AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Hvis man får beskjed om at man ikke er "rett kvinne til jobben" likevel til en lederstilling ila. prøvetiden, er det best å bli sagt opp eller be om å få si opp selv? Jeg har forstått at man må i karantene fra NAV dersom man velger å si opp selv, men at det er mulig å få krav på dagpenger dersom man kan dokumentere at man hadde valget mellom å si opp eller bli sagt opp. Vet noen om dette stemmer? Anonymkode: 26472...f4b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Ja hvis arbeidsgiver bekrefter at du ville bli oppsagt (ikke avskjediget) dersom du ikke hadde sagt opp selv, slipper du karantene. Anonymkode: f9834...519 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 ALDRI si opp selv. Da må får du som du skriver karenstid på dagpenger. Nå er det vel 17 uker, om jeg husker riktig. Det er LENGE Anonymkode: 77de7...564
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ALDRI si opp selv. Da må får du som du skriver karenstid på dagpenger. Nå er det vel 17 uker, om jeg husker riktig. Det er LENGE Anonymkode: 77de7...564 Samtidig så er det en veldig stygg ripe på CV å bli oppsagt. Klart, du skriver det jo ikke der, men hvis potensiell ny arbeidsgiver begynner å fiske etter sluttattest og sånt... Hvis det kom til stykket ville jeg sagt opp selv. Anonymkode: b17b8...26d 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samtidig så er det en veldig stygg ripe på CV å bli oppsagt. Klart, du skriver det jo ikke der, men hvis potensiell ny arbeidsgiver begynner å fiske etter sluttattest og sånt... Hvis det kom til stykket ville jeg sagt opp selv. Anonymkode: b17b8...26d Det kommer ikke fram på en CV om man sier opp selv eller blir sagt opp. Man skriver jo kun tidspunktet man var ansatt. Anonymkode: 119b7...abf
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #6 Skrevet 13. april 2021 Det er ikke noe ripe i lakken å bli sagt opp. SAS har sagt opp nesten alle pilotene sine. Det er ingen ripe i cv-en til pilotene av den grunn. Å bli sagt opp er en helt naturlig del av arbeidslivet. Det er noe annet å få avskjed/sparken. Men det er det jo ikke snakk om her. Anonymkode: 40923...69a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå