Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man får beskjed om at man ikke er "rett kvinne til jobben" likevel til en lederstilling ila. prøvetiden, er det best å bli sagt opp eller be om å få si opp selv? Jeg har forstått at man må i karantene fra NAV dersom man velger å si opp selv, men at det er mulig å få krav på dagpenger dersom man kan dokumentere at man hadde valget mellom å si opp eller bli sagt opp. Vet noen om dette stemmer?

Anonymkode: 26472...f4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvis arbeidsgiver bekrefter at du ville bli oppsagt (ikke avskjediget) dersom du ikke hadde sagt opp selv, slipper du karantene.

Anonymkode: f9834...519

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ALDRI si opp selv. Da må får du som du skriver karenstid på dagpenger. Nå er det vel 17 uker, om jeg husker riktig. Det er LENGE

Anonymkode: 77de7...564

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ALDRI si opp selv. Da må får du som du skriver karenstid på dagpenger. Nå er det vel 17 uker, om jeg husker riktig. Det er LENGE

Anonymkode: 77de7...564

Samtidig så er det en veldig stygg ripe på CV å bli oppsagt. Klart, du skriver det jo ikke der, men hvis potensiell ny arbeidsgiver begynner å fiske etter sluttattest og sånt... 

Hvis det kom til stykket ville jeg sagt opp selv. 

Anonymkode: b17b8...26d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samtidig så er det en veldig stygg ripe på CV å bli oppsagt. Klart, du skriver det jo ikke der, men hvis potensiell ny arbeidsgiver begynner å fiske etter sluttattest og sånt... 

Hvis det kom til stykket ville jeg sagt opp selv. 

Anonymkode: b17b8...26d

Det kommer ikke fram på en CV om man sier opp selv eller blir sagt opp. Man skriver jo kun tidspunktet man var ansatt.

Anonymkode: 119b7...abf

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe ripe i lakken å bli sagt opp. SAS har sagt opp nesten alle pilotene sine. Det er ingen ripe i cv-en til pilotene av den grunn. Å bli sagt opp er en helt naturlig del av arbeidslivet.

Det er noe annet å få avskjed/sparken. Men det er det jo ikke snakk om her.

Anonymkode: 40923...69a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...