AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 Ganske sikker på at det er det jeg har sett her.. hvordan blir jeg kvitt dette? Anonymkode: d3ebf...acc
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Jeg tror nesten alle har disse uten at man er klar over det. Især om man har kjæledyr. Jeg hadde en god del av de en periode, og jeg endevendte alle skap med klær/tøy, vasket skapene og alt av tøy. Noe frøs jeg i fryseren, alt annet gikk på 60 grader i vask. Jeg la alt i plastbokser etterpå. Det som lå i fryser ristet jeg etterpå. Ellers går jeg over hver krik og krok i hele kåken med støvsuger hver uke. Her snakker vi hver en millimeter med hard støvsuging. Og vasking av gulv med lite vann på moppen, fordi larvene vil ha fukt så det får de ikke. Pelsbillene lever av ull, hår, bomull, pels osv. Altså organisk materiale. Så jeg byttet ut en del bomull og ullpledd med syntetiske pledd istedet. Syntetisk er ikke like digg men biller lever ikke av det i det minste. Jeg kjøpte også Kiselgur og Rødsetertre-ringer hos stick . no. Kiselgur er en naturlig pulver (av en bergart eller noe) som, når insekt kommer i kontakt med, tørker ut og dør, så du kan strø det i områder du vet de går. Men ikke der det virvles opp eller kommer i kontakt med folk og fe. Jeg hadde litt under sofaen, inntil veggen. Sedertre er en tretype som gir en lukt de ikke liker, så jeg hang noen ringer i klesskapet mitt. Sjekk kommoder, skap, skuffer osv der du har klær/tøy eller der pels/hår samles. Sannsynligvis finner du noen "reir" (larveskall og larver) i ubrukte klær. Men husk at en og annen liten pelsbille tror jeg er normalt i de fleste hjem. De er jo så bittesmå at den gjengse nordmann ikke ser de. Anonymkode: c629c...9d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå