Gå til innhold

Hvordan forstå katten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

jeg har nylig overtatt en maine coon katt på 15 måneder. Hatt han i en månede nå. 

jeg har merket at han står mye opp etter veggene og mjauer over alt i leiligheten. 
Forstår ikke hva han vil eller hvorfor han gjør dette? 

Anonymkode: d14bb...68d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han vil opp i høyden? Har han noe å klatre på? 

Anonymkode: 6a45a...319

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han kastrert? Det kan være litt typisk «jeg er frustrert og vil ha damepus» oppførsel. Så om du ikke har kastrert han, gjør det. 

Ellers så gjør ene katten min det noen ganger og det er når han kjeder seg. Om katten din er innekatt så trenger den iallefall 20 minutter aktiv lek hver dag, om han fortsetter så trenger han mer lek. Du kan kjøpe leker som går av seg selv for å supplere og hjerntrim puslespill med mat belønning for å holde han opptatt.

Noen ganger kan de strirre på rare steder osv for de ser bedre støvkorn og slike ting som vi ikke ser. 

Søk opp zoomies.

Anonymkode: 092c9...d47

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han vil ta en tur ut? De fleste katter   og særlig ungdommer og kattunger, liker å utforske omgivelsene. Det kan bli lange dager om de bare er inne. 

Skrevet

Vet jo selvsagt ikke om dette er nøyaktig oppførsel som katten min, men...

Katten min strekker seg mye oppetter veggene og mjauer når lys reflekteres i taket, litt som en laserpeker. Da vil hun jage det, men mjauer fordi hun ikke rekker opp dit. 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...