AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Har noen her opplevd fjerning el utskrapning av livmorslimhinnen el fjerning av livmoren-og har dette hatt noen påvirkning på sexlivet ditt eller påvirket deg på andre måter? Anonymkode: 4195e...728
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Har lest meg litt opp på fjerning av livmor, etter som det kunne være en mulighet for mine plager (muskelknute og megablødninger). Jeg endte opp med at jeg ikke ville foreta et så stort inngrep. Selv om det går bra for de aller fleste, er det en liten risk for vektøkning (hvilket er rart, etter som eggstokker og hormonprod er intakt), økt risk for hjerte-/kar, økt risk for skjedenedfall på lang sikt (er jo en struktur som er borte), og jeg har også lest om noen rapporter om endring i seksuell funksjon, særlig om livmortappen også fjernes. At det føles annerledes. Selv om andre rapporterer at det er blitt bedre, siden de er kvitt mensen og smerter.. men- jeg ville iaf ikke foreta et så drastisk inngrep selv, man fjerner jo en hel struktur.. så i mitt tilfelle endte det med at jeg har valgt embolisering (mindre inngrep). Utskrapning er jo mye mindre inngrep, og vil vel også redusere plager med blødninger betraktelig.. Men det er jo ditt valg. Anonymkode: 01b7e...d6f
Blomsterpotta Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Jeg har fjernet livmor pga muskelknuter og har ikke angret ett sekund på det. Har heller ikke merket noe endring på noen som helst måte. 10 år siden jeg gjorde dette 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå