange steder blir koselig med pyntet langbord og dempet belysning. :kgblunk:

Gamle Logen og lignende selskapslokaler har også mindre rom.

I mer normale restauranter bør man tenke igjennom hvilke som har mer adskilte deler som egner seg for bryllup, eller om de er små nok til å være trivelige uten, og hva slags mat man ønsker.

Er nok en fordel hvis de er vant til å servere mange/bryllupsgjester,

og har mange nok servitører.

Klosteret er et godt alternativt hvis man liker levende lys.

Hvis bryllupet er om sommeren kan man jo vurdere mer landlige omgivelser eller nær sjø.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cilie2003- ikke innl.

Hei

Klosteret ja. Det er virkelig noe for seg selv. Ur-romantisk!!!

Ellers vet jeg at Hotel Continental har egne rom i annen etage som egner seg veldig fint for slike anledninger. (Min far hadde brylluppsmiddagen sin der da han giftet seg på nytt, veldig koselig, og bra service).

Tror Terra har egnede lokaler. I hvertall den som ligger i Stortingsgata. Samt at de har veldig god mat.

Bølgen og Moi på Høvik er et alternativ.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Klosteret er et veldig flott sted. God mat og forholdsvis rimelige priser.

Vi skal feire bryllupet vårt på Gamle Raadhus. Her har de også nydelig mat (terningkast 6 i VG) og prisene er helt overkommelige. I kjelleren har de en vinkjeller der de kan ha private selskaper. Jeg tror det er plass til ca. 20 maks. Jeg ville tatt meg en tur innom eller ringt. Veldig bra service!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med flere at Klosteret kan være ett godt alternativ. Var der selv for ett par helger siden, hvor middag og drikke var forhåndsbestilt. For en 3-retters middag, med nok av drikke til, kom det på ca kr. 800,- pr pers. Synes ikke det var så avskrekkende, maten var nydelig, god service og glass som aldrig ble tomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...