AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Skrevet 13. april 2021 I juni skal vi kjøre strekningen Oslo-Kristiansand med en 5-åring og en 3-åring. Tips til hyggelige stoppesteder underveis mottas med stor takk! Anonymkode: 0c7c8...a91
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Den lille dyrehage på brokelandsheia. Ligger 10 sekunder fra hovedveien. Anonymkode: 6d8ca...cef 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Tenker du stoppested som rasteplass? Hvis rasteplass anbefaler jeg telemarksporten rasteplass ved Porsgrunn. Ca midten mellom Oslo-Kristiansand, burger king og stor meny med ferskvare rett ved, mange benker å sitte på og klatretårn for unga. Anonymkode: 8b0ba...18c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 foldvik familiepark, og den er ca akkurat midt i. Det er nesten at jeg er litt redd å anbefale den også, fordi den er så bra, at jeg ikke vil at den skal bli overfylt i sommer. Vi skal stoppe der selv på samme strekning ... Anonymkode: 9a349...85b 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Anbefaler også Foldvik familiepark i Larvik om det er et lengre stopp. For et kort stopp er det bygget flott rasteplass ved farrisvannet, ved avkjøringen til e-18. benker og bord og bademuligheter:-) Anonymkode: a07f6...574 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #6 Skrevet 13. april 2021 jammen hallo helt seriøst... hvor mange timer tar det? tre-tre komma fem timer? og du planlegger stoppeplasser når turen er i juni? 😛 har du noen gang krysset dørstokken hjemme? Anonymkode: d4891...b17
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #7 Skrevet 13. april 2021 Den lilledyreparken på Brokelandsheia (like før avkjøringen til Risør) er must! Ellers er det fint å stoppe på telemarksporten som de her sier fint å stoppe å klatre litt. Lasses kro og motell er ca 10 min lengre(på rugtvedt) enn lasses ikke noe leke området men der er det god is på heimat kafeen ❤️ ellers er det blitt mange fine rasteplasser underveis! har ikke vært i Foldvikfamiliepark men kjenner fler som hsr vært der så vi skal stoppe der til sommeren! vil dere ha badepause stopp i tvedestrand! 5 min fra 18 i sentrum har de tidenes utebadeland gratis! Gøy uansett vær! Anonymkode: a1170...47f 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jammen hallo helt seriøst... hvor mange timer tar det? tre-tre komma fem timer? og du planlegger stoppeplasser når turen er i juni? 😛 har du noen gang krysset dørstokken hjemme? Anonymkode: d4891...b17 Gjør det noe om de vil gjøre det til en dagstur å stoppe litt underveis? Går Ann å kjøre ett strekk en vei og kose seg litt mer den andre veien. vi har hytte nedover der og 90% av gangen bare kjører vi uten stopp men noen ganger er det hyggelig å finne på noe på veien så greit med tips fra andre.. eller som ts som kanskje bare skal på ferie nedover engang Anonymkode: a1170...47f 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #9 Skrevet 18. april 2021 On 4/13/2021 at 1:11 PM, AnonymBruker said: jammen hallo helt seriøst... hvor mange timer tar det? tre-tre komma fem timer? og du planlegger stoppeplasser når turen er i juni? 😛 har du noen gang krysset dørstokken hjemme? Anonymkode: d4891...b17 Har du noen gang kjørt bil over 5 timer i strekk med en treåring og femåring? Anonymkode: 9a349...85b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #10 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du noen gang kjørt bil over 5 timer i strekk med en treåring og femåring? Anonymkode: 9a349...85b Oslo-Kristiansand tar jo ikke over 5 timer, det tar litt i overkant av 3... Har hytte der og stoppet ikke før vi fikk elbil. Anonymkode: d1d42...bd3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du noen gang kjørt bil over 5 timer i strekk med en treåring og femåring? Anonymkode: 9a349...85b Det kommer veldig an på barna og om de er vant til å kjøre langt med bil. Vi kjører jevnlig langtur på 7 timer med vår 2-4-7 åring her med kun en kort rast på midten for dopause og spising. Det har aldri bydd på problemer. Anonymkode: 8b0ba...18c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #12 Skrevet 18. april 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Oslo-Kristiansand tar jo ikke over 5 timer, det tar litt i overkant av 3... Har hytte der og stoppet ikke før vi fikk elbil. Anonymkode: d1d42...bd3 Vi har kjørt Oslo - Mandal flere ganger i året i 15 år. Det er 40 min fra Kristiansand til mandal. Det KAN ta 4 timer, den veien, og veien har blitt bedre og bedre i det siste. Men på det verste har det tatt oss 6 timer også. Det er ofte kø ut av Oslo, det er lenge har vært omkjøringer rundt Larvik, det er ofte kø nærme Arendal igjen, og helt inn til Kristiansand er det 50 km/t. Du trenger ikke å belære meg om hvor lenge den veien tar, jeg vet alt om den. tok det i overkant av tre timer den ene gangen du kjørte, kan du anse deg selv som heldig. Anonymkode: 9a349...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå