AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Del Skrevet 16. april 2021 Har opptil 2000kr til å kjøpe en brukt sykkel, og ønsker meg en hybrid så jeg både kan drive litt terrengsykling og litt bysykling/transport. Er dårlig utvalg av hybrider ser det ut til, og mtp. prisklassen har det egentlig så mye å si om jeg kjøper terreng- eller hybridsykkel? Fant en terrengsykkel til 700kr som er shinet og klart til å bare hoppe på. Skal ikke drive noe konkurranse eller noe sånt altså, bare for kosen sin skyld. En nakamura om det har noe å si. Anonymkode: 229ad...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Del Skrevet 16. april 2021 En ting til; har det noe å si om jeg kjøper en herresykkel? Alltid syklet på dem før. Jeg er 173 høy og litt tung uansett. Anonymkode: 229ad...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 16. april 2021 #3 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg synes terrengsykkel blir veldig tung å bruke på asfalt, sammenlignet med hybrid, men det fungerer helt fint, det går bare ikke så fort, eller man blir litt mer svett Hybrid i skogen fungerer også greit, men ikke der hvor det er veldig ulendt terreng og mye grus. 700kr for en grei sykkel høres bra ut, så om du ikke bryr deg om lavere fart/høyere motstand på asfalt, OG den er i din størrelse, så synes jeg du skal kjøpe den og prøve ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 19. april 2021 #4 Del Skrevet 19. april 2021 Tynnere hjul hybrid, sikkert mindre motstand og sykle. Bredere hjul på terrengsykkel passer for ulent terreng i ulik grad, stier,grus osv Bedre balanse på bredre hjul, men tyngre og tråkke. Hybrid funker vell mest der det er flat og lite hindringer, eks by asfalt Sykler man på grus kan man fort kansje tryne fordi hjulet graver seg ned i grusen din det er smallere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Del Skrevet 16. mai 2021 Hvis du skal ha herremodell, vær obs på at det kan være lang avstand fra sete til styre som kan gi det nakkeproblemer. Hybrid triller mye bedre enn terrengsykkel så hvis du skal bruke syklen til asfalt/grusvei så anbefaler jeg den. Anonymkode: 00b1d...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 20. mai 2021 #6 Del Skrevet 20. mai 2021 Bruk 5000 så får du større utvalg og mindre plunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå