Gå til innhold

Barn i karantene og samvær

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine tvillinger i karantene grunnet smitte i klassen, og jeg synes ikke de skal gjennomføre samvær med far denne helgen. Far er derimot uenig og sier at jeg «bruker» dette som et hinder for samvær.. Det har vært en del humper og uenighet mellom meg og far tidligere.

Jeg trodde at hvis man var i karantene skulle man holde seg hjemme? Er det annerledes når det er barn med delte hjem? 
Hvordan har dere løst dette?

Anonymkode: 28fa4...73a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De4 er anderledes når det gjelder samvær. Det har vært kommunisert hele veien 

Anonymkode: 1e766...b28

Skrevet

Ser egentlig ikke helt problemet jeg så lenge han vil ha barna og ta den risikoen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Ser egentlig ikke helt problemet jeg så lenge han vil ha barna og ta den risikoen. 

Nei, for min del går det helt fint, synes bare det er dumt hvis de faktisk får påvist korona og smitter han og hans nye familie. Samvær har gått som normalt under hele pandemien, men å sette en hel ny husstand i eventuell smitterisiko/ventekarantene er litt dumt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, for min del går det helt fint, synes bare det er dumt hvis de faktisk får påvist korona og smitter han og hans nye familie. Samvær har gått som normalt under hele pandemien, men å sette en hel ny husstand i eventuell smitterisiko/ventekarantene er litt dumt.

Er helt enig med deg, men som sagt hvis smartingen vil ta den risikoen så kan han jo bare gjøre det. Jeg hadde jo ikke gjort det hvis jeg var i hans situasjon men vi er jo alle forskjellige. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Det får jo være opp til far å avgjøre. Vil han ta sjansen, så har han full rett til det. Du kan ikke nekte samvær.

Anonymkode: 3b8bc...0cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tar jo sjansen på å smittes, og far ønsker å ta sjansen for å smittes. Flott av deg å tenke på hans familie da eh

Anonymkode: 5656d...88f

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke foreslå å bytte helg? 

Anonymkode: 04032...78a

Skrevet

Men vil far sette seg selv og hele familien i ventekarantene da? For det blir jo resultatet om barna skal på samvær når de sitter i smittekarantene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine tvillinger i karantene grunnet smitte i klassen, og jeg synes ikke de skal gjennomføre samvær med far denne helgen. Far er derimot uenig og sier at jeg «bruker» dette som et hinder for samvær.. Det har vært en del humper og uenighet mellom meg og far tidligere.

Jeg trodde at hvis man var i karantene skulle man holde seg hjemme? Er det annerledes når det er barn med delte hjem? 
Hvordan har dere løst dette?

Snu det og tenk hvordan det hadde vært for deg? Svaret ligger der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen har avtalt at dersom barna kommer i karantene, blir de der de er ut karanteneperioden. 

Anonymkode: 3ac9c...a61

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (26 minutter siden):

Snu det og tenk hvordan det hadde vært for deg? Svaret ligger der.

Du skjønner vel at folk er forskjellige. Hvis jeg hadde hatt delt omsorg for mitt barn og hen havnet i karantene hos far, vel da hadde jeg foretrukket at hen ble der inntil hen var ferdig med karantene. Sånn at jeg slapp karantene og eventuelt smitte i hus med min fantasimann og fantasibarn.

Anonymkode: 072c7...297

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flott at du vil ta hensyn til barnefar og hans familie. Men hvis han likevel ønsker å ta risken, så er han ansvarlig for evt smitte han da bringer videre ved å ta seg av karantenen i hans hjem. Skule barnet vise seg å være smittet og barnet må i isolat, tror jeg ikke han kan komme tilbake til deg før isolasjonen er over?

Anonymkode: fd9b4...9ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er enig med deg og her kommer ikke samboerns barn i helgen fordi en lærer og en i klassen til ene barnet har fått påvist smitte. Det barnet er i karantene så vi har sagt at de kan komme neste helg istedet. 

Men jeg tenker at dersom far selv er villig til å ta den risikoen så ser jeg ikke problemet med å la barna dra til far.

Anonymkode: a1763...d8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...