Gå til innhold

Prøvde en shorts i dag (cellulitter)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde altså en shorts i dag og kikket meg da i speilet for å se hvordan rumpa mi så ut i den. Så til min forskrekkelse at jeg i løpet av 1 års tid har fått masse cellulitter nedover lårene! Til og med litt på leggene! 😭

Fy flate så stygt!

Kan jeg aldri mer gå med kjoler i knelengde eller noe nå da! Er vel ikke mulig å fjerne dem heller? 😢

Anonymkode: 5c282...b73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er de først kommet forsvinner de ikke dessverre.  Men noen har effekt av å kutte ut junk, sukker, kaffe og brus.  Vektnedgang kan også hjelpe.   Det har jeg ikke selvdisiplin til.  En av de få tingene som kan ha effekt er daglig tørrbørsting av området i flere uker. 

Anonymkode: eaa40...9f8

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal gi deg et godt tips: tørrbørsting av huden :) kjøp deg en egen børste for det, eller bruk skrubbehansker på tørr hud (men anbefaler en børste, den tar litt mer) 

Jeg har så myk og fin og stram hud på lårene nå, helt nydelig.  Tar hele kroppen stort sett hver dag (anbefaler hver dag i starten) og det gjør godt for alt :)

https://nicebeauty.com/no/karmameju-buff-natural-body-brush.html?dfw_tracker=8513-56205&gclid=Cj0KCQjwpdqDBhCSARIsAEUJ0hPjGLlR6FcaAySw9ZQWEwM2leBfVZfl0EaXfN26VGV5NLjE6I-KHioaAuumEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok stillesitting under korona som har knekt rumpa di.

Trening!

Anonymkode: 921ab...bf8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok stillesitting under korona som har knekt rumpa di.

Trening!

Anonymkode: 921ab...bf8

Trening hjelper bare marginalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Måneskinn skrev (1 minutt siden):

Jeg skal gi deg et godt tips: tørrbørsting av huden :) kjøp deg en egen børste for det, eller bruk skrubbehansker på tørr hud (men anbefaler en børste, den tar litt mer) 

Jeg har så myk og fin og stram hud på lårene nå, helt nydelig.  Tar hele kroppen stort sett hver dag (anbefaler hver dag i starten) og det gjør godt for alt :)

https://nicebeauty.com/no/karmameju-buff-natural-body-brush.html?dfw_tracker=8513-56205&gclid=Cj0KCQjwpdqDBhCSARIsAEUJ0hPjGLlR6FcaAySw9ZQWEwM2leBfVZfl0EaXfN26VGV5NLjE6I-KHioaAuumEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jeg har en lignende børste og var selvsagt ivrig noen få dager etter jeg fikk den men så ble det et tiltak.  Hvor lenge holder du på hver dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en lignende børste og var selvsagt ivrig noen få dager etter jeg fikk den men så ble det et tiltak.  Hvor lenge holder du på hver dag?

ja det er litt tiltak. Derfor jeg ikke gjør det hver dag lenger 😄 hehe . Men jeg kjører bare enkelt og greit nedenfra og opp, leggene, lårene og armene og magen og rumpa. Så ferdig og inn i dusjen. Kan det ta en 5 minutter da? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte en gang en kosmetisk sykepleier om hun kunne fylle noen av «hullene» med filler. Og hun sa ja! Jeg gjorde det ikke da 🙈 Men hun sa at om man har innsøkk i huden, så kan hun jevne de litt ut med fillers. Litt av en jobb, men hun sa det var mulig. Bittelitt her og der (altså ikke klumper!!) skulle hjelpe gjevne ut huden 

Anonymkode: 7e48d...244

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Måneskinn skrev (4 minutter siden):

What? Aldri hørt om dette. Kan du fortelle litt mer? Du skriver hver dag, tar du den over hele kroppen? Eller bare underkroppen? Må den brukes hver dag? Jeg dusjer ikke hver dag, nemlig derfor jeg spør.

Og den linken, er det en norsk nettbutikk? Synes norsken er litt rar 🤭

Anonymkode: ac8fe...fcb

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Prøvde altså en shorts i dag og kikket meg da i speilet for å se hvordan rumpa mi så ut i den. Så til min forskrekkelse at jeg i løpet av 1 års tid har fått masse cellulitter nedover lårene! Til og med litt på leggene! 😭

Fy flate så stygt!

Kan jeg aldri mer gå med kjoler i knelengde eller noe nå da! Er vel ikke mulig å fjerne dem heller? 😢

Anonymkode: 5c282...b73

Lys har mye og si. Kan det ha sett verre ut enn det er?  Når det gjelder skjørt kan du bruke tynne strømpebukser med kosmetisk effekt som visker ut « skavanker» til pent ( funker litt som foundation på ansiktet) men.. ikke slutt og gå med skjørt og shorts pga av dette ! Jeg synes det synes mindre utover sommeren når jeg blir solbrun .. men uansett så er det såååå stor forskjell fra speil til speil . 

Skrevet

jo satse på at de som ser deg ser at du er pen og sjarmerende da, er ikke sikkert de studerer kroppen din like nøye som det du gjør, nyt solen og livet

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du gå med shorts og skjørt? 

Anonymkode: 5f567...3f8

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

What? Aldri hørt om dette. Kan du fortelle litt mer? Du skriver hver dag, tar du den over hele kroppen? Eller bare underkroppen? Må den brukes hver dag? Jeg dusjer ikke hver dag, nemlig derfor jeg spør.

Og den linken, er det en norsk nettbutikk? Synes norsken er litt rar 🤭

Anonymkode: ac8fe...fcb

Veldig bra for kroppen å gjøre det, jeg syns det er deilig :)  jeg kjører hele, fra nederst på leggene og oppover til lårene/rumpa, mage, armer. 

"Huden er kroppens største organ, integrert i eliminerings- og avgiftningsprosessen. Huden antas å være ansvarlig for å skille ut nesten en tredjedel av kroppens daglige slaggstoffer. Tørrbørsting er en av de mest effektive måtene å fremme lymfesystemet, og dermed hjelpe kroppen din med å metabolisere giftstoffer mer effektivt. Tørrbørsting kan og minimere hovenhet som følge av væske i kroppen og minimere utseendet av cellulitter.  "

jeg kjøpte min børste herfra:  https://skinlove.no/karmameju-buff-natural-body-brush-kost-kropp.html  var den jeg egentlig mente å linke fra i stad :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som børster, tar den vekk alt av brunfarge også?

Anonymkode: 564bf...1c5

Skrevet

Nei, om den tar brunfarge? Har jeg ikke tenkt over... Men det vil jeg ikke tro, man børster jo bare det øverste hudlaget 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som børster, tar den vekk alt av brunfarge også?

Anonymkode: 564bf...1c5

Den kan fjerne noe selvbruning ja, men ikke ordentlig farge. Det blir som skrubbing rett og slett! Da varer også solbrun hud mye lengre til sommeren hvis du holder på med tørrbørstingen jevnlig :)

Mine cellulitter ble MYE bedre av å kutte alt sukker og hvitt mel. Og jeg hadde massevis på rumpe, lår og legger. Ikke endret noe annet. Holder meg til fullkornsbrød og fullkornspasta nå. Bruker heller ikke noe særlig sukkerfritt godis etc, men det er fordi jeg ikke er noe glad i det generelt.. 

Anonymkode: cc9be...b2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg spurte en gang en kosmetisk sykepleier om hun kunne fylle noen av «hullene» med filler. Og hun sa ja! Jeg gjorde det ikke da 🙈 Men hun sa at om man har innsøkk i huden, så kan hun jevne de litt ut med fillers. Litt av en jobb, men hun sa det var mulig. Bittelitt her og der (altså ikke klumper!!) skulle hjelpe gjevne ut huden 

Ja det hadde jo gått an men har du  mye så ville det kostet sånn 30 000 å gjøre.  Filler flytter dessuten på seg og går ikke utav kroppen av seg selv slik de tidligere prøvde å få oss til å tro. Så man kan ende opp med å se verre ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det hadde jo gått an men har du  mye så ville det kostet sånn 30 000 å gjøre.  Filler flytter dessuten på seg og går ikke utav kroppen av seg selv slik de tidligere prøvde å få oss til å tro. Så man kan ende opp med å se verre ut.

Går det ikke an å fylle inn med eget kroppsfett da? 

Anonymkode: fdb30...7bf

Skrevet

Istedet for å prøve å finne ut hvordan du skal bli kvitt dem så aksepter de og gi totalt faen og gå i akkurat den shortsen og kjolene du vil ❤️ jeg er bare 31 og jeg har celluitter til hæla. Har også hengepupper og dvask mage etter graviditeter. Ja såklart suger det, men det er også helt vanlig og du er bra nok som du er 😁

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ehm nei?? 😂 jeg har tatt fillers de siste 8 årene. Jeg har jevnlig måtte fyllet på, fordi filleren går ut. Vet du i det hele tatt hva filler inneholder?

Hyaluronsyre er et sukkermolekyl som forekommer naturlig i nesten alle levende organismer, og som kroppen faktisk produserer selv (56 % av mengden produseres av fibroblastene i huden/dermis).
Hyaluronsyrens viktigste funksjon i kroppen er å binde vann, og på denne måten gir hyaluronsyre både fukt og volum, samt bedrer transporten av næringsstoffer og blodsirkulasjon i blant annet huden (dermis).
En annen viktig egenskap er at den også fungerer som et smøremiddel og en støtdemper i de bevegelige delene av kroppen (blant annet i leddene og rundt øyet).
Utfordringen med kroppens egen hyaluronsyre er at kroppen selv bryter den ned i løpet av 3 døgn, og at den naturlige produksjonen avtar fra ca. 25 års alderen (ingen vet ennå hvorfor dette skjer).
Når hyaluronsyremengden reduseres blir huden tørr, «vissen» og rynkete. Les hvordan huden aldres her.

Man fyller inn noe kroppen allerede har, og kroppen kan nedbryte dette. Det har dog kommet noen fillers på markedet som ikke brytes ned, fordi folk ønsker et varig resultat. 

Men over til ts problem:

Det hadde ikke kostet 30 000 kr, herregud. Når man fyller filler så betaler man for 1 område. F eks 3000 kr for 0,5, og det er kun på leppene og da ser man STOR forskjell. Om man skal fylle på cellulitter, fordeler filleren utover et større område, og man bruker veldig lite pr sted. Er ikke mye som skal til! Og jeg tenker man tar et område om gangen, f eks rumpe en gang, lår en annen og legger en annen, i forhold til at man mest sannsynlig burde prøve ikke legge vekt på det i starten. 

Og du sier filleren kan flytte på seg.... det er sant det, om man tar filler på hud som er veldig tynn (f eks under øynene). Men å legge filler i fettet og og generelt på hud i områder som rumpe, lår, legger, så vil den ikke flytte på seg. 

Har du sett noen med fillers i leppa som har flyttet seg til haka? 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...