Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #41 Skrevet 4. mars 2006 Jeg synes tvert i mot at flere voksne damer bør spare håret sitt. Den kjerringklippen som mange damer faller for etter fylte 30-40, den er ikke mye feminin -og ikke minst dørgende kjedelig. Men det er klart, det er ikke bare hud og kropp som eldes, håret forandrer seg det også. Om man får tørt og tynt hår så er det ikke så pent langt lengre...
-Lux- Skrevet 4. mars 2006 #42 Skrevet 4. mars 2006 Dette blir jo helt individuelt. Ansiktsform og om man ser yngre eller eldre ut enn sin opprinnelige alder er jo også noe som bør spille inn.
monja Skrevet 4. mars 2006 #43 Skrevet 4. mars 2006 Jeg kommer nok ikke til å klippe meg kort før jeg må. Ei dame jeg vet av hadde det nydeligste lange håret du kan tenke deg til hun døde som nesten 90 åring. Alltid velstelt og pent oppsatt. Hun skilte seg litt ut fra de andre på hennes alder - som hadde permanent alle som en.
Gjest Stell@ Skrevet 4. mars 2006 #44 Skrevet 4. mars 2006 Det er ikke pent når et eldre fjes har langt hår. Det har ingenting med alder å gjøre, men om hvor gammel man ser ut. Da syns hun vel at du så for gammel ut til å ha langt hår da. Og det er forståelig.
Gjest Donna Skrevet 4. mars 2006 #45 Skrevet 4. mars 2006 Jeg kommer nok ikke til å klippe meg kort før jeg må. Ei dame jeg vet av hadde det nydeligste lange håret du kan tenke deg til hun døde som nesten 90 åring. Alltid velstelt og pent oppsatt. Hun skilte seg litt ut fra de andre på hennes alder - som hadde permanent alle som en. ← Ja, sånne damer kjenner jeg og - men det er faktisk et fåtall eldre som er fine med langt hår - og de må ihvertfall ikke ha det hengende løst. Veldig mange føler at håret er en veldig stor del av deres identitet - og derfor er livredde for å klippe seg. Mange må ha langt hår uansett hvor lite pent det ser ut - og de fleste jeg har sett er faktisk mye finere med kortere hår når de bikker over en viss alder. Som jeg har sagt før så er der forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet - man trenger ikke har kort hår med permanent - der er SÅÅÅ mange stilige korte og halvkorte frisyrer. Og de fleste av disse er frisyrer som gir løft til ansiktet og får kvinner til å se mye yngre og friskere ut.
Leo Skrevet 4. mars 2006 #46 Skrevet 4. mars 2006 Jeg er 35 og kommer nok til å beholde det lange håret mitt en stund til. Rynkene er foreløpig fraværende og lang i ansiktet kommer jeg nok aldri til å bli Forresten så har jeg "arvet" min oldemors hår og hun hadde håndleddstykk flette til midjen helt til hun ble pleietrengende som 75-åring. Det jeg lurer på er hvorfor alle damer som nærmer seg 40 eller har passert absolutt må ha kort hår farget i rødtoner...
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #47 Skrevet 4. mars 2006 Det jeg lurer på er hvorfor alle damer som nærmer seg 40 eller har passert absolutt må ha kort hår farget i rødtoner... ← Jeg er helt overbevist om at det er en sammensvergelse blant frisørene som er grunnen til det. Frisørkunder, foren eder mot rødlige toner!
monikabrx Skrevet 4. mars 2006 #48 Skrevet 4. mars 2006 Så lenge håret er pent og velstelt, syntes jeg ikke det har noen øvre aldersgrense...
Gjest gjest1 Skrevet 4. mars 2006 #49 Skrevet 4. mars 2006 For noe tull! Noen kler jo så godt langt hår at de aldri må finne på å klippe det! Og noen(som meg feks) kler ikke langt hår og derfor begynte jeg å klippe meg kort sånn ca i 15-16 års alderen. Siden den gang har jeg hatt langt hår mange ganger, men har nå igjen klippet meg kort (Men jeg er glad for at jeg hadde langt hår når jeg giftet meg, slik at jeg fikk satt det pent opp)
Gjest Embla s Skrevet 5. mars 2006 #50 Skrevet 5. mars 2006 Ja, sånne damer kjenner jeg og - men det er faktisk et fåtall eldre som er fine med langt hår - og de må ihvertfall ikke ha det hengende løst. Veldig mange føler at håret er en veldig stor del av deres identitet - og derfor er livredde for å klippe seg. Mange må ha langt hår uansett hvor lite pent det ser ut - og de fleste jeg har sett er faktisk mye finere med kortere hår når de bikker over en viss alder. Som jeg har sagt før så er der forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet - man trenger ikke har kort hår med permanent - der er SÅÅÅ mange stilige korte og halvkorte frisyrer. Og de fleste av disse er frisyrer som gir løft til ansiktet og får kvinner til å se mye yngre og friskere ut. ← Ja akkurat - mange føler at håret (type langt) er så stor del av deres identitet at de ikke vil klippe seg uansett. Det kan godt hende at mange av disse eldre damene med langt hår er fullstendig klar over at de ville sett noen år yngre ut, eller litt fjongere/stiligere med en moderne klipp. Men det å se så ung/fjong ut som mulig, er ikke like viktig for alle.. Det kan også ha litt med hvilke signaler man ønsker å sende ut bevisst eller ubevisst, og hva man føler er "seg" og hva man føler seg vel med. På bekostning av ung/fjong muligens. Jeg vet at jeg er stiligere med kort hår og flottere med masse sminke, allikevel er håret langt og sminken stort sett fraværende til hverdags. Forstå det den som kan.
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #51 Skrevet 5. mars 2006 Må si jeg fikk en merkelig kommentar av en kollega i går. Hun er vel i midten av 20-årene, og mente at kvinner over 35 år ikke burde ha langt hår. Langt hår var ment for yngre mennesker, mente hun Typisk kommentar fra småjenter da.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #52 Skrevet 5. mars 2006 er vel mange over 35 som kler langt hår. men hva mener man med langt hår? hår til rumpa er det et fåtall som kler, men litt nedenfor skuldrene er fremdeles lengre enn skulderlangt, og er mange som er kjempefine med det. mamma er over 50, har lengre hår enn da hun var 40, og ser slett ikke ut som hun er eldre enn da. og ta en titt i hollywood da...
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #53 Skrevet 5. mars 2006 Jeg er 33 år og må si jeg er litt enig i at man ikke bør ha for langt hår når man er i 30-årene og oppover. Det kan være fint med langt hår på dem også selvfølgelig, men jeg synes ikke ned til rompa-lengde er noe fint da.. Jeg har skulderlangt hår og det kan jeg fint ha til jeg blir over 40. Men etter det vil jeg nok gå for en smart bob-frisyre.
Gjest Donna Skrevet 5. mars 2006 #54 Skrevet 5. mars 2006 Når jeg skrev om langt hår - så mente jeg veldig langt hår - ikke til skuldrene. Skulderlangt er halvlangt for meg
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #55 Skrevet 5. mars 2006 Kan ikke skjønne hvorfor folk over 30 ikke kan ha litt lengde på håret Synes det er så mange som klipper seg kort når de kommer opp i 35-40 åra og blir seendes ut som grå kjedelige mus. Er jo ikke alle som kler kort hår, men klipper seg likevel. Kjenner ei som gjorde dette. Hun hadde laangt, lyst kjempefint hår, men da hun var ca 35, klippet hun av alt og ble "kjerring". Ja, ja hver sin smak, men selv skal jeg aldri klippe meg kort!
Gjest Piper Skrevet 5. mars 2006 #56 Skrevet 5. mars 2006 Jeg er 33 år og må si jeg er litt enig i at man ikke bør ha for langt hår når man er i 30-årene og oppover. Det kan være fint med langt hår på dem også selvfølgelig, men jeg synes ikke ned til rompa-lengde er noe fint da.. Jeg har skulderlangt hår og det kan jeg fint ha til jeg blir over 40. Men etter det vil jeg nok gå for en smart bob-frisyre. ← Ja, men dette er jo din mening da, men du kan da virkelig ikek forvente at alle andre skal ha samme mening. Jeg har snart ned til rompa, og gleder meg til å se hvordan det blir når det blir så langt. Er snart 37, men de som ikke kjenner meg tror jeg er 27-28, kan kanskje ha noe med hårlengden å gjøre
Gjest Jalileh Skrevet 5. mars 2006 #57 Skrevet 5. mars 2006 Dette har som flere her skriver ikke noe med alder å gjøre, men om hvor gammel man ser ut rett og slett. Moren min er litt over 50 og hadde langt hår. Jeg fikk henne til frisøren fort, for etter min mening så ser det ikke fint ut når en eldre person har lengre hår. Det får jo en til å se enda eldre ut enn hva man er.
Gjest GreenSky Skrevet 5. mars 2006 #58 Skrevet 5. mars 2006 (endret) Er en person over 50 en eldre? Mamma er og over 50, men jeg tenker ikke på henne som eldre. Hun (mamma altså) har ikke langt hår, men jeg tror hun ville kledd det. Selv ser jeg faktisk eldre ut med kort hår. Håret mitt er langt, og det kommer det sannsynligvis til å være i maaange år. Om jeg har langt hår når jeg er "eldre" vet jeg ikke, men det er mange som kler langt hår også i den alderen. Riktig klipp og farge samt god hårkvalitet er selvsagt viktig for at langt hår er kledelig, men det gjelder vel alle aldre. Endret 5. mars 2006 av GrønnSky
Gjest Jalileh Skrevet 5. mars 2006 #59 Skrevet 5. mars 2006 Er en person over 50 en eldre? Mamma er og over 50, men jeg tenker ikke på henne som eldre. Hun (mamma altså) har ikke langt hår, men jeg tror hun ville kledd det. Selv ser jeg faktisk eldre ut med kort hår. Håret mitt er langt, og det kommer det sannsynligvis til å være i maaange år. Om jeg har langt hår når jeg er "eldre" vet jeg ikke, men det er mange som kler langt hår også i den alderen. Riktig klipp og farge samt god hårkvalitet er selvsagt viktig for at langt hår er kledelig, men det gjelder vel alle aldre. ← Ja, hun er det i mine øyne. Men som jeg skrev, det handler nok ikke så mye om alderen, men om hvordan man ser ut generelt. Ser man gammel ut fra før av syns jeg langt hår kan få en til å bli seendes eldre ut.
Nita Skrevet 5. mars 2006 #60 Skrevet 5. mars 2006 Fytterakkern sier nå jeg da jeg er jammen glad det ikke er andre enn meg selv som skal bestemme hår- og skjørtelengde. No way om jeg klipper kort hår bare fordi noen i 20-åra mente jeg burde det, jeg ser ut som en dust med kort hår. Og så lenge jeg har ben til det, og kjæresten min synes det er sexy, kommer jeg til å bruke korte skjørt men ikke så korte at trusa vises...men det synes ikke jeg er fint på unge heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå