Gå til innhold

Tilbud om koronavaksine, feil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag fikk samboer melding om at han kunne bestille time til vaksinering. Syns dette er veldig rart? Han er 30 med ingen underliggende sykdommer. Jeg er 28 med underliggende sykdom og har ikke hørt noe? Dette er i Fredrikstad. Ingen av oss skal ta den, men bare lurer.. 

Anonymkode: 58eb6...3b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har absolutt ingen kontroll på vaksineringen, så forundrer meg ikke. Helt utrolig at fastlegene er satt til dette, når de er så talentløse. Vet om mange som har fått eller skal gå vaksine, helt uten grunn. Vet også  to som absolutt skulle hatt den, men de er glemt.

Og dere bør ta vaksinen. Hvis ikke håper jeg dere lever isolert resten av livet. Egoisme på høyt plan. 

Anonymkode: 2c044...b21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og dere bør ta vaksinen. Hvis ikke håper jeg dere lever isolert resten av livet. Egoisme på høyt plan. 

Enig i dette.

Utover det så er det ikke fastlegene som er satt til å verken administrere eller sette vaksinene i kommunen jeg bor i. Situasjonen i HI høres ut som en feil, men vet enkelte kommuner er kommet mye lenger i vaksinasjonen enn andre.

I tillegg er det utrolig mange vaksinemotstandere der ute blant de som har litt mindre mellom øra, og gamle Østfold var vel ikke kjent for å være det mest oppegående fylket her i landet - det kan jo påvirke vaksinasjonskøen det og.

Anonymkode: 83fed...416

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvorfor skal ingen av dere ta den, egentlig? Det synes jeg vitner om dårlig lagånd. Jo flere som er vaksinert i samfunnet, jo bedre beskyttet er vi alle og de som ikke kan ta den ennå, f.eks. babyer.

Jeg har heller ingen underliggende sykdommer eller noe, men fikk ut av det blå tilbud om vaksinen pr tlf denne uken, og har time for vaksinering i dag. Bydel i Oslo kommune.

Endret av Million
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig i dette.

Utover det så er det ikke fastlegene som er satt til å verken administrere eller sette vaksinene i kommunen jeg bor i. Situasjonen i HI høres ut som en feil, men vet enkelte kommuner er kommet mye lenger i vaksinasjonen enn andre.

I tillegg er det utrolig mange vaksinemotstandere der ute blant de som har litt mindre mellom øra, og gamle Østfold var vel ikke kjent for å være det mest oppegående fylket her i landet - det kan jo påvirke vaksinasjonskøen det og.

Ok. Men hvordan vet de hvem som er i høyrisikogruppen, om ikke fastlegene er involvert? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Idag fikk samboer melding om at han kunne bestille time til vaksinering. Syns dette er veldig rart? Han er 30 med ingen underliggende sykdommer. Jeg er 28 med underliggende sykdom og har ikke hørt noe? Dette er i Fredrikstad. Ingen av oss skal ta den, men bare lurer.. 

Det er fastlegene som rapporterer inn hvem som skal ta vaksinene. Det har vært avisartikler som viser til at friske personer uheldigvis har blitt rapportert inn som personer med underliggende sykdommer. Det er uheldig vil jeg si.

AnonymBruker
Skrevet

Slutt nå med denne shamingen av de som ikke vil ta vaksinen. Pass på dere selv. 

Anonymkode: e3007...7ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig i dette.

Så langt har de da ikke kommet. Jeg bor i bydel Alna i Oslo, som er hardt rammet og har fått ekstra vaksiner. En 30-åring uten underliggende sykdommer må vente lenge på vaksine her, til tross for ekstra doser. De prioriterer nå folk i 60-åra og personer med underliggende sykdommer.

Så dette er nok en feil.

Anonymkode: 13a74...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo ha blitt rapportert inn feil, men ellers så jeg de forklarte at når noen avlyser, eller de får en ledig tid, ringer de rundt for å finne noen som kan ta den avtalen. Tror vaksinene har kort holdbarhet, evt så vil de jo selvsagt utnytte kapasiteten og ikke sitte med mange timer som ingen dukker opp til. Da ringer vi til vi får svar, sa den som uttalte seg. Det var her i Oslo, hvor det er inndelt i bydeler. Jeg har registrert meg via kommunens nettside, og krysset av for at jeg kan stille på en halvtimes varsel. Tipper også erfaring tilsier at å ringe til en 73-åring og en 33-åring er litt ulikt - kanskje 33-åringen fatter spørsmålet, beslutter og svarer og stiller opp raskere? 

Anonymkode: ca299...89a

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke sånn flokkimmunitet fungerer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 

Skremmende å se hvor mange dumme sauer som har tenkt å få dette sprøyta inn i kroppen.. siden alle antar at vi er vaksinemotstandere, så ja, akkurat i dette tilfellet er vi det. I tillegg har vi begge hatt corona, noe som var som en vanlig forkjølelse.

Denne vaksinen er noe man må ta hvert år og man får antistoffer via denne vaksinen (+blodpropp og litt diverse ymse). Vi har allerede antistoffer, så hvorfor skal vi da gamble med å ta den? Tror ihverfall vi venter en 5-10 år så får vi se på langtidsbivirkninger. Den her er nok enda verre enn svineinfluensavaksina, men kjør på dere 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

De har absolutt ingen kontroll på vaksineringen, så forundrer meg ikke. Helt utrolig at fastlegene er satt til dette, når de er så talentløse. Vet om mange som har fått eller skal gå vaksine, helt uten grunn. Vet også  to som absolutt skulle hatt den, men de er glemt.

Grunnen til at de ikke har tenkt "å ta den" er vel kanskje at de ikke vil ta den fra andre som trenger den mer.. Jeg tolka det hvertfall mer som at de ikke ville utnytte feil fra fastlegen enn at de var vaksinefornektere?

Anonymkode: 68fb0...b9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! 

Skremmende å se hvor mange dumme sauer som har tenkt å få dette sprøyta inn i kroppen.. siden alle antar at vi er vaksinemotstandere, så ja, akkurat i dette tilfellet er vi det. I tillegg har vi begge hatt corona, noe som var som en vanlig forkjølelse.

Denne vaksinen er noe man må ta hvert år og man får antistoffer via denne vaksinen (+blodpropp og litt diverse ymse). Vi har allerede antistoffer, så hvorfor skal vi da gamble med å ta den? Tror ihverfall vi venter en 5-10 år så får vi se på langtidsbivirkninger. Den her er nok enda verre enn svineinfluensavaksina, men kjør på dere 👍

Selv om dere har hatt korona så er det anbefalt at dere tar en vaksinedose. Så er det jo sånn at selv om dere ikke ble dårlige så kan dere smitte andre som blir veldig dårlige. 

Anonymkode: efd25...c80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at de ikke har tenkt "å ta den" er vel kanskje at de ikke vil ta den fra andre som trenger den mer.. Jeg tolka det hvertfall mer som at de ikke ville utnytte feil fra fastlegen enn at de var vaksinefornektere?

Anonymkode: 68fb0...b9e

Hadde det bare vært så vel. Dette er ren egoisme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Helt enig!

Anonymkode: 63dc2...118

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kan jo ha blitt rapportert inn feil, men ellers så jeg de forklarte at når noen avlyser, eller de får en ledig tid, ringer de rundt for å finne noen som kan ta den avtalen. Tror vaksinene har kort holdbarhet, evt så vil de jo selvsagt utnytte kapasiteten og ikke sitte med mange timer som ingen dukker opp til. Da ringer vi til vi får svar, sa den som uttalte seg. Det var her i Oslo, hvor det er inndelt i bydeler. Jeg har registrert meg via kommunens nettside, og krysset av for at jeg kan stille på en halvtimes varsel. Tipper også erfaring tilsier at å ringe til en 73-åring og en 33-åring er litt ulikt - kanskje 33-åringen fatter spørsmålet, beslutter og svarer og stiller opp raskere? 

Anonymkode: ca299...89a

Jeg har blitt fortalt at, de også prioriterer blant dem som kan stille på en halvtimes varsel. Bl.a. etter alder.

Det skal mye til før de begynner å ringe opp folk i 30-årene uten underliggende sykdommer.

Dette er nok en feil.

Anonymkode: 13a74...c4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar! 

Du virker ikke særlig opplyst på hva pfizer og moderna sine vaksiner er i det hele tatt, og jeg kan bare avkrefte at man er noen dum sau om man tar den. Det er ikke vist noen sammenheng mellom blodpropper og disse vaksinene. 

Svineinfluensavaksinen var heller ikke noe ille, og den har fått et ufortjent dårlig rykte. Den er forøvrig også en del av komponentene i vanlig sesonginfluensavaksine (h1n1). 

Anonymkode: d8a1a...d6f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...