likestilling Skrevet 20. april 2021 #21 Skrevet 20. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Sendte de melding. Svaret er litt vel søkt. Føler ikke at det forsvarer å ta 350 kr mer enn verdien på 1 litecoin er for eksempel.. Priserna som visas hos är reella priser baserat på dem senaste handlarna som har genomförts. Det är kunderna som styr detta genom att köpa/sälja hos oss. Därför kan det avvika något från andra börser med tanke på tillgång/efterfrågan och inte minst valutväxling från till exempel USD (dollar) som de internationella börserna opererar med. Detta är alltså inte något vi kan styra eftersom att priserna blir satt av våra kunder, men vi jobbar aktivt med att få in fler kunder och därmed få större volym, så att det blir mer aktivitet och därmed "bättre" priser med jämnare tillgång och efterfrågan. Anonymkode: f30a9...122 Jeg tror du misforstår greia litt, det er ikke "de" som selger deg litecoin, det er andre kunder. Hvis du ser på grafen for LTC siste døgn er det en bunn på 2000,- så hvis du hadde lagt inn en ordre på f.eks. 5x litecoin til 2000,- per stykk så ville den blitt "filled" i går, og du hadde hatt 5 litecoin. Risikoen ved å by så lavt er at kanskje ingen vil selge til deg, så derfor er det viktig å være realistisk. Hvis du har handlet vanlige aksjer noen gang så burde du kjenne igjen dette En ting jeg ser er at prisene for BTC er lavere hos NBX, som tyder på at det er en plass hvor folk kommer for å selge bitcoin. Per nå er det 475611 NOK "ask" mens miraiex har 484091, en forskjell på nesten 2%. "Bid" på NBX er 472775 nok, så hvis du har penger på begge kan du legge inn bud på NBX, håpe at noen selger til deg, og så overføre f.eks. 1 BTC til miraiex og selge den for 484091 og tjene 10.000 på null tid (og med litt flaks). Jeg vet ikke hva de tar i gebyr for å ta ut og slikt men det er ganske drøy spread... Hvis man skal kjøpe bør man gå til NBX, og for å selge miraiex. Edit: Laget en konto nå og du må gå på "avansert handel" tror jeg for å få legge inn en slik ordre. Hvis du bare trykker "kjøp" gjør du en "market buy" ser det ut til. Jeg vet ikke om de bruker "last price" eller "ask" for å gi deg pris, men hvis de bruker "ask" kan det hende at noen solgte bare f.eks. 0.1 LTC til den prisen, og at resten var dyrere. Hvis de bruker "last price" er det villedende, med så stor spread. Neste gang, gå på "avansert handel". Første regel i "krypto" og verdipapirhandel er å vite hva du driver med... Edit 2: Jeg ser også at de har 0.5% fee for hver handel, altså koster det 0.5% av beløpet du handler for å kjøpe eller selge noe. Det er ganske romslig vil jeg si, men det er jo det de lever av. Endret 20. april 2021 av likestilling 2
Sara-Josefine Skrevet 28. april 2021 #22 Skrevet 28. april 2021 (endret) Om man bare skal holde litt Bitcoin eller Ethereum er Miraiex helt supert. Ellers anbefaler jeg Binance - der er det høyere omsetning slik at man ikke får problemer med spread, bedre utvalg, og bedre priser. For folk flest tror jeg Miraiex er best. Endret 28. april 2021 av Sara-Josefine
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #23 Skrevet 28. april 2021 Det fungerer helt greit. Men hvis du er villig til å sende penger utenlands, så finnes det langt bedre kryptobørser. Anonymkode: b8cf0...13e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå