AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg skal sitte på. Han har hjelm som jeg kan bruke, men hva trenger jeg av klær? Jeg har ikke mye penger å bruke på dette, men er jo opptatt av sikkerhet, så jeg vil kjøpe et minimum av det jeg trenger. Jeg vet jo heller ikke hvor mye det blir, så vet ikke helt hva jeg skal gå for. Anonymkode: 597d3...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 13. april 2021 #2 Del Skrevet 13. april 2021 Gode hansker beregnet for motorsykkel Jakke + bukse eller heldress beregnet for motorsykkel. Hjelm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Del Skrevet 13. april 2021 Flamme skrev (2 minutter siden): Gode hansker beregnet for motorsykkel Jakke + bukse eller heldress beregnet for motorsykkel. Hjelm. Takk 😘 Anonymkode: 597d3...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 13. april 2021 #4 Del Skrevet 13. april 2021 3 hours ago, Flamme said: Gode hansker beregnet for motorsykkel Jakke + bukse eller heldress beregnet for motorsykkel. Hjelm. Støvler/sko som går over anklene, og ryggskinne (Biltema har noen helt greie "level 2" skinner). Det er mye brukt utstyr å få kjøpt, prøv diverse FB grupper og Finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Del Skrevet 13. april 2021 Vil anbefale deg å skaffe egen hjelm som passer 100% til ditt hode, hjelmer er ikke noe man kjøper brukt og man skal heller ikke bruke andre sine hjelmer. https://tohjulinger.no/mc-hjelm-dette-bor-du-tenke-pa-ved-valg-av-hjelm/ Anonymkode: 818e5...e30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Del Skrevet 14. april 2021 kan anbefalle deg å ikke hoppe på motorsykler.. Er det verdt å hoppe på en motorsykkel i kanskje 5-20 min og plutselig falle om å bli lam for resten av livet? hater motorsykkler. Anonymkode: 1164f...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. april 2021 #7 Del Skrevet 14. april 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: kan anbefalle deg å ikke hoppe på motorsykler.. Er det verdt å hoppe på en motorsykkel i kanskje 5-20 min og plutselig falle om å bli lam for resten av livet? hater motorsykkler. Anonymkode: 1164f...430 Heller død, en aldri å ha levd Antar du har null erfaring med MC, så da er jo den saken klar. Inkompetanse på lavt nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Del Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): kan anbefalle deg å ikke hoppe på motorsykler.. Er det verdt å hoppe på en motorsykkel i kanskje 5-20 min og plutselig falle om å bli lam for resten av livet? hater motorsykkler. Anonymkode: 1164f...430 Sjansen er større for at man kjører i årevis og har det gøy Anonymkode: 4ff4a...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Del Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vil anbefale deg å skaffe egen hjelm som passer 100% til ditt hode, hjelmer er ikke noe man kjøper brukt og man skal heller ikke bruke andre sine hjelmer. https://tohjulinger.no/mc-hjelm-dette-bor-du-tenke-pa-ved-valg-av-hjelm/ Anonymkode: 818e5...e30 Takk 😘 Anonymkode: 597d3...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ryzorwarlock Skrevet 14. april 2021 #10 Del Skrevet 14. april 2021 Tiuren skrev (4 timer siden): Heller død, en aldri å ha levd Antar du har null erfaring med MC, så da er jo den saken klar. Inkompetanse på lavt nivå. Eneste som er inkompetent her må jo være deg som må bruke personangrep fordi dine følelser kom i veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #11 Del Skrevet 14. april 2021 Eksen min hadde MC. Jeg satt på i vindjakke og shorts, med ballerina sko 😂 og en hjelm da. Var litt kaldt på E6 i 120 kilometer i timen, selv om det var 15 grader ute. Men råder deg å følge de gode rådene lenger opp, med sikkert utstyr 🤪 Anonymkode: 3c1d4...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #12 Del Skrevet 14. april 2021 Det er noe som heter "Dress for the slide, not the ride". Kan sikkert være fristende å bli med på en kort tur bak på sykkelen, men det svir så jævlig når huden og kjøttet på rumpeballene er borte etter at man har sklidd 20-30 meter bortover veien. Anonymkode: 818e5...e30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. april 2021 #13 Del Skrevet 14. april 2021 1 hour ago, ryzorwarlock said: Eneste som er inkompetent her må jo være deg som må bruke personangrep fordi dine følelser kom i veien Mulig du har rett, men jeg vil tro at en som ytrer følelsen "jeg hater motorsykler" ikke er den som har mest kompetanse på området. Og har man ikke kompetanse så er man vel pr definisjon inkompetent? Det er jo mulig denne AB er veldig kompetent MC-pilot og har mye kompetanse på ulykkesutløsende faktorer og hvordan redusere disse, men bare tilfeldigvis "hater motorsykler".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #14 Del Skrevet 14. april 2021 Tiuren skrev (6 timer siden): Heller død, en aldri å ha levd Antar du har null erfaring med MC, så da er jo den saken klar. Inkompetanse på lavt nivå. inkompetanse på høyt nivå Anonymkode: 5d1f2...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. april 2021 #15 Del Skrevet 14. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: inkompetanse på høyt nivå Anonymkode: 5d1f2...c54 Meg? Kan du utdype? Og dagens filosofiske: Er inkompetanse på lavt eller høyt nivå å foretrekke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #16 Del Skrevet 14. april 2021 Tiuren skrev (34 minutter siden): Meg? Kan du utdype? Og dagens filosofiske: Er inkompetanse på lavt eller høyt nivå å foretrekke? Ei jente som skal hoppe på en MC motorsykkel som aldri engang har prøvd eller hatt erfaring med det, burde ikke gjøre det med en "ung" person som garantert bare har hatt lappen et par måndter. Anonymkode: 1164f...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. april 2021 #17 Del Skrevet 14. april 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ei jente som skal hoppe på en MC motorsykkel som aldri engang har prøvd eller hatt erfaring med det, burde ikke gjøre det med en "ung" person som garantert bare har hatt lappen et par måndter. Anonymkode: 1164f...430 Man setter seg på en motorsykkel, man hopper ikke på den. Og hvor leser du at hun er ung? Hun har ikke for mye penger og en kjæreste, samt at hun ikke har erfaring med motorsykkel. Jeg kjenner minstepensjonister som oppfyller dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Del Skrevet 15. april 2021 Uten at jeg har tallene i hodet, er det færre ulykker per mc enn ulykker per bil. Men konsekvensene er langt større og det stilles høyere krav til sjåføren. Det som betyr bulk og skraper på bil kan bety dødsfall på mc. Jeg vil heller sitte bak en erfaren mc sjåfør som er fokusert enn en typisk 18 år gammel sjåfør i bil. Men til spørsmålet: kjøp jakke og bukse. Og hansker. Det trenger ikke være dyrt, men skikkelig utstyr er mer behagelig og kan brukes i mer vær. Samme med hjelm. Men om hjelmen har falt i bakken, må den kastes. Selv om det bare er fra kjøkken. Grunnen til det er at når en hjelm først har fått en svakhet -selv om den ikke synes- er beskyttelsen svært redusert. Om hjelmen ikke passer perfekt gjør ingenting så lenge den ikke er for stor. Du skal ikke klare å snu hodet rundt inni den. Skal dere på langtur er det et must med noe som passer, ellers blir det hodepine og ikke noe trivelig. God tur! Et råd til: kle deg varmt. Varmere enn du tror. Det som er altfor varmt i 10-15+ blir kaldt i 80km/t. På de varmeste dagene på sommeren dropper jeg stillongs, men om jeg skal kjøre til helgen går den på 🙂 Anonymkode: 823f2...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 15. april 2021 #19 Del Skrevet 15. april 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Uten at jeg har tallene i hodet, er det færre ulykker per mc enn ulykker per bil. Men konsekvensene er langt større og det stilles høyere krav til sjåføren. Det som betyr bulk og skraper på bil kan bety dødsfall på mc. Jeg vil heller sitte bak en erfaren mc sjåfør som er fokusert enn en typisk 18 år gammel sjåfør i bil. Men til spørsmålet: kjøp jakke og bukse. Og hansker. Det trenger ikke være dyrt, men skikkelig utstyr er mer behagelig og kan brukes i mer vær. Samme med hjelm. Men om hjelmen har falt i bakken, må den kastes. Selv om det bare er fra kjøkken. Grunnen til det er at når en hjelm først har fått en svakhet -selv om den ikke synes- er beskyttelsen svært redusert. Om hjelmen ikke passer perfekt gjør ingenting så lenge den ikke er for stor. Du skal ikke klare å snu hodet rundt inni den. Skal dere på langtur er det et must med noe som passer, ellers blir det hodepine og ikke noe trivelig. God tur! Et råd til: kle deg varmt. Varmere enn du tror. Det som er altfor varmt i 10-15+ blir kaldt i 80km/t. På de varmeste dagene på sommeren dropper jeg stillongs, men om jeg skal kjøre til helgen går den på 🙂 Anonymkode: 823f2...062 Dette var fornuft, men jeg mener nok at man bør være litt mer nøye med størrelsen på hjelmen. Den skal sitte tight. Og hjelm kjøper man ikke brukt, av de grunnene som står over. Men det er mye godt og lite brukt kjøreutstyr for damer som selges bruk og det er mye å spare på det Jakke+bukse+støvler kan kjøpes brukt. Det fine med å kjøpe brukt er at man kan selge det uten å tape mye penger dersom man ikke vil kjøre mer. For å gjenta meg selv, ryggskinne er en viktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå