Gå til innhold

Tess Holliday


BBWchick

Anbefalte innlegg

Jeg fikk skikkelig vondt av å lese om ekteskapet og hvordan skilsmissen ble. Det er fryktelig trist og jeg har beundret henne lenge, og ante ikke at det sto så ille til i ekteskapet. Jeg synes det er så flott at hun står frem nå, og det ser ut til at hun har det bedre enn på lenge. Elsket Instagram-kontoen og følger YouTube'n hennes også. Fantastisk kul dame.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

likermegher skrev (2 minutter siden):

Har hun vært gift med en feeder?

Det står ikke noe om det. Men hva har det med saken å gjøre? Det virker mer som om det var psykisk misbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker ikke. Mennesker som har spiseforstyrrelser har en tendens til å ende opp i destruktive relasjoner fordi de tiltrekker seg dårlige partnere med sin lave selvtillit og manglende selvfølelse.

Det er en del av selvskadingen for mange, de føler de ikke fortjener bedre.

Tess er vakker, men hun er åpenbart ikke frisk. Etter mange år i en jobb der jeg møter svært overvektige mennesker daglig, har jeg fortsatt tilgode å møte noen med BMI over 30 som "bare er makelig anlagt og glad i sjokolade". Det er alltid psykiske og emosjonelle problemer som ligger i bunn, gjerne kombinert med avhengighetsproblematikk.

Håper hun får hjelp. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium85 skrev (3 minutter siden):

Det overrasker ikke. Mennesker som har spiseforstyrrelser har en tendens til å ende opp i destruktive relasjoner fordi de tiltrekker seg dårlige partnere med sin lave selvtillit og manglende selvfølelse.

Det er en del av selvskadingen for mange, de føler de ikke fortjener bedre.

Tess er vakker, men hun er åpenbart ikke frisk. Etter mange år i en jobb der jeg møter svært overvektige mennesker daglig, har jeg fortsatt tilgode å møte noen med BMI over 30 som "bare er makelig anlagt og glad i sjokolade". Det er alltid psykiske og emosjonelle problemer som ligger i bunn, gjerne kombinert med avhengighetsproblematikk.

Håper hun får hjelp. 

Hun fremstår mye sterkere psykisk nå enn jeg har sett henne på lenge. Hvor frisk hun er, aner jeg ikke. Hun virker frisk og oppegående i YouTube'n sin. Har hun noensinne sagt noe om spiseforstyrrelse, egentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium85 skrev (22 minutter siden):

Det overrasker ikke. Mennesker som har spiseforstyrrelser har en tendens til å ende opp i destruktive relasjoner fordi de tiltrekker seg dårlige partnere med sin lave selvtillit og manglende selvfølelse.

Det er en del av selvskadingen for mange, de føler de ikke fortjener bedre.

Tess er vakker, men hun er åpenbart ikke frisk. Etter mange år i en jobb der jeg møter svært overvektige mennesker daglig, har jeg fortsatt tilgode å møte noen med BMI over 30 som "bare er makelig anlagt og glad i sjokolade". Det er alltid psykiske og emosjonelle problemer som ligger i bunn, gjerne kombinert med avhengighetsproblematikk.

Håper hun får hjelp. 

Interessant. Kommer de psykiske/emosjonelle problemene stort sett av omsorgssvikt og manglende støtte fra foreldre og slike ting? Og hva er de avhengig av? Å skade seg selv gjennom å spise eller bare spisingen i seg selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i1993fødtesuranus skrev (32 minutter siden):

Interessant. Kommer de psykiske/emosjonelle problemene stort sett av omsorgssvikt og manglende støtte fra foreldre og slike ting? Og hva er de avhengig av? Å skade seg selv gjennom å spise eller bare spisingen i seg selv?

Det kan være mange årsaker. Omsorgssvikt, vold, misbruk, voldtekt, emosjonell neglekt, mobbing, andre traumer...

Gabor Maté har forsket mye på avhengighet og kobler det til tilknytningskader, det er veldig interessant. Selvskadingen er jo i form av overspising, sulting, å kaste opp eller overtrene. Selvskading, uansett form, er en mestringstrategi når traumer/følelser/psykisk smerte blir uhåndterlig.

Det er en del fornektelse blandt spiseforstyrrede, som vrangforestillinger rundt egen størrelse (større/mindre enn de ser selv), at de har det "under kontroll", at de er friskere enn de er, og det handler også om et forsøk på å beskytte seg selv.

Det er forøvrig mange som fremstår som oppegående i sosiale medier uten at det stemmer. Jeg har en venninne som har alvorlig ME, og det synes ikke på SoMe i det hele tatt, hun poster ikke mye, men er alltid pen og velkledd og ser frisk ut på bilder.

Jeg vet derimot at hun tilbringer 98% av livet sitt i en seng på et mørkt rom, men hun velger å kun dele det med oss som kjenner henne irl. 

Så YouTube er ikke et bevis på at Tess er frisk.

Endret av Akvarium85
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Akvarium85 said:

Det overrasker ikke. Mennesker som har spiseforstyrrelser har en tendens til å ende opp i destruktive relasjoner fordi de tiltrekker seg dårlige partnere med sin lave selvtillit og manglende selvfølelse.

Det er en del av selvskadingen for mange, de føler de ikke fortjener bedre.

Tess er vakker, men hun er åpenbart ikke frisk. Etter mange år i en jobb der jeg møter svært overvektige mennesker daglig, har jeg fortsatt tilgode å møte noen med BMI over 30 som "bare er makelig anlagt og glad i sjokolade". Det er alltid psykiske og emosjonelle problemer som ligger i bunn, gjerne kombinert med avhengighetsproblematikk.

Håper hun får hjelp. 

Litt sjukt å si at alle med BMI over 30 har «emosjonelle eller psykiske problemer» vel 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (48 minutter siden):

Hvorfor følger folk henne? 

Hvorfor følges noen influencere i det store hele?

Men jeg følger henne fordi hun er en plus-size og det er noe jeg selv er. Det er ikke flust av influencere som er store, så de som peker seg ut, de følger jeg. Jeg tror andre store damer også følger henne, kanskje noe for inspirasjon i klesveien eller andre ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (16 timer siden):

Litt sjukt å si at alle med BMI over 30 har «emosjonelle eller psykiske problemer» vel 😅

Hvordan det? Det er jo en form for selvskading? Man får ikke BMI på over 30 uten å overspise ekstremt, det er selvsagt en form for emosjonelle eller psykiske problemer?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, velociraptor said:

Hvordan det? Det er jo en form for selvskading? Man får ikke BMI på over 30 uten å overspise ekstremt, det er selvsagt en form for emosjonelle eller psykiske problemer?

Jeg tror dere har et litt snevert syn på helse og bruken av BMI hvis dere mener at alle med BMI på 30 «overspiser helt ekstremt», og at det betyr emosjonelle og/eller psykiske problemer.

Folk burde passe seg for å tilegne andre mennesker diagnoser når de ikke er personens lege, eller har forståelse for hvordan BMI kan slå ut feil for veldig mange.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (15 timer siden):

Hvordan det? Det er jo en form for selvskading? Man får ikke BMI på over 30 uten å overspise ekstremt, det er selvsagt en form for emosjonelle eller psykiske problemer?

Tja, eller så er man bare litt over gjennomsnittet glad i mat 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Licorne skrev (15 timer siden):

Jeg tror dere har et litt snevert syn på helse og bruken av BMI hvis dere mener at alle med BMI på 30 «overspiser helt ekstremt», og at det betyr emosjonelle og/eller psykiske problemer.

Folk burde passe seg for å tilegne andre mennesker diagnoser når de ikke er personens lege, eller har forståelse for hvordan BMI kan slå ut feil for veldig mange.

Evt har du et falskt syn på vekt og helse. Man får ikke BMI på 30 av å bare være ekstra glad i mat, eller fordi man trener tunge vekter. 

Men for all del. Om du tar det ikke opp at mange ander det som et tegn på psykisk/emosjonelle problemer at man blir SÅ overvektig, så kan vi jo bare si at de er lat og grådige, og forholde oss til det enkle regnestykket at de rett og slett spiser mye mer enn de forbrenner. Men jeg tror altså bedre om dem enn som så, jeg tror det ligger andre ting bak.

mjaus skrev (14 timer siden):

Tja, eller så er man bare litt over gjennomsnittet glad i mat 👍

Svært mye over snittet glad i mat i så fall, Man får ikke BMI på 30 av å spise et ekstra kakestykke. Vi snakker ikke om å bare være en 10-20 kilo over idealvekt her. Jeg måtte lagt på meg 30 kilo (!) for å få en BMI på 30. Det er ganske ekstremt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tråden er ryddet for krenkende innlegg.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (På 16.4.2021 den 1.36):

Jeg tror dere har et litt snevert syn på helse og bruken av BMI hvis dere mener at alle med BMI på 30 «overspiser helt ekstremt», og at det betyr emosjonelle og/eller psykiske problemer.

Folk burde passe seg for å tilegne andre mennesker diagnoser når de ikke er personens lege, eller har forståelse for hvordan BMI kan slå ut feil for veldig mange.

Det du skriver angående å tilegne andre mennesker diagnoser uten å være legen deres er så klart riktig, men jeg tror at de du siterer er inne på noe her. De færreste blir såpass overvektige fordi de bare spiser litt for mye. Fedme er ganske stor overvekt. Av det jeg har observert selv så kan det virke som om de som blir såpass overvektige enten har spiseproblemer eller psykiske vansker, eller så har de rett og slett veldig lite kunnskap om mat og kosthold. Det er nok ikke alle som er klar over hvor mye kalorier det er i den og den typen mat, og det alene kan nok bidra til at man legger på seg mye. I dagens samfunn er vi også konstant utsatt for fristelser, og for mange kan det være vanskelig å stå imot. 

Helsen vår er ganske sammensatt. Det psykiske påvirker ofte det fysiske, og omvendt. Så det er nok ikke feil å tenke at noen som lider av fedme, også har psykiske vansker. Men å si at man har psykiske problemer/en psykisk lidelse er kanskje å ta litt vel hardt i. Samtidig klarer jeg ikke helt å tro at folk flest er så kunnskapsløse når det kommer til mat, at de klarer å spise på seg 20-30 kg overvekt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...