AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Lurer på om arbeidsgiver har lov til å kontakte lege når jeg kun har vært sykemeldt i 1 uke. H*n har også sagt til legen at jeg har vært mye sykemeldt, noe som er feil. Jeg har kun vært sykemeldt i 10 dager og dette har vært pga korona, følte det var ekkelt og rart at sjefen gikk bak ryggen. Jeg har sagt opp jobben i februar og har 3mnd oppsigelsestid, dersom det har noe å si, men dette har ikke noe med sykemeldingen å gjøre! Anonymkode: b26da...309
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Lov og lov. Arbeidsgiver kan jo alltids kontakte legen hvis dem føler for det. Men legen kan jo ikke utgi noe som helst informasjon om deg eller dine plager, så det er jo nytteløst uansett. Anonymkode: b1ef6...f6e
Djungelvrål Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Ingenting stopper arbeidsgiver fra å ringe legen men legen har selvsagt ikke lov til å si noe verken om deg eller sykdommen din.
Rotemor Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 «Lov» er jo ikke så aktuelt her. Legen vet jo hvor mye du har vært sykemeldt...Om du har egenmeldinger i tillegg driter legen i forsåvidt. Sjefen din er ikke en god sjef. Godt du skal slutte. Jeg hadde ikke brukt mer energi på han eller henne. 1
Mt3 Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Arbeidsgiver kan betvile sykemeldinger, kan jo være at det var merkelig at du ble sykemeldt nå samtidig som du har sagt opp. Legen har jo taushetsplikt ang din sykdom så å ta kontakt med lege gir vel arbeidsgiver svært lite, men kan jo føre til at leger oppdager arbeidstakere som bløffer om sykdom for å slippe oppsigelsestid ol. Ikke at det gjelder deg altså, men det finnes jo endel som har så lav arbeidsmoral at de sykemelder seg om de ikke får ferieuke når de ønsker. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå