AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Jeg har dårlige tenner av flere årsaker, arv/uflaks (har vært veldig nøye med tannpuss i alle år) etter svangerskap ble situasjonen enda verre. To av tennene mine har blitt verre etter behandling hos tannlege. De ser greie ut men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan beholde dem fordi jeg har syreskader/dårlig emalje/store fyllinger i noen av dem og noen som krever kontinuerlig behandling . Jeg føler meg nedfor i perioder når jeg tenker på det. Jeg er frisk ellers og har et godt liv, men når jeg tenker på tennene mine og de kostnader/reperasjoner som kan forekomme i fremtiden blir jeg redd og uvel. Jeg tenker noen ganger at dette er en bagatell og at jeg må tenke på det fine jeg har i livet, jobben, mannen, friske barn og et harmonisk liv. Men likevel plager det meg og jeg ser på det som en "trussel" at jeg må ofte innom tannlegen. Merker også at jeg merker smertene når jeg tenker på tennene. Hva skal jeg gjøre for å snu denne tankegangen og akseptere situasjonen? Anonymkode: 8081a...8af
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har dårlige tenner av flere årsaker, arv/uflaks (har vært veldig nøye med tannpuss i alle år) etter svangerskap ble situasjonen enda verre. To av tennene mine har blitt verre etter behandling hos tannlege. De ser greie ut men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan beholde dem fordi jeg har syreskader/dårlig emalje/store fyllinger i noen av dem og noen som krever kontinuerlig behandling . Jeg føler meg nedfor i perioder når jeg tenker på det. Jeg er frisk ellers og har et godt liv, men når jeg tenker på tennene mine og de kostnader/reperasjoner som kan forekomme i fremtiden blir jeg redd og uvel. Jeg tenker noen ganger at dette er en bagatell og at jeg må tenke på det fine jeg har i livet, jobben, mannen, friske barn og et harmonisk liv. Men likevel plager det meg og jeg ser på det som en "trussel" at jeg må ofte innom tannlegen. Merker også at jeg merker smertene når jeg tenker på tennene. Hva skal jeg gjøre for å snu denne tankegangen og akseptere situasjonen? Anonymkode: 8081a...8af Anonymkode: c0a56...9e1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anonymkode: c0a56...9e1 Han snakker hva man må gjøre for å unngå, ikke når skaden allerede har skjedd 😊 Anonymkode: 8081a...8af
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Han snakker hva man må gjøre for å unngå, ikke når skaden allerede har skjedd 😊 Anonymkode: 8081a...8af Og hva er så nytt med det han sier? Det er allmenn kunnskap Anonymkode: 8081a...8af
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Og hva er så nytt med det han sier? Det er allmenn kunnskap Anonymkode: 8081a...8af Allmenn kunnskap? Mesteparten er jo tull. Ville heller hørt på anbefalinger fra tannleger enn en kiropraktor og naturmedisin som han. Anonymkode: a1c2e...7df
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Allmenn kunnskap? Mesteparten er jo tull. Ville heller hørt på anbefalinger fra tannleger enn en kiropraktor og naturmedisin som han. Anonymkode: a1c2e...7df Enig, får litt sånn American vibes av hele fyren. Anonymkode: 8081a...8af
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 Noen som har tips til hvordan man kan takle sånt? Hva gjør man når man har helseutfordringer? Blir nedfor av disse tankene. Anonymkode: 8081a...8af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå