AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Del Skrevet 13. april 2021 Vet dere om noen rare norske dialekter som ligner på islandsk? Anonymkode: bafb8...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Del Skrevet 13. april 2021 Må være sogning eller noe. Anonymkode: ab2ec...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg er islandsk. Synes ingen dialekter ligner. Sogning ligner ikke. Noen ord på nynorsk kan være de samme da. Anonymkode: 97622...389 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Del Skrevet 13. april 2021 Har hørt at sogndalsdialekt, og noen dialekter fra Vest-Telemark og Gudbrandsdalen kan ligne litt? Ts Anonymkode: bafb8...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 13. april 2021 #5 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg er fra Nordland. Da vi ferierte på Island kunne vi plutselig forstå en og annen setning fullt ut; noen ord var helt likt vår uttale av ordet. Men det var veldig tilfeldig og langt fra i hver setning. Men noen ord var lette å forstå: Inngang =inngangur feks. Så er islendingene kjempeflinke til å lage egne ord og ikke importere andre ord. Sjarmbomben over alle ord ble for oss 'nammibar' som var betegnelsen på smågodtboksene på en kioskvegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timeplan Skrevet 13. april 2021 #6 Del Skrevet 13. april 2021 Just now, Eneri said: Jeg er fra Nordland. Da vi ferierte på Island kunne vi plutselig forstå en og annen setning fullt ut; noen ord var helt likt vår uttale av ordet. Men det var veldig tilfeldig og langt fra i hver setning. Men noen ord var lette å forstå: Inngang =inngangur feks. Så er islendingene kjempeflinke til å lage egne ord og ikke importere andre ord. Sjarmbomben over alle ord ble for oss 'nammibar' som var betegnelsen på smågodtboksene på en kioskvegg. Det må være det beste ordet jeg har hørt i hele 2021. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #7 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg har en venninne fra Island og jeg snakker en dialekt fra midt-gudbrandsdal. Hun kan påpeke at jeg har noen ord som ligner islandsk, men det er nok bare et ord her og der. Anonymkode: de88d...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå