Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Næsj....min farmor hadde hår til knærne når hun døde som 90-åring.  :ler:

Ja, hvorfor ikke? Det skal jeg også ha :)

Og jeg har tykt, langt hår med krøller, så det er ikke noe pister her i gården :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var nok mye mer slikt før. Da kunne man sikkert ikke gå i jeans og stram top heller om man var passert de 35. (Grensa var nok enda lavere, husk man var peppermø når man fylte 30) Jeg har langt hår og er over 35, men husker at jeg tenkte som 20 åring at det var noe jeg måtte slutte med når jeg ble 25. Litt rart at det nesten bare er godt voksne kjendiser som har langt hår, ikke "vanlige" damer. :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Altså man er ikke gammel når man er over 35 da.... kan ikke skjønne hvorfor man ikka skulle kunne ha langt hår da.

Dorthe Skappel har langt hår, hun kler det jo.

Men jeg vet at mange kvinner klipper seg kort når de blir litt eldre. Sånn i slutten av førti årene, vet ikke hvorfor, men tror det er noe med at de føler at de ikke kler langt hår lenger.

Skrevet
Det er vel veldig individuelt. Pistrete halvgrått hår er ikke så lekkert, men tykt og velstelt hår er pent samme hvilken alder eieren har.

Catzy

:ler: Ja, ja det er utrolig hvilket inntrykk enkelte har av damer i alderen 35 +. Dette kommer kanskje som et sjokk på enkelte, men damer på 35 + er ikke så veldig forskjellig fra damer på 30. Hvor gammel tror dere Dorthe Skappel er? Og hvor langt hår har ikke hun?

Men dette er holdninger jeg ikke er overrasket over å høre fra 20-åringer som tror at de kommer til å være 20 resten av livet. Og jeg sier ikke at jeg var noe stort bedre i den alderen, husker godt hvor bastant jeg var og hvor nedlatende holdning jeg hadde til gamle damer på 30. :rodme:

Det er godt å erfare at jeg fortsatt er attraktiv og oppegående i en alder av 35 +, og har heldigvis blitt mer moden i tankegangen siden jeg var 20.

Skrevet

Takk for alle innspill!

Håret mitt er hverken grått eller pistrete, jeg har fortsatt litt rundhet igjen i kinnene og jeg føler meg ung til sinns. Så kommer nok fortsatt til å beholde mitt lange hår ;)

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

mamma og mine tre tanter er 48, 37, 45 og 43 år gamle. de har kjempefint blondt hår alle sammen, som går litt ned på ryggen. kan ikke forstå at alle må se likedan ut med kort hår. min svigermor på 55 år har riktignok kort grått hår, hun ser jo gammel ut også, så det passer vel henne.

Gjest synseren
Skrevet

Synes det er opp til hver enkelt hvordan de vil se ut. Finnes da mange flotte damer over 35 år med flott langt hår !! Det viktigste er å trives med sånn man ser ut enten man har langt eller kort hår. :)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Ingen regler uten unntak, men jeg er litt enig med henne. De aller fleste på 35+ kler ikke langt hår. Ofte er håret pistrete, pluss det faktum at langt hår får ansiktet til å virke lengre (ikke alltid like heldig med tanke på at de fleste mister noe av rundheten i ansiktet).

Noen kler det, de fleste gjør det ikke. Men jeg synes det hører til sjeldenhetene at jeg ser damer på den alderen med langt (løst) hår.

Forresten.. Det beste eksemplet jeg vet om er hun gamle damen fra Hotel Cæsar. Hun ser så fin ut i serien, men i virkeligheten har hun alltid håret utslått  :icon_neutral:  Selv om hun selvsagt er mye eldre enn 35..

helt enig i dette jeg :)

Skrevet

Noen som husker Levisreklamen med den slanke, veldig langhårede blondinen som var fotografert bakfra? Og på neste side så man henne forfra, og hun var minst 60 år gammel... Kul reklame og flott dame!

Gjest gjest1
Skrevet

Håper ikke mange folk tenker sånn! Håret mitt er det fineste med meg! Det eneste jeg er stolt av... Vil ikke klippe det! Og jeg nærmer meg raskt midten av 30-årene...

Jeg synes nesten det er RART, jeg, at alle voksne damer (i allefall når de er rundt 50) har kort hår! Min mor også, går til frisøren for å fjonge seg i ny og ne. Hvorfor ikke bare la det vokse ned til skuldrene eller noe? Noen av damene i syforeninga hennes klipper seg ('fjonger seg') så ofte at håret blir kjempekort, og de får faktisk pigg..!

Men jeg skal ikke rope høyt, har jo ikke nådd den alderen ennå, og jeg har ikke så tjukt hår selv at jeg kan tviholde på det når jeg blir gammel... :tristbla:

Gjest Gjesta
Skrevet

Mange som ikke kler langt hår når de kommer opp i en viss alder

Skrevet

Ser jeg svarte på dette innlegget i fjor sommer, og jeg står fremdeles like sterkt for det!

Aldri i verden om jeg skal klippe håret mitt fordi om jeg har passert 35 år!!! :overrasket:

Kan kanskje vurdere å ha det til skuldrene når jeg fyller 50 eller noe, men jeg synes ingen damer skal ha kortere hår enn til skuldrene, uansett alder! Jeg synes damer skal ha langt hår :Nikke:

En gammel dame på gamlehjemmet kler da også skulderlangt hår?!

Gjest LoisLane
Skrevet

Så kollegaen din det til deg? Utrolig taktløst!

Jeg er 34 og har langt hår. Har spart de siste tre årene, har aldri hatt langt før. Har ingen planer om å klippe meg! Antageligvis får jeg hvitt hår, synes det høres ganske stilig ut med langt hvitt hår, jeg!

Langt hår må stelles for å være pent, om du er ung eller gammel.

Skrevet

kan folk i hollywood kan vi. og bare se på sossen krogh :)

Skrevet

Hmmmm...akkurat fylt 35 :cry: ..og det er litt skummelt. Lurer faktisk på å la håret vokse litt jeg, har hatt superkort i noen år nå, klar for bittelitt lengde på håret...

Men er enig i at detikke er lekkert med veldig langt flagrende hår på godt voksne damer....Har en bekjent på over 50 m platinablondt bleket langt og tynt pistrete hår, uff!

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å spare til langt hår en gang til livet mitt, og klippe meg før jeg blir 30. Synes ikke damer over 40 bør ha langt hår.

Nå er jeg 26, mulig jeg forandrer mening etterhvert. ;)

Skrevet

Veldig mange damer over 35 har fantastisk flott langt hår, men jeg vil ikke si at ALLE damer bør ha hår ihvertfall ned til skuldrene. Enkelte av oss kler rett og slett kortere frisyrer bedre. Gammel eller ung :)

Gjest Donna
Skrevet

Jeg hadde kjempelangt hår til jeg var litt over 40 - da klippet jeg det. Fikk så utrolig mye skryt etter at jeg hadde klippet meg - og nå ser jeg at jeg ser mye yngre ut etter at jeg klippet meg. Tror ikke selv jeg så at det lange håret ikke var så veldig fint som jeg selv følte det var ;)

Mange føler at det lange håret er en veldig stor del av deres identitet - de praktisk talt orker ikke tanken på å gi slipp på det. Men faktisk så er jeg enig i at veldig få kler langt hår i voksen alder. Håret bør ihvertfall ikke henge løst - det er sjeldent fint ... men jeg kjenner også spesielle kvinner som kler langt hår selvom de er 50 og 60 år - men da setter de håret opp eller fletter det.

Jeg er faktisk av den mening at Dorthe Skappel hadde vært mye flottere med kortere hår. Man trenger ikke klippe det helt kort og ta permanent - det er mange fine korte og halvlange frisyrer. En flink frisør ser hva man kler og kan gi gode råd. Man trenger som sagt ikke klippe håret kort og ta permanent.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har ennå til gode å få se noen som ikke har kledd kort hår. Mange jeg kjenner har klippet av seg det lange håret og fått mer oppklippede frisyrer eller helt kort hår. Ansiktene deres kommer fram på en annen måte og mange har rett og slett forbedret utseendet med flere hakk. De ser friskere og yngre ut.

Dette kan såklart komme av at jeg synes det ser litt kjedelig ut med alt håret akkurat like langt, pakket sammen i en hestehale. Så når folk klipper seg ser det mer livat ut?

Dette er jo helt og holdent en smakssak, da. Folk må få lov til å ha denlengden de vil ha på håret, selv om jeg har en personlig mening om at langt hår kan være kjedelig og skjule vakre ansikter.

Det må vel nevnes at jeg snart runder trettifem. Bare fem måneder igjen. :hyl:

Ja. En ting til; jeg har ikke ahtt langt hår siden sjette klasse, men nå har jeg spart litt lengde på det. :rødme:

Litt, men ikke mye, altså.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Høres ut som ei sjalu "møkk-kjerring" :ler: Du har sikkert mye finere hår enn henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...