Gå til innhold

Noen her som investerer i kryprovaluta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du investert, og hvilke er du inne i? 

Anonymkode: 44ba1...b1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mye har du investert, og hvilke er du inne i? 

Er relativt fersk. Begynte for noen måneder siden, og har foreløpig 10 000,- investert og 4000 som jeg skal investere. Har liksom laget meg en egen krypto-pott som jeg henter penger ut fra, og tenkte 14000 er et beløp jeg i teorien kan tape på krypto uten at det påvirker meg for mye. Så får jeg se om jeg velger å investere mer på sikt. 

Jeg velger å putte i litt og litt en gang i uken/annenhver uke spredt hovedsakelig mellom Eth og Btc, men har puttet noen hundrelapper i diverse altcoins, men anser btc og eth som de tryggeste kryptovalutaene per nå. Selv om jeg angrer som en hund på at jeg ikke hev meg med på bølgen for flere år siden, tenker jeg at jeg blir å angre mer på at jeg aldri ble med, selv om jeg skulle miste pengene. Da har jeg i hvert fall vært med, om så et tappert forsøk!

Anonymkode: 1da13...ef9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har invistert 10k i bitcoin og 2000kr i ethereum. De 2000kr ble til 2600 på en mnd. Hvis jeg hadde invistert 100K hadde jeg hatt 30 k i fortjeneste 😅 Håper og tror at bitcoin vil stige sakte men jevnt over året.

Anonymkode: 1bdce...5f1

AnonymBruker
Skrevet

6k i bitcoin og 6k i ethereum her.

selv om jeg har kjempelyst å kjøpe mer, tør jeg IKKE låne for å gjøre det. livet er det samme om jeg taper 12k, men mer har jeg ikke råd å tape. får heller være en pingle og evt gå glipp av gevinst, men nattesøvnen betyr mer(for meg)😊

Anonymkode: 31c11...5e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

XRP/Ripple her. Mine 200 testkroner ble til 2100 på halvannen uke. Kjøper nok for 1500 per måned fremover.

XRP er spesielt trygt da det ikke bare er en kryptovaluta. Ripple (firmaet bak) selger sin egen transaksjonsteknologi som flere store banker har kjøpt, basert på blokkjede.

(investerer primært i aksjefond)

Anonymkode: eb4d5...efb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 44,64 BTC. Har holdt de siden 2016, og har planer om å holde de til pensjonsalder.

Anonymkode: d61c5...632

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

XRP/Ripple her. Mine 200 testkroner ble til 2100 på halvannen uke. Kjøper nok for 1500 per måned fremover.

XRP er spesielt trygt da det ikke bare er en kryptovaluta. Ripple (firmaet bak) selger sin egen transaksjonsteknologi som flere store banker har kjøpt, basert på blokkjede.

(investerer primært i aksjefond)

Hvor kjøpte du disse? Spør for en venn 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, investerte ca 100k for ett pr mnd siden i ca 10-15 forskjellige kryptoer, verdien har nå doblet seg😍

Anonymkode: ebf74...3f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har 44,64 BTC. Har holdt de siden 2016, og har planer om å holde de til pensjonsalder.

Anonymkode: d61c5...632

Oi! Håper du er gammel 😄

Anonymkode: 900c3...24a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte litt ETH i 2018, for totalt under 20k. Verdien har økt nå da, men det er ikke noe som gjør meg rik. Vet ikke om jeg hadde turt å kjøpe det i dag. Det blir liggende der nå mer for gøy, egentlig. 

Anonymkode: e5e41...cae

AnonymBruker
Skrevet

Har tjent rundt 18 000 siste 1,5 mnd uten å gå inn m mer en 20 000👌 Har cro, bitcoin, etherium, doge (😁) bl.a. 

Anonymkode: 64074...5ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare Robux. 😂😂

Anonymkode: 14602...30a

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte bitcoin og ethereum for et par år siden, totalt 4000 kr, bare for gøy egentlig

Står nå i 39 000 kr

Anonymkode: b5ee9...42b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper dere krypto, hvor mye må vi skatte av gevinst og må vi sende inn egne papirer til skattemeldingen slik vi må med vanlige aksjer? Har kun investert aksjer i Nordnet, men ønsker å utvide litt 😊

Anonymkode: 89604...f30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Artig å se hva dere investerer i!

Jeg har hatt en gevinst på 50.000 på et par måneder, uten å være inne med mye i utgangspunktet. Hadde et par heldige investeringer.

Jeg er per nå inne i blant annet origin, hbar, stmx og algorand. Har veldig trua på at stmx bryter ut snart, og hbar og algorand er langtidsinvesteringer som jeg har klokketro på teknologien bak. Har holdt meg til altcoins, for det er der de større beløpene ligger på kortere sikt når en ikke har store summer å putte inn i eth og bitcoin. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor kjøper dere krypto, hvor mye må vi skatte av gevinst og må vi sende inn egne papirer til skattemeldingen slik vi må med vanlige aksjer? Har kun investert aksjer i Nordnet, men ønsker å utvide litt 😊

Tror man må skatte 22%. Er litt usikker på resten, men har hørt at mange anbefaler kryptosekken.no som hjelper deg med å beregne skatt. Jeg tenker å benytte meg av dem, for jeg er noldus på økonomistyring. Kanskje noen her kan gi deg et bedre svar når det gjelder skatt.

Angående plattform: Jeg startet å kjøpe krypto via MiraiEx, siden det er en norsk tjeneste som er godkjent av Finanstilsynet. Plattformen det er utrolig enkel å forholde seg til. Ulempen er selvsagt at det er veldig få kryptovalutaer å forholde seg til (btc, eth, ltc, xrp og dai). Jeg merker også at hver gang det blir en oppgang med mye aktivitet på plattformen klikker den, og det kan jo være litt skummelt dersom man vil få med seg en oppgang. Sist det skjedde, kom jeg meg ikke inn på MiraiEx på flere timer.

Nå bruker jeg også Binance, som har et større utvalg. Kjøp og salg er også forholdsvis enkelt. Vet at andre bruker etoro og eventuelt andre tjenester som bla coinbase. Det er med andre ord mye å velge mellom. MiraiEx ble liksom min inngangsport siden det føles enklere. 

Anonymkode: 1da13...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken legitimasjon brukte dere på Binance?

Har også Miraiex, og har investert litt i alle valutaene de tilbyr. Artig eksperiment i tillegg til andre "vanlige" investeringer .

Anonymkode: a2f22...f0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker coinbase.com

Var vel 22% skatt mener jeg å huske. Dette må man rapportere inn selv

Anonymkode: b5ee9...42b

AnonymBruker
Skrevet
Fabulous skrev (21 timer siden):

Hvor kjøpte du disse? Spør for en venn 😄

MiraiEx 👏🏻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

22% skatt. Ja du må legge inn verdi og evt gevinst/tap, hvis du har solgt, i skattemeldingen.

Anonymkode: 67fc8...ae2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...