Gå til innhold

Moderne livet del 2: En konkurranse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forlengelsen av den opprinnelige tråden...

Jeg har lest alle innlegg som kom inn da dette er et spennende tema. De fleste peker på at meningen er hva du gjør det til, og at det er de små øyeblikkene som vi må sette pris på. Helt enig.

Er det bare jeg som i tillegg føler alt er en konkurranse? Meningen med livet er for min del å forme den slik du vil enten det er å ta feil utdanning, deretter ny studieretning, få barn tidlig, vente til du blir eldre, reise, friår, sitte med fast jobb og bolig i en alder av tjue. Altså, at meningen er de ulike valgene vi tar, at vi nyter dette. Dessverre er vi alle opphengt i "siste nytt", når vi møtes, og forventer at vi alltid gjør ekstraordinær innsats. Her tror jeg mange faller ut. Livet har blitt "førstemann til mølla", men hva skal vi nå?

Anonymkode: e8c52...ad4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som at for de fleste er meningen med livet "likes" på FB. Tror ikke på floskler av typen " alt var bedre før" men uansett, myye kan bli bedre enn nå, utrolig mye sykdomstegn i samfunnet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler ikke på noen konkurranse eller førstemann til mølla. Jeg lever mitt liv og gjør de tingene jeg trives med, så får andre gjøre det samme. 

Anonymkode: 9b777...6a7

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, ABM said:

Virker som at for de fleste er meningen med livet "likes" på FB. Tror ikke på floskler av typen " alt var bedre før" men uansett, myye kan bli bedre enn nå, utrolig mye sykdomstegn i samfunnet.

Det sier vel mest om din omgangskrets. Jeg kjenner ingen som er spesielt opptatt av å poste ting i sosiale medier. Omgås stort sett folk i slutten av 20årene og starten av 30årene. 

Influensere er en litt spesiell mennesketype som ikke er representativt for resten av befolkningen.

Anonymkode: 4663e...080

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg føler ikke på noen konkurranse eller førstemann til mølla. Jeg lever mitt liv og gjør de tingene jeg trives med, så får andre gjøre det samme. 

Anonymkode: 9b777...6a7

Det må da være kjedelig. Er det ikke det?

Anonymkode: 52d37...526

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...