Gjest Airman Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 (endret) Alle liker best å kjøpe en vare over disk, helst hente den fra hylle til disk. Det føles tryggere. Vi har alle sett medieinnslag om elkjøp som går bak på lageret og gir kjøperen en tilbakelevert bruktvare. Det er en svært dårlig følelse å sitte igjen med etter et kjøp og jo dyrere varen er jo sterkere blir ubehaget. Utstillingsvare og åpnet pakning er B-vare. Du kan til og med risikere å få en tilbakelevert reklamasjonsvare. Så det å se en vare over disk er vesentlig. Klikk og hent ordningen er den dårligste ordningen som har vært noensinne. Du vet kort og greit ingenting om det de kommer ut med til deg og du har ingen mulighet til å kontrollere det. Blir vi lurt? Endret 14. april 2021 av Airman
Khadira Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Altså, jeg kjøpte Macbook her en dag med klikk og hent. Den kom pakket inn i plast, som alt annet jeg har kjøpt via Elkjøp noen sinne. Skjønner ikke problemstillingen her, honestly. 31
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Airman skrev (2 minutter siden): Alle liker best å kjøpe en vare over disk, helst hente den fra hylle til disk. Det føles tryggere. Vi har alle sett medisin slag om elkjøp som går bak på lageret og gir kjøperen en tilbakelevert bruktvare. Det er en svært dårlig følelse å sitte igjen med etter et kjøp og jo dyrere varen er jo sterkere blir ubehaget. Utstillingsvare og åpnet pakning er B-vare. Du kan til og med risikere å få en tilbakelevert reklamasjonsvare. Så det å se en vare over disk er vesentlig. Klikk og hent ordningen er den dårligste ordningen som har vært noensinne. Du vet kort og greit ingenting om det de kommer ut med til deg og du har ingen mulighet til å kontrollere det. Blir vi lurt? Jeg har aldri kjøpt medisiner hos El-kjøp. Visste ikke at det var mulig engang. Anonymkode: 162e8...8cb 11
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Airman skrev (3 minutter siden): Du vet kort og greit ingenting om det de kommer ut med til deg Det håper jeg da virkelig at du gjør. Eller bestiller du ting i blinde? Om det er noe galt med varen, er det jo bare å returnere den. Anonymkode: 4e7a0...864 5
Gjest Airman Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri kjøpt medisiner hos El-kjøp. Visste ikke at det var mulig engang. Anonymkode: 162e8...8cb Takk for påminnelsen 🙂 det skal stå varer der, telefonen
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Nei, "alle" liker ikke dette. Anonymkode: e87e9...644 3
Gjest Airman Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det håper jeg da virkelig at du gjør. Eller bestiller du ting i blinde? Om det er noe galt med varen, er det jo bare å returnere den. Anonymkode: 4e7a0...864 Bestiller ting i blinde? Ble konteksten for avansert for deg?
Gjest O.G. Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 Hver gang jeg har kjøpt noe med hjelp av klikk og hent så har det blitt levert meg over disk i originalemballasje.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 Airman skrev (Akkurat nå): Bestiller ting i blinde? Ble konteksten for avansert for deg? Du skriver at man ikke vet noenting om varen du får når du bestiller og dette er jo feil. Anonymkode: 4e7a0...864 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Om det er sånn at du har mottatt en vare du er misfornøyd med, må du jo ta kontakt med de du bestilte den fra. Det du beskriver i HI er ikke vanlig prosedyre og jeg vet ikke hvor du har det fra. Anonymkode: 4e7a0...864 13
Gjest Airman Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver at man ikke vet noenting om varen du får når du bestiller og dette er jo feil. Anonymkode: 4e7a0...864 Vet du om du får utlevert en demovare eller en reklamasjonsvare?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 Airman skrev (Akkurat nå): Vet du om du får utlevert en demovare eller en reklamasjonsvare? Jeg får varen levert uåpnet, pakket inn i emballasjen og plast. Jeg ser jo om den er åpnet og om den hadde vært det (noe den ikke skal være), si jeg jo i fra om det. Anonymkode: 4e7a0...864 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Synes klikk og hent er helt nydelig, kan bare sitte i bilen og få varen levert inn vinduet på bilen 😄 Anonymkode: afb0c...984 6
Gjest Airman Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får varen levert uåpnet, pakket inn i emballasjen og plast. Jeg ser jo om den er åpnet og om den hadde vært det (noe den ikke skal være), si jeg jo i fra om det. Anonymkode: 4e7a0...864 Da er du heldig, for mangen butikker har åpnet emballasjen under påskudd av å ha kontrollert varen da den kom i butikken og derved visker ut kriteriet for B vare, som sier at åpnet emballasje er Bvare. Noe som betyr noe hvis du feks kjøper et kamera til 30 000
Gjest Blondie65 Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 Jeg har handlet på nett i alle år. La være å handle hos Elkjøp hvis de oppfører seg så dårlig? De har konkurrenter?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 «Alle» foretrekker ikke dette, nei. Selv foretrekker jeg å bestille det jeg skal ha levert hjem på døren. Hvorfor skal jeg bruke tid på å traske i butikker når jeg kan gjøre det samme fra min egen stue? Hvorfor skal jeg bære på ting når jeg kan få det levert? Anonymkode: 7f41f...992 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #17 Skrevet 14. april 2021 Klikk&hent-varene ER varer som ligger i butikken... altså blir du like mye lurt av varer "over disk" som klikk&hent... jobbet i en bedrift som var tidlig ute med Klikk&hent. Hvis en kunde spurte etter en bok og vi ikke hadde den på lager (i butikken hun var i) sa vi det: beklager, vi er utsolgt. "da lager jeg en klikk og hent på den!" ja vær så god, men den ligger fremdeles ikke på lager her, men velg en annen butikk så har de den kanskje der? 🤣 Anonymkode: 7c41f...330 8
Gjest Airman Skrevet 14. april 2021 #18 Skrevet 14. april 2021 Blondie65 skrev (2 minutter siden): Jeg har handlet på nett i alle år. La være å handle hos Elkjøp hvis de oppfører seg så dårlig? De har konkurrenter? El-kjøp ble bare brukt som et eksempel, fordi de er blitt omtalt i media for slikt. Jeg er redd det er mangen som har et lemfeldig forhold til nytt og Bvare i butikker, noe klikk og hent ordningen kan være med på å forverre, etter min mening.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #19 Skrevet 14. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Klikk&hent-varene ER varer som ligger i butikken... altså blir du like mye lurt av varer "over disk" som klikk&hent... jobbet i en bedrift som var tidlig ute med Klikk&hent. Hvis en kunde spurte etter en bok og vi ikke hadde den på lager (i butikken hun var i) sa vi det: beklager, vi er utsolgt. "da lager jeg en klikk og hent på den!" ja vær så god, men den ligger fremdeles ikke på lager her, men velg en annen butikk så har de den kanskje der? 🤣 Anonymkode: 7c41f...330 ja, og tenk ansiktet på han selgeren i butikken, da jeg kom tilbake 20 minutt etter, for å hente samme vare jeg spurte om, til rabattert pris i tillegg med click og hent. 😂 han hadde stakkar ikke oversikt over hva han hadde i butikken (bøker, kjede) Anonymkode: f4967...412 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #20 Skrevet 14. april 2021 1 hour ago, Airman said: El-kjøp ble bare brukt som et eksempel, fordi de er blitt omtalt i media for slikt. Jeg er redd det er mangen som har et lemfeldig forhold til nytt og Bvare i butikker, noe klikk og hent ordningen kan være med på å forverre, etter min mening. Nei, jeg ser virkelig ikke problem med spesielt click og hent her. Annen ting, er at folk burde vært mer oppmerksomme, på at selv om click og hent kanskje føles som netthandel, har de ikke samme rettigheter - som 14 dages ubetinget retur. Så i slike tilfeller, der man kjøper kamera til 4 tusen, ja, jeg ville heller brukt netthandel. Men jeg hentet klær, bøker, planter, og middager med click og hent nå, siden alle butikkene er stengt her hvor jeg bor, og uten problemer. Anonymkode: f4967...412 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå