Gå til innhold

Finnes det en hage i Vestfold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet noen om en hage eller park el.l i Vestfold (helst Sandefjord eller i nærheten) hvor det går ann å holde bryllupsfest for ca 80 mennesker i stort partytelt???

Vi skal vies hjemme hos foreldrene mine som bor nydelig til ved vannet, men ettersom gjestelisten vokser og pappa bygger på huset blir det bare mindre og mindre "fest-plass".

Noen som har hatt festen utendørs i en ikke-privat hage??

(skulle gjerne lånt hagen til Treschow, men av en eller annen grunn tror jeg det er lite populært. ) :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig INGEN som har noen forslag???

Alle forslag tas i mot med takk!

Skrevet

Ikke noe kjent i Sandefjord. Ta bilen og kjør rundt og kikk litt. Må jo være steder for det der?

Ellers er det fint på Gjennestad, men vet ikke om de låner ut sånn. Det er jo på Stokke og ikke langt unna E18 og Sandefjord egentlig.

Skrevet

Hadde også tenkt å foreslå Gjennestad. Det var det første som "falt meg i hodet". Kjører forbi der nesten hver dag. Ikke veldig langt fra Sandefjord. 15 minutter å kjøre ca. tenker jeg. Kanskje du finner noen fine bilder her -> http://www.gjennestad.no. Den siden gjelder vel først og fremst gartnerskolen som er der, men det er noen bilder der også.

:)

Skrevet
Hei!

Vet noen om en hage eller park el.l i Vestfold (helst Sandefjord eller i nærheten) hvor det går ann å holde bryllupsfest for ca 80 mennesker i stort partytelt???

Vi skal vies hjemme hos foreldrene mine som bor nydelig til ved vannet, men ettersom gjestelisten vokser og pappa bygger på huset blir det bare mindre og mindre "fest-plass".

Noen som har hatt festen utendørs i en ikke-privat hage??

(skulle gjerne lånt hagen til Treschow, men av en eller annen grunn tror jeg det er lite populært. ) :roll:

Skal dere ha huma-etisk vielse eller borgerlig?

Skrevet

Carl I Hagen driver jo næringsvirksomhet i Vestfolk, men det er vel på Nøtterøy eller noe... Får sikkert ha en hageparty hos han

Skrevet

Hei!

Takk for tipset om Gjennestad, skal ta en telefon sporentreks!

Er ikke så stor fan av Carl I. Hagen akkurat så frister ikke no særlig å ha fest i hagen hans..hehe :roll:

og "gjest": vi skal hverken ha borgerlig eller human-etisk.. mannen til kusina mi er prest og har sagt ja til å vie oss utenfor kirken. (et kompromiss mellom meg og min kommende mann: jeg ville ha human-etisk..han ville ha kirkelig, resultatet ble human-etiske omgivelser, men kristen vielse.)

Skrevet
Hei!

Takk for tipset om Gjennestad, skal ta en telefon sporentreks!

Er ikke så stor fan av Carl I. Hagen akkurat så frister ikke no særlig å ha fest i hagen hans..hehe :roll:

og "gjest": vi skal hverken ha borgerlig eller human-etisk.. mannen til kusina mi er prest og har sagt ja til å vie oss utenfor kirken.  (et kompromiss mellom meg og min kommende mann: jeg ville ha human-etisk..han ville ha kirkelig, resultatet ble human-etiske omgivelser, men kristen vielse.)

Men, er det lov? Såfremt jeg vet så må området være godkjent av kirken, det hjelper ikke at presten sier ja.

Skrevet
Men, er det lov? Såfremt jeg vet så må området være godkjent av kirken, det hjelper ikke at presten sier ja.

Her fant jeg det forresten:

http://www.kirken.no/Moteplasser/Vigsel_2004_BM.pdf

I Den norske kirke kan dere bare gifte dere i en kirke eller et annet gudstjenestested som etter biskopens avgjørelse kan brukes til vigsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...