Gå til innhold

Dere som bor alene, hvor aktive er dere under corona?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Før fikk jeg litt daglig trim til og fra kontoret, også trente jeg flere dager i tillegg. Men nå som jeg har hjemmekontor så er alt et ork, jeg er så lei av å gå i området her. 

Heldigvis får jeg trent på senter igjen et par ganger i uka nå, men jeg er seriøst nesten aldri utenfor døra. Syns det er så kjedelig å gå tur alene. Og mat får jeg levert hjem oftest så jeg har ingen grunn til å gå ut. 

Hvor aktive er dere andre som bor alene og har hjemmekontor? 

Anonymkode: e901b...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok faktisk å lastet ned pokemon go for å gjøre gåturer mer spennende, i stedefor å bare subbe rundt :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tvinger meg selv til å gå ute tross av at jeg er drittlei. Det blir bedre av å høre på div podcaster eller musikk jeg liker. 

Det må jo være dyrt å få middag levert på døra? Jeg hadde kutta ut det slik at jeg måtte ut og handle. Ellers er jeg også mye inne. 

Tenkte meg på treningssenter i forrige uke, men jeg rakk akkurat ikke timen jeg hadde meldt meg på. Og to dager etterpå kom det oppslag i media om at de som hadde vært på det senteret til det tidspunkt ble anbefalt karantene og øyeblikkelig test.. Så holder meg unna en stund til..

Anonymkode: 8711c...801

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tvinger meg selv til å gå ute tross av at jeg er drittlei. Det blir bedre av å høre på div podcaster eller musikk jeg liker. 

Det må jo være dyrt å få middag levert på døra? Jeg hadde kutta ut det slik at jeg måtte ut og handle. Ellers er jeg også mye inne. 

Tenkte meg på treningssenter i forrige uke, men jeg rakk akkurat ikke timen jeg hadde meldt meg på. Og to dager etterpå kom det oppslag i media om at de som hadde vært på det senteret til det tidspunkt ble anbefalt karantene og øyeblikkelig test.. Så holder meg unna en stund til..

Jeg har gått masse turer med musikk på ørene, men jeg syns det er så utrolig kjedelig å gå tur. Og er ikke alltid venner er tilgjengelig, så jeg er mye alene. 

Mat får jeg ofte levert fra Kolonial, så det er ikke så mye dyrere enn å gå i butikken. Ikke hver uke jeg gjør det da. Er bare så lei av alt :( Får i det minste litt frisk luft ved å sitte ute på balkongen, det er vel bedre enn ikke noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor ofte går du ut? 

TS, nå går jeg ut cirka 3 ganger i uka, men i vinter var det maks én gang i uka :( Har null motivasjon. 

Anonymkode: 56417...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er man mer aktiv dersom man ikke bor alene? 

Anonymkode: 1191a...830

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er man mer aktiv dersom man ikke bor alene? 

Anonymkode: 1191a...830

Det tror jeg faktisk! De som har samboere, eller er gift og har barn etc MÅ jo ut. Mens sånne som meg har ingen grunn til å gå ut døra. Jeg har ingen å ta ansvar for, bortsett fra kattene. Og kattematen får jeg levert på døra. 

Jeg var mer aktiv i 2020, da tvang jeg meg ut hver dag 30 min til 1 time hver dag. Men all futten er gått ut av meg, tror jeg er skikkelig deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irkan90

Jeg trener rundt 4 ganger i uka og går tur på kvelden eller i lunsjen de dagene jeg ikke trener. Synes det er deilig å trekke kveldsluften og roe sinnet etter en lang dag. Føler det hjelper enormt.

Anbefaler sterkt å ha en lav terskel og gå en 5-10 min i starten, og bare nyte luften så godt man kan. Det hjelper, selv om det kanskje ikke føles sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mistet all treningsgnist i fjor vår da treningssenterene var stengt, men tok meg sammen og begynte å være mer selvdreven. Så jeg begynte med å gå lange turer, og etter hvert så klarte jeg å jogge litt. Formen kom seg fort, og siden sommeren 2020 så har jeg økt fart og lengde, og nå løper jeg rundt 30 km i uken og digger det!

Nye studier viser at inaktivitet er en risk for alvorlig korona, så nå når det blir lenge til jeg får vaksine, så er det betryggende at jeg som veltrent og normalvektig har lav risiko. 

https://bjsm.bmj.com/content/early/2021/04/07/bjsports-2021-104080

Anonymkode: eeba6...f43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...