Gå til innhold

Laseroperasjon øyne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta laseroperasjon for å slippe briller. Synet mitt er ikke så altfor dårlig, ca -1,5. Jeg går uten briller hjemme. Men har ikke sjanse å lese tekst på TVen. Og jeg bruker alltid briller på jobb eller utendørs. Jeg har brukt briller i ca 20 år. Jeg er lei, men også vant til det. Jeg er usikker fordi jeg syns det er skremmende å ligge der med laser på øynene. Jeg har litt legeskrekk og liker ikke sånne settinger. Jeg tenker at det kanskje er litt unødvendig å gjøre dette når jeg kun har -1,5. Jeg er også litt redd for skader eller komplikasjoner. Tørre øyne. 

En fordel ved å gjøre det er at jeg da kan bruke hvilke som helst solbriller. Og jeg kan se godt i svømmehaller.

Noen som har gjort det og vil fortelle litt? 

Anonymkode: bac5d...552

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har tatt laser operasjon for øyne og det gikk helt fint hadde -1 og 1,25:) med astigmatisme  jeg tror det vil gå helt fint med deg. Du kan jo bruke sånne øyedråper for tørre øyne. For å være ærlig synes jeg laser operasjon er mye mindre skumlere enn blodprøver.. prk gjør egentlig ikke vondt

Endret av Hiro
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jeg også, men tørr ikke 🙈 har -2,5

Anonymkode: 549bc...92a

AnonymBruker
Skrevet

Laseroperasjon får du gjort for en billig penge i Tyrkia. 10000 spenn

Anonymkode: 79b30...659

AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (2 minutter siden):

Jeg har tatt laser operasjon for øyne og det gikk helt fint hadde -1 og 1,25:) med astigmatisme  jeg tror det vil gå helt fint med deg. Du kan jo bruke sånne øyedråper for tørre øyne

Takk for svar! Jeg har også astigmatisme. Jeg er 37 år. Så nærmer meg alderen for lesebriller. Men tenker at det uansett vil være verdt det. Syntes du det var skummelt?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Jeg har også astigmatisme. Jeg er 37 år. Så nærmer meg alderen for lesebriller. Men tenker at det uansett vil være verdt det. Syntes du det var skummelt?

Nei ikke i det hele tatt. Var nervøs i starten og trodde det skulle gjøre vondt, men det gjorde ikke. Jeg kjente ingen smerte:) det er verdt å gjøre det synes jeg da, men i 40 års alderen opererer de ut linsen. Anbefaler prk hvis du er redd for smerter

Endret av Hiro
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Laseroperasjon får du gjort for en billig penge i Tyrkia. 10000 spenn

Anonymkode: 79b30...659

Kan ikke dra til Tyrkia nå. Og greit å være i nærheten av klinikken for kontroller og eventuell ny operasjon.  :)

• Liker 1
Skrevet

Det kommer til å gå helt fint :) 

Jeg hadde -1,75 og -2,75 da jeg opererte. Styrken skal ha vært stabil i ca to år med en margin på ca 0,25. Hvorvidt det er unødvendig når du har -1,5 er bare opp til deg. Operasjonen tar bare et par minutter på hvert øye, og det går fort og greit. Alle er vel nervøse i forkant. Jeg hadde sekretærens hånd i min da de opererte det første øyet. 

Skader er veldig lite sannsynlig. Det kan imidlertid ta noen måneder før synet er helt stabilt etter operasjonen, og enkelte andre jeg kjenner har blitt lagt på operasjonsbordet igjen etter ca. tre måneder for å få det korrigert. Solbriller skal du bruke ute i seks måneder eller mer. Husk også at UV-stråler bryter gjennom skylaget om sommeren, slik at selv om det pøsregner skal du ha dem på. Du må selv kjenne på behovet for solbriller etter at den tiden har gått. Jeg ble mye mer avhengig av solbriller etter operasjonen, sommer som vinter, og den operasjonen var i 2004. Kunstig tårevæske er også viktig å bruke. Jeg ble anbefalt i minst tre måneder. Dog ingen regel uten unntak, så jeg måtte dryppe betydelig lengre enn det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...