Gå til innhold

Huseier kaster meg ut

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde leid ut en del av rekkehuset og leieboer hadde mistet nøklene,hadde jeg skiftet lås i døren og fått tak i nye nøkler for å være på den sikre siden.

Det hadde vært på leieboeren sin regning siden det var du som mistet nøklene.

Anonymkode: 6e196...866

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vant med at huseier natulig nok ordner med nøkler (har man mistet nøkkel har man jo ikke noe nøkkel å få kopiert opp...), men at leietaker tar kosten for det (ca. 500-lapp). Veldig useriøst å ikke besvare henvisningene dine når du forteller at du har mistet nøkkel. 

Anonymkode: 34b3b...f79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men har du sagt / formidlet det til huseier? Her skriver du kun at du har sagt du skal betale for nøkler, ikke lås, så mulig det er en faktor bak uthalingen fra huseier. Jeg unnskylder ham ikke, men det virker jo da som om du kanskje er en leietaker som ikke helt ser konsekvensen av egne handlinger rundt leieforholdet. Noe som kan forklare at han vil ha deg ut. 

Anonymkode: f6a5f...049

Herlighet, det forsvarer da ikke manglende respons på noe SÅ viktig, i over flere måneder. Da responderer man "ok, du må betale for ny lås også" etc. Det er ikke så vanskelig å oppføre seg profesjonelt.  

• Liker 3
Skrevet
Selmin skrev (På 15.4.2021 den 2.34):

Hei, har problemer med huseier. Jeg har mistet nøklene mine for ca 2 måneder siden og har bedt huseier skaffe nye. Han har lest alle meldinger jeg har sendt, men ikke svart. Jeg dro bort like etter og sa at broren min kunne være der så mye han ville fordi jeg ikke vil at leiligheten skulle stå åpen uten noen hjemme. 

idag får jeg melding om at han har hørt at det ikke er jeg som bor der og framleie ikke er lovt og at den personen som bor der må flytte ut umiddelbart, ellers kastes jeg ut. Jeg forklarer situasjonen, sier at det bare er broren min som er der pga han skulle passe på leiligheten fordi at HUSEIER ikke ordner nye nøkler. Likevel mener han at dette ikke er greit. I tillegg har huseier kommet uanmelt på «besøk» tidligere og låst seg inn mens jeg ikke har vært hjemme, så begynner å lure på ol han bare er creepy. Har noen opplevd noe lignende og hva kan jeg gjøre??? Jeg hadde tenkt å levere oppsigelse uansett siden jeg aldri er der, men er redd for å måtte betale ut oppsigelsestiden uten å ha tilgang på leiligheten. Hjelp

Dette er ulovlig. Du kan anmelde han for det!

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 15.4.2021 den 5.36):

Siden døren er ulåst, må det bety at nøklene er "mistet" hjemme. Inne. De ligger der inne et sted. At du har gått to måneder uten å lete dem frem, er jo litt utrolig.

Sett i gang å lete skikkelig. Be broren din om hjelp. Endevend sofaputer, skittentøyskurv, lommer på bukser og jakker.

Hva om huseier har låst opp? 

Huseieren her høres ikke god ut! Han kan heller ikke kaste deg ut. 

Skift til kodelås, da får han problemer 🤣

Anonymkode: b7a9b...fcc

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om huseier har låst opp? 

Huseieren her høres ikke god ut! Han kan heller ikke kaste deg ut. 

Skift til kodelås, da får han problemer 🤣

Anonymkode: b7a9b...fcc

"Hva om".....🙄 Den kommer alltid i tråder. What ifs. Nei, man kan ikke ta alle eventualiteter med i hvert eneste innlegg man svarer på. 

Vel, det skriver hun ingenting om, så da antar jeg ikke det. Jeg forholder meg til hva ts har fortalt i sitt/sine innlegg.

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sekt skrev (2 minutter siden):

Dette er ulovlig. Du kan anmelde han for det!

Anmelde? Virkelig? Hvor i straffeloven står dette?

Anonymkode: 63fa0...5db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herlighet, det forsvarer da ikke manglende respons på noe SÅ viktig, i over flere måneder. Da responderer man "ok, du må betale for ny lås også" etc. Det er ikke så vanskelig å oppføre seg profesjonelt.  

Les hva jeg skriver. Jeg skriver at jeg ikke unnskylder ham, jeg spør TS om en faktaopplysning som ikke har fremkommet i tråden.
Og hvis TS ikke spesifikt har sagt dette til utleier, bør TS notere bak øret til neste gang at det bør gjøres. Huseier vet ikke hva TS tenker eller skriver på KG, men forholder seg til hva TS har sagt/skrevet til huseier, 

Anonymkode: f6a5f...049

AnonymBruker
Skrevet

Til oss tok huseier seg inn i gangen, stjal nøklene til datteren for så å kreve betaling for ny sylinderlås pga tapte nøkler, mens han leverte ut kvittering som «bevis» som han annulerte etterpå fordi han er kompis med låsesmeden. På denne måten (og flere) karra han til seg noen hundrelapper. Er så lavmål. Men det verste skal jeg ikke nevne engang. Altså, vær glad du slipper å bo der mer, sånne huseiere må man komme seg vekk ifra. 

Anonymkode: 243f5...016

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 4/16/2021 at 7:07 PM, AnonymBruker said:

Til oss tok huseier seg inn i gangen, stjal nøklene til datteren for så å kreve betaling for ny sylinderlås pga tapte nøkler, mens han leverte ut kvittering som «bevis» som han annulerte etterpå fordi han er kompis med låsesmeden. På denne måten (og flere) karra han til seg noen hundrelapper. Er så lavmål. Men det verste skal jeg ikke nevne engang. Altså, vær glad du slipper å bo der mer, sånne huseiere må man komme seg vekk ifra. 

Anonymkode: 243f5...016

Fy f.

Anonymkode: 22086...f01

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det beste for begge parter er at leieforholdet avsluttes. 

Anonymkode: 3abb9...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...