Gå til innhold

Eksen min drikker mye

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hvor dette passet, men jeg tenker mest helse.

Litt bakgrunnsinfo først: jeg og han var sammen i tre år. Et flott forhold, men vi hadde veldig forskjellige utgangspunkt. Han skulle "erobre" verden, jeg ville ha familie. Så vi gikk hver til vårt, men vi er venner. Vi snakkes en gang iblant, han har kontakt med min familie, søster og mor, og jeg med hans familie, mor og besteforeldre. Nå ringer han ca. 2 ganger i uka. Og alltid er han drita. Og han drikker mye. Moren hans forteller at han ringer i fylla til henne også. Og slik var det også da vi gjorde det slutt. Han drakk tett og mye. Jeg er redd. Han drikker aldri øl, bare sprit, og han blir veldig emosjonell og sytete i fylla.

Anonymkode: 373f0...95d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ditt problem. 

Anonymkode: 06325...f75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for informasjonen.

Anonymkode: 607ef...43a

AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo hva du må gjøre her.. Du kan ikke bestemme at han ikke skal drikke, du kan heller ikke bestemme hvordan han ter seg i fylla. Du kan ikke gjøre noe med hans prioriteringer. Det er det kun han som kan gjøre noe med. Det du kan gjøre er å kontrollere deg selv og hvilken relasjon du skal ha til han og hvordan det påvirker deg. Jeg ville sagt ifra og satt noen grenser rundt meg selv hadde jeg vært deg. Gi beskjed at når han drikker ønsker du ikke kontakt! Om dette ikke respekteres må du rett og slett blokere han fra de plattformene dere har kontakt. 

Ja du er redd, mennesker en på et eller annet nivå er glad i er en redd for, men han kommer aldri til å slutte å drikke viss det ikke har noen konsekvenser.. 

Jeg drak mye en periode av livet mitt, også bare sprit. Og nå ringte jeg eller kontaktet jeg aldri mennesker når jeg drakk, jeg ville drikke aleine. Men først når det får konsekvenser, i en eller annen form så blir en og mottakelig for å slutte. Det kan faktisk bli ganske mørkt før en selv ser det, men det er alltid en selv som må inse det! Jeg måtte ha hjelp, det var tøft og vanskelig.. men ingen andre enn meg selv kunne gjøre det, samme f.. hvor redd og bekymra andre var. Sett grenser, krev tillit..

Anonymkode: 817d2...286

AnonymBruker
Skrevet

Kutt han ut. Er en eks for en grunn. Dette er faktisk ikke ditt problem. Du må være litt egoistisk

Anonymkode: 16866...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...