Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av samlivsbrudd flytter mannen ut og tar med seg bilen. Jeg trenger litt transport av og til, men ikke så mye at en bil lønner seg. Så jeg tenker en scooter kan være greit, skal kjøre kanskje 60 km (frem og tilbake) en gang nesten hver uke i sommerhalvåret. 

Hva bør jeg tenke på når jeg kjøper scooter/moped? Har aldri kjørt det. Tenkte kanskje å kjøpe brukt. Evt en el-moped. Kan man ta batteriet med inn eller må den lades der den står? Er det trygt å la den stå utendørs? Og kan jeg evt løfte den over dørkarmen til boden min, eller er der for tungt? 

Skrevet
Tvist skrev (7 timer siden):

På grunn av samlivsbrudd flytter mannen ut og tar med seg bilen. Jeg trenger litt transport av og til, men ikke så mye at en bil lønner seg. Så jeg tenker en scooter kan være greit, skal kjøre kanskje 60 km (frem og tilbake) en gang nesten hver uke i sommerhalvåret. 

Hva bør jeg tenke på når jeg kjøper scooter/moped? Har aldri kjørt det. Tenkte kanskje å kjøpe brukt. Evt en el-moped. Kan man ta batteriet med inn eller må den lades der den står? Er det trygt å la den stå utendørs? Og kan jeg evt løfte den over dørkarmen til boden min, eller er der for tungt? 

Brukt er helt greit. Kjøp en av et anerkjent merke som har gått lite. Masse ungdom som selger gode scootere. Batteriet kan du ta med inn, men det er neppe særlig behov for å lade lenge. Ta det inn til vinteren.

Om det er trygt å stå ute er helt umulig for oss å svare på. En moderne scooter veier kanskje rundt 90 kilo, men klarer fint å trilles over en dørkarm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...