Gå til innhold

De fineste byene i Europa?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine favoritter (i tilfeldig rekkefølge):

Roma - vakker by fylt med historie. Mye god mat. Blir aldri ferdig med å utforske den byen. 

Paris - nok en by jeg aldri blir ferdig med. Elsker stemningen der og det er mye god mat der også. Og kaker, fransk konditorkunst er jo i særklasse!

København - helt egen stemning. Masse koselige kafeer. 

Er også glad i Stockholm, Göteborg og London.

Anonymkode: c48b4...de3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Praha uten tvil! Kroatia vil jeg også anbefale, dra på øyhopping der. Digger København også!

Anonymkode: 2c8e2...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Aten, elsket blandingen av antikk og ny arkitektur

Anonymkode: ca9e3...d4d

Skrevet

Lisboa er fantastisk. Anbefales. Synes også Baskerland i Nord-Spania har fine byer, prøv San Sebastian og Bilbao kombinert. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Mange gode forslag her. Berlin er nok min favoritt.

Jeg hatet Milano og Venezia intenst, men liker meg ellers stort sett over alt i Italia.

For å komme med noen nye forslag:

Ljubljana. Nydelig by, passe stor, fin arkitektur og hyggelige folk. Slovenia er et trivelig land med god infrastruktur som på en sjarmerende måte kombinerer det beste fra Østerrike og Italia.

Krakow er nevnt, og her er jeg enig. Vakker by, hyggelige mennesker. Kan kombineres med dagstur til Auschwitz.

Stockholm. Byen ved vannet. En sivilisert versjon av Venezia. Arkitektur, design, kultur og historie. Ta båttur i skjærgården om sommeren, gå på turskøyter i skjærgården om vinteren.

Helsinki. Stockholm med en dash russisk  påvirkning. Herlige, direkte folk. Masse god design og arkitektur. Ultrametropolittisk.

Dublin. Folkelig sjarme, musikk og publiv. Irland puster litteratur og musikk (og raper Guinnes og Jameson).

Gent i Belgia. Gammel by, bodde på hotell fra 12-tallet. Kanaler og trange brostensgater, og likevel pulserende moderne. Det belgiske kjøkkenet er bedre og mindre jålete enn det franske. Mer fokus på råvarer.

Estoril, Portugal. Ett ord: Sjømat.

Jeg er generelt mer glad i sekundærbyer enn hovedsteder. Mindre pes, mindre kommersialisering av turismen, mer tid til å puste og rusle rundt. Jeg hater shopping, men kan tilbringe en hel dag på et bra museum eller et galleri.

Steder i Europa jeg gjerne vil besøke:

Beograd

Bucuresti

Sarajevo

Palermo

Sevilla

Belfast

Inverness

Kiruna

St. Petersburg

Istanbul

Gdansk

Hamburg

Bilbao

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (7 timer siden):

Mange gode forslag her. Berlin er nok min favoritt.

Jeg hatet Milano og Venezia intenst, men liker meg ellers stort sett over alt i Italia.

For å komme med noen nye forslag:

Ljubljana. Nydelig by, passe stor, fin arkitektur og hyggelige folk. Slovenia er et trivelig land med god infrastruktur som på en sjarmerende måte kombinerer det beste fra Østerrike og Italia.

Krakow er nevnt, og her er jeg enig. Vakker by, hyggelige mennesker. Kan kombineres med dagstur til Auschwitz.

Stockholm. Byen ved vannet. En sivilisert versjon av Venezia. Arkitektur, design, kultur og historie. Ta båttur i skjærgården om sommeren, gå på turskøyter i skjærgården om vinteren.

Helsinki. Stockholm med en dash russisk  påvirkning. Herlige, direkte folk. Masse god design og arkitektur. Ultrametropolittisk.

Dublin. Folkelig sjarme, musikk og publiv. Irland puster litteratur og musikk (og raper Guinnes og Jameson).

Gent i Belgia. Gammel by, bodde på hotell fra 12-tallet. Kanaler og trange brostensgater, og likevel pulserende moderne. Det belgiske kjøkkenet er bedre og mindre jålete enn det franske. Mer fokus på råvarer.

Estoril, Portugal. Ett ord: Sjømat.

Jeg er generelt mer glad i sekundærbyer enn hovedsteder. Mindre pes, mindre kommersialisering av turismen, mer tid til å puste og rusle rundt. Jeg hater shopping, men kan tilbringe en hel dag på et bra museum eller et galleri.

Steder i Europa jeg gjerne vil besøke:

Beograd

Bucuresti

Sarajevo

Palermo

Sevilla

Belfast

Inverness

Kiruna

St. Petersburg

Istanbul

Gdansk

Hamburg

Bilbao

Har vært i Gdansk og byen anbefales virkelig! Husk også å stikke innom Sopot og Gdynia mens du er der!

Anonymkode: 9b700...244

AnonymBruker
Skrevet

Valetta! 

Anonymkode: 3594a...0a0

AnonymBruker
Skrevet
On 4/14/2021 at 7:43 PM, AnonymBruker said:

I synes at Molde er ein av de finaste byene i Europa.

Anonymkode: 95674...28c

Hilsen anonym ordførar?

Anonymkode: 42efd...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...