Gå til innhold

Uenig om bilstol.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann og meg blir ikke enig, og jeg vurderer å nå bare ta en avgjørelse og kjøpe stolen på nettet. Ungen vår blir 4 år i juni, og har vokst ut av bilstolen han har nå. Jeg vil fortsatt ha han bakovervendt og ønsker å kjøpe Axkid One. Min mann sier dette er bortkastede penger og vil kjøpe en beltestol. Han mener at det er på tide å snu han forovervendt. 

Hva hadde dere gjort? Skal jeg bare kjøpe stolen jeg vil? Når den først er i hus, kan han ikke si så mye 😅

Anonymkode: 0e11e...204

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åå, sliter med akkurat det samme her, så følger med for tips 🙈 selv har jeg vist han all info på trygg trafikk osv. Han vil at vi skal bytte nå slik at yngre søsken kan arve den og vi slippe å kjøpe en ekstra. 

Anonymkode: cfd62...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Axkid One er jo en dyr stol, så om dere faktisk har råd til den og ikke velter budsjettet deres så hadde jeg kjøpt den. Ditt argument om å ha bakovervendt lenger vinner vil jeg si. 

Anonymkode: b55fd...a2f

• Liker 18
Gjest Chroma
Skrevet

Hvilke argumenter har han for å snu barnet, med tanke på at det er veldig mye tryggere å ha det bakovervendt en god stund til? Bare fordi? 

Har dere råd til axkid one? Isåfall ville jeg helt klart kjøpt det. Ellers finnes det noen andre bakovervendte bilstoler barnet vil passe i en god stund til. 

AnonymBruker
Skrevet

For å spare 1000kr? De kan jo selges igjen? Kjøp en ekstra brukt om det er det som er poenget - bedre med brukt bakovervendt enn for tidligvfirovervendt.

Anonymkode: 9ff8e...4b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min mann og meg blir ikke enig, og jeg vurderer å nå bare ta en avgjørelse og kjøpe stolen på nettet. Ungen vår blir 4 år i juni, og har vokst ut av bilstolen han har nå. Jeg vil fortsatt ha han bakovervendt og ønsker å kjøpe Axkid One. Min mann sier dette er bortkastede penger og vil kjøpe en beltestol. Han mener at det er på tide å snu han forovervendt. 

Hva hadde dere gjort? Skal jeg bare kjøpe stolen jeg vil? Når den først er i hus, kan han ikke si så mye 😅

Jeg hadde ikke latt barna mine være dårligere sikret enn mulig. Så jeg hadde kjøpt den tryggeste stolen uansett hva han mannen min hadde ment. 

Anonymkode: a7bbf...d7f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Chroma skrev (5 minutter siden):

Hvilke argumenter har han for å snu barnet, med tanke på at det er veldig mye tryggere å ha det bakovervendt en god stund til? Bare fordi? 

Har dere råd til axkid one? Isåfall ville jeg helt klart kjøpt det. Ellers finnes det noen andre bakovervendte bilstoler barnet vil passe i en god stund til. 

Ja, føler det er "bare fordi". "Alle andre" sitter jo forovervendt i den alderen, ifølge han. 

Økonomien våres er god, så kan fint ta oss råd til den stolen. Har tatt en avgjørelse og er innpå mimmis for å kjøpe 🥳 Mulig jeg får en telefon når han ser at 6999,- er trukket fra konto 😅

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke latt barna mine være dårligere sikret enn mulig. Så jeg hadde kjøpt den tryggeste stolen uansett hva han mannen min hadde ment. 

Anonymkode: a7bbf...d7f

Nettopp, helt enig! Stolen er snart kjøpt 🥳

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort er barnet? Barnet bør uansett sitte bakovervendt til det er MINST 5 år, gjerne lenger. Hadde glatt kjøpt den stolen du vil ha, hadde den eksistert da jeg kjøpte til datteren min. Hun er forøvrig 116 cm, 5,5 år, og sitter bakover ☺

Bra du tar denne kampen 💪 du får jo glatt solgt den igjen!

Anonymkode: a6c85...e94

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vår andre barnestol var litt for liten, og ja, vi endte opp med å kjøpe en annen bakovervendt stol til ungen, bare at vi kjøpte Britax Maxway. Sambo har ikke giddet å blande seg da, så der var jeg nok heldig.

Men eldste satt i den frem til 6 års alder, så fikk han beltestol - men vi har to barn, så nå bruker yngste Maxway-en. Så selv om ja, det ble en ekstra bilstol, så virker at vi fikk mye bruk av den uansett.

jeg har også merket at noen naboer byttet fra beltestol til bakovervendt i det siste, vet ikke om det er fordi det blir mer kjent at det er det som er anbefalt nå, eller hva. Men jeg ser tendenser altså, at  ungene sitter nå lengre bakovervendt. Vi bor i Asker, så ikke akkurat storby. 

Anonymkode: 4eb24...41e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvor stort er barnet? Barnet bør uansett sitte bakovervendt til det er MINST 5 år, gjerne lenger. Hadde glatt kjøpt den stolen du vil ha, hadde den eksistert da jeg kjøpte til datteren min. Hun er forøvrig 116 cm, 5,5 år, og sitter bakover ☺

Bra du tar denne kampen 💪 du får jo glatt solgt den igjen!

Anonymkode: a6c85...e94

Han er ca 107 cm og 18 kilo. Vant denne kampen, stolen er kjøpt 😊

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han er ca 107 cm og 18 kilo. Vant denne kampen, stolen er kjøpt 😊

Det går så bra, helt sikkert! Du vil føle deg tryggere på at barnet sitter riktig, og som sagt, ser at flere og flere velger det nå. Så samboeren din er helt sikkert 100% med på det snart👌

Anonymkode: 4eb24...41e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville heller kjøpt en Britax Max way plus til halve prisen:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lyckeliten skrev (11 minutter siden):

Ville heller kjøpt en Britax Max way plus til halve prisen:)

Har siklet etter Axkid One en god stund. Og lett å flytte over når besteforeldre skal ha han 😊 Ellers enig i at Max way er en super stol 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde snudd🤷🏼‍♀️ Vi snudde 4 åringen vår nå, og lot lillesøster arve axkid Minikiden har ingen kvaler med det. Han er 19 kg og 105 høy, fullstendig klar over at det er anbefalt bakovervendt lengre, men så tar vi et i formert valg som er best for vårt barn. 

Anonymkode: 5b262...e48

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde snudd🤷🏼‍♀️ Vi snudde 4 åringen vår nå, og lot lillesøster arve axkid Minikiden har ingen kvaler med det. Han er 19 kg og 105 høy, fullstendig klar over at det er anbefalt bakovervendt lengre, men så tar vi et i formert valg som er best for vårt barn. 

Litt nysgjerrig på hvordan dette er det beste for deres barn? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Litt nysgjerrig på hvordan dette er det beste for deres barn? 

Sitter bedre, trives bedre, og det er trygt nok, hadde det ikke vært trygt nok hadde det ikke vært lovlig. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sitter bedre, trives bedre, og det er trygt nok, hadde det ikke vært trygt nok hadde det ikke vært lovlig. 

Det er også lovlig å sette babyer framovervendt fra 9 kg. Men særlig trygt er det ikke. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Gå all inn for Axkid One, den er fantastisk! 4åringen har good plass. 

Anonymkode: 07bcc...ea2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også lovlig å sette babyer framovervendt fra 9 kg. Men særlig trygt er det ikke. 

Hvis det hadde vært direkte utrygt ville det ikke vært lovlig. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...