AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Er enslig så trenger ikke store mengder. Men tenker at firstprice og Xtra kanskje er veldig dårlige? Omo er litt dyrt og ikke så miljøvennelig? Vurderer Ânglamark.. noen som har prøvd det? er ikke det ganske miljøvennelig? Og hva er egentlig forskjell på pulver og flytende? har det så mye og si? Anonymkode: a347c...16f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Jeg bruker rimelige merker Kjøper kun Milo av merkevarer, fordi jeg har mye ull og mye hjemmestrikk, er litt redd for de plaggene. Ikke redd for å bruke X-tra f.eks som skyllemiddel. Du betaler bare for merkevare, produktet er det samme. Jeg kjøper helst vaskepulver i eske. Det er miljøvennlig fordi forpakningen er nedbrytbar/resirkulerbar. Jeg fyller på plastflasken med skyllemiddel på zero waste butikk i området mitt, og bruker den derfor flere ganger = mer miljøvennlig. Anonymkode: 37c8b...b41
Munchlax Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Jeg bruker kun Änglamark flytende til klesvasken. Har 3 barn i barnehagealder og tøyet blir helt rent. Veldig fornøyd. Jeg syns det ligger igjen mindre såperester ved flytende vaskemiddel. Mindre sjanse for tette kammere også. - min mening. Andre foretrekker kanskje pulver. Er vel kanskje mer økonomisk med pulver, men så lite vaskemiddel som brukes, så er det ikke valget av flytende vaskemiddel som velter tuen her i gården.
Sylvelin Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Jeg bruker de allergi vennlige vaskepulvene.🙂
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Vi har Anglamark flytende (kun color), og det er helt topp. Har prøvd veldig mye annet, men favoritten er helt klart Anglamark. Det skal også være mer miljøvennlig. Anonymkode: 4aa87...475
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Takk for svar. Hva er forskjellen på pulver og på flytende? Er det slik at flytende er beregnet mer på et visst type stoff eller er det hva brukeren foretrekker? Føler det er lettere med flytende siden det byr på mindre søl og man slipper disse restene i maskinen. Men er oppvokst med OMO pulver så har liksom alltid brukt det selv. Finnes det Ânglamark for hvitt i flytende da? Og jeg tenkte på KLAR. Er det noen som har prøvd det? Jeg finner bare 1 type så mulig det er det de har. at de ikke har for farget eller hvitt men at den skal brukes på begge? Denne er også flytende. Anonymkode: a347c...16f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Jeg kjøper det som er på tilbud, bortsett fra Neutral (det kjøper jeg aldri, det tar ikke flekker like godt som andre merker). Vaskepulver går jo ikke ut på dato, så jeg hamstrer gjerne hvis det er et godt tilbud. Om jeg kjøper pulver eller flytende kommer an på prisen. Anonymkode: 6a4df...429
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 jeg liker ikke lukt av Omo, så den bruker jeg ikke. Men jeg liker godt Rema sine vaskemidler, og den merke som selges på Kiwi, Uniq. Jeg synes de vasker like bra som Omo, for så vidt, og slipper lukten. De er litt billigere, men ikke mye... Pulver derimot, er omtrent alltid er billigere enn flyttende, så jeg kjøper og bruker mest det. Bruker aldri skyllemiddel (men jeg har tørketrommel). Pulver er forresten også mer effektiv enn flyttende. https://dinside.dagbladet.no/bolig/vaskepulver-er-bedre-enn-flytende-toyvask/61260412 Men jeg bruker flyttende når jeg vasker ting med ull, dunjakker, vasker noe på raskeste (15 min) vask.. Så av og til er det bruk for flyttende vaskemiddel, men for det meste, bruker jeg pulver. Anonymkode: b2a6f...216
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Hva er forskjellen på pulver og på flytende? Er det slik at flytende er beregnet mer på et visst type stoff eller er det hva brukeren foretrekker? Føler det er lettere med flytende siden det byr på mindre søl og man slipper disse restene i maskinen. Men er oppvokst med OMO pulver så har liksom alltid brukt det selv. Finnes det Ânglamark for hvitt i flytende da? Og jeg tenkte på KLAR. Er det noen som har prøvd det? Jeg finner bare 1 type så mulig det er det de har. at de ikke har for farget eller hvitt men at den skal brukes på begge? Denne er også flytende. Anonymkode: a347c...16f Jeg vet egentlig ikke, men sett noen tester av vaskeresultater, og det varierer hva som kommer best ut. Anglamark har kommet godt ut i test, om jeg husker riktig. Men det er stort sett (alltid?) dyrere med flytende. Anonymkode: 4aa87...475
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Hva er forskjellen på pulver og på flytende? Er det slik at flytende er beregnet mer på et visst type stoff eller er det hva brukeren foretrekker? Føler det er lettere med flytende siden det byr på mindre søl og man slipper disse restene i maskinen. Men er oppvokst med OMO pulver så har liksom alltid brukt det selv. Finnes det Ânglamark for hvitt i flytende da? Og jeg tenkte på KLAR. Er det noen som har prøvd det? Jeg finner bare 1 type så mulig det er det de har. at de ikke har for farget eller hvitt men at den skal brukes på begge? Denne er også flytende. Anonymkode: a347c...16f Klar tilbyr ikke refill på den parfymefrie. Merker ikke forskjell på den fra andre flytende merker - og heller ikke forskjell på pulver VS flytende. Vi har aldri ekstremt skitne klær heller (lengre). Jeg veksler mellom parfymefrie flytende/pulver fra ulike merker, og kjøper ullsåpe fra Nøstebarn/andre egne ullsåper til fin ull. Og så har jeg liggende sitronsåpe til vanskelige flekker.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Bruker Klar sin, den er så god. Til treningstøy bruker jeg coop sin flytende sportsvask. Anonymkode: 5655e...6d8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg bruker rimelige merker Kjøper kun Milo av merkevarer, fordi jeg har mye ull og mye hjemmestrikk, er litt redd for de plaggene. Ikke redd for å bruke X-tra f.eks som skyllemiddel. Du betaler bare for merkevare, produktet er det samme. Jeg kjøper helst vaskepulver i eske. Det er miljøvennlig fordi forpakningen er nedbrytbar/resirkulerbar. Jeg fyller på plastflasken med skyllemiddel på zero waste butikk i området mitt, og bruker den derfor flere ganger = mer miljøvennlig. Anonymkode: 37c8b...b41 jeg vet ikke om jeg er enig i at en betaler bare for merket, for når jeg ser på oppvaskmidler så er de aller billigste betydelig dårligere enn de som er bittelitt dyre. Altså firstprice og det der...er så dårlig at de klaget på det en gang jeg bodde i kollektiv og kjøpte det. Anonymkode: a347c...16f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 Har funnet ut at det meste fungerer helt fint, det er mest lukt som avgjør hva jeg velger. Anonymkode: 89a40...b13
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 Jeg takler ikke parfymert vaskemiddel, spesielt Omo som lukter så sterkt at jeg får hodepine. Så jeg bytter mellom Unik fra Kiwi, Änglamark, Klar (uten parfyme) og Neutral. Jeg liker best Klar uten parfyme, men den er også dyrest. Änglamark er en god nr 2 sammen med Neutral. Jeg bruker kun flytende fordi det sto at det var anbefalt på vaskemaskinen min.. 😅 Anonymkode: e7889...c05
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #17 Skrevet 14. april 2021 Jeg bruker Omo vaskekapsler og Milo. Anonymkode: 41425...d72
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #18 Skrevet 14. april 2021 Vi har brukt Coop Xtra sitt i årevis, synes det fungerer minst like bra som "merkevarene", og koster en tredjedel. Det lukter litt kjipt, men vi vasker uansett med ekstra skylling slik at det uansett ikke lukter av det ferdig vaskede tøyet. Anonymkode: b7df3...236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå