AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Hei! Jeg har en kronisk sykdom, og sliter med utmattelse. Jeg har gått gjennom mange sykehusopphold og operasjoner i det siste, og føler meg mer sliten en noen gang. Det har nå gått over en måned siden sist operasjon, og jeg føler meg egentlig ferdig med det værste, men det er akkurat som om kroppen er stresset, om det gir noen mening. Jeg har den siste uken hatt rundt 100 i hvilepuls selv om jeg ligger helt rolig på sofaen og ser på en serie. Er det noen andre som har lignende problem, eller vet om dette er normalt om man sliter med fatigue? Jeg er så usikker på om dette er noe å «plage» legen med eller ikke. Anonymkode: 71f2d...cc0
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Det er ikke hvilepulsen du har målt. Hvilepuls er pulsen du har når du sover, eller rett etter du våkner og beveger deg. Den er normalt mellom 40-100 avhengig av formen din. Å ha 100 i puls når du ligger på sofaen er like vanlig som å ha 60 Anonymkode: e0647...dba 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Den høye pulsen kommer nok av inaktivitet. En hvilepuls på 100 er i overkant. Anonymkode: b347d...cf0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Mål pulsen før du står opp om morgenen. Det er hvilepulsen din. Anonymkode: 48aae...2e1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 Hvis pulsen din er på 100 så er du stresset i kroppen, selv om du ligger på sofaen. Skru av tv/serier og mobilen. Legg deg i senga en time, og se om pulsen går nedover. Jeg har også utmattelse og en del andre greier, og må passe på å holde pulsen lav. Ved 100 i jevn puls på sofaen gjør jeg det jeg rådet deg til, jeg legger meg helt ned i senga. Da roer det seg alltid. Jeg blir enda mer sliten av høy puls, og svimler fort. Anonymkode: b0971...b64 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Jeg har krystallsyke, og går rundt med høyere til veldig høy puls hele tiden. Det er kroppen og hjernen som bruker enormt med energi, og er på alerten. Når jeg hadde enda mer krystaller gikk det helt bananas bare av å forsøke å stå oppreist, og liggende var det omtrent som en lett joggetur i pulsfølelse. Måler aldri, da blir jeg nok bare mer stresset Anonymkode: 5f3ea...a99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå