Gå til innhold

Jeg hater de nye komfryrene!! Moderne dritt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

flyttet til nytt sted og der er det såklart slik moderne komfyr. Sånn teit blank overflate som du bare trykker på vet du. Enkelt å slå den på, men selv om jeg følger logikken og trykker på plåten jeg skal bruke og styrke så skjer INGENTING! Den slår seg av. Hvorfor kan det ikke bare være slik vi skrur på, enkelt og greit? fy faen jeg hater denne fancy nye dritten!! 

Anonymkode: 3e4aa...2bd

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

flyttet til nytt sted og der er det såklart slik moderne komfyr. Sånn teit blank overflate som du bare trykker på vet du. Enkelt å slå den på, men selv om jeg følger logikken og trykker på plåten jeg skal bruke og styrke så skjer INGENTING! Den slår seg av. Hvorfor kan det ikke bare være slik vi skrur på, enkelt og greit? fy faen jeg hater denne fancy nye dritten!! 

....så kjøp deg en annen og få det som du vil?

Ikke så lett når ting blir for komplisert for deg vet du. Fungerer utmerket hos alle andre.

Anonymkode: 4a6d3...1af

• Liker 8
Skrevet

Du må sette gryten på platen før du slår den på, hvis ikke slår den seg av :)

Det er en sikkerhetsfunksjon.

Og induksjonsovn trenger du ikke slå på en halvtime før for at den skal bli varm, den blir det med en gang.

Du kommer nok til å bli glad i den når du blir venn med den.

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. 

Anonymkode: a7f96...4a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ta et oppvaskhåndle på fingeren, mulig sensoren er ødelagt/sliten og du må bytte komfyr

Anonymkode: 0d673...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du riktige kjeler? Aluminium f.eks fungerer ikke på induksjon.

Anonymkode: 69aef...d32

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å ta et oppvaskhåndle på fingeren, mulig sensoren er ødelagt/sliten og du må bytte komfyr

Og så må kjelen stå på som noen sier, og den må være magnetisk. Hvis ikke kjøleskapmagnet henger fast så virker ikke den kjelen på den komfyren 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Test under bunnen på kjelene med en magnet. Hvis den fester seg kan kjelene brukes.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og så må kjelen stå på som noen sier, og den må være magnetisk. Hvis ikke kjøleskapmagnet henger fast så virker ikke den kjelen på den komfyren 

De skal ikke være magnetiske, men reagere med magneter.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

jeg vet alt dette. Men å slå den PÅ. Var redd for at den skulle låse seg mens den står på for har opplevd det før. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok eldre kjeler uten magnetisk bunn. Induksjon er genialt på alle måter, men varmer ved hjelp av magnetisme. Gjør som noen sier over her og test kjelene dine ved å holde en magnet under. Vil den ikke feste seg kan ikke kjelene brukes uansett hva du gjør.

Anonymkode: 38eaa...30e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du har nok eldre kjeler uten magnetisk bunn. Induksjon er genialt på alle måter, men varmer ved hjelp av magnetisme. Gjør som noen sier over her og test kjelene dine ved å holde en magnet under. Vil den ikke feste seg kan ikke kjelene brukes uansett hva du gjør.

Anonymkode: 38eaa...30e

nei det virket. problemet var å få den til å slå seg på, men jeg var redd for å faktisk slå den på så den skulle låse seg med styrken på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

....så kjøp deg en annen og få det som du vil?

Ikke så lett når ting blir for komplisert for deg vet du. Fungerer utmerket hos alle andre.

Anonymkode: 4a6d3...1af

Alle oss andre? Du snakker altså på vegne av en hel nasjon. Snakk heller for deg selv istedet for alle de andre 

Anonymkode: 64f96...3a6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også dårlige erfaringer med disse. Her jeg bor nå var det en gammel komfyr, og jeg trives best med de. Verste med de moderne komfyrene er at jeg må trykke til jeg omtrent får gikt i fingeren, uansett hvordan jeg trykker. Man skal opp til styrke 3 men må trykke sånn 12 ganger før komfyren reagerer .

Anonymkode: c75b6...c32

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er noe ekstra styr og dill med disse komfyrene. 

Anonymkode: 29527...019

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker de moderne ovnene, jeg har aldri hatt problem.

Anonymkode: 626a3...116

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle oss andre? Du snakker altså på vegne av en hel nasjon. Snakk heller for deg selv istedet for alle de andre 

Anonymkode: 64f96...3a6

noen har bare behov for å komme med spydigheter for å føle seg smarte selv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har også dårlige erfaringer med disse. Her jeg bor nå var det en gammel komfyr, og jeg trives best med de. Verste med de moderne komfyrene er at jeg må trykke til jeg omtrent får gikt i fingeren, uansett hvordan jeg trykker. Man skal opp til styrke 3 men må trykke sånn 12 ganger før komfyren reagerer .

Anonymkode: c75b6...c32

det er så mye irritasjon med dette moderne. Det tar jo en evighet før du liksom kommer i gang. Du gleder deg til noe men så er det noe slik fancy greier som møter deg og så får du det ikke i gang og føler deg dum der du må oppsøke noen og spørre. Og jeg synes ikke alltid det er så sikkert siden jeg en gang opplevde at den låste seg mens styrken stod på. Hva i huleste er vitsen? Men ja, den her slo seg av når jeg tok av kjelen da. og er jo bra barnesikring, men likevel, er liksom ekstra irritasjon

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

nei det virket. problemet var å få den til å slå seg på, men jeg var redd for å faktisk slå den på så den skulle låse seg med styrken på. 

Om det er induksjon så slår den seg av automatisk en liten stund etter du fjerner pannen. 

Anonymkode: 1025a...007

• Liker 4
Skrevet

Enig med ts. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...