AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Har valgt seg ut 3 stk "favoritter" som får lov å komme i bursdag. Jubilanten har aldri invitert til bursdag tidligere men har allerede vært i 3 bursdagsselskap hos oss og hos de fleste andre (gikk i bhg sammen). Barna går i samme kohort og tidligere praksis som også gjelder nå er at alle disse kan omgås på normalt vis. Er det helt fjernt av meg som tenker at da trenger heller ikke vi å invitere dette barnet når det er vår tur til å feire vår 2. klassing? Hn blir isåfall den eneste som ikke får invitasjon. Har bare problemer med å forstå hvorfor foreldre kan sende sitt barn i 40 - 50 bursdager uten å gjøre "gjengjeld". Og nei, det har ikke med økonomi å gjøre. Familien er velstående. Anonymkode: 47b7f...555
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Hvor gamle er barna? i utgangspunktet ikke, men er litt forskjell på å invitere 3/20 mot 19/20 f.eks Anonymkode: 27a12...35a 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det helt fjernt av meg som tenker at da trenger heller ikke vi å invitere dette barnet når det er vår tur til å feire vår 2. klassing? Hn blir isåfall den eneste som ikke får invitasjon. Ja, det er helt fjernt av deg at du ikke ser forskjellen på å utelate ett barn og på å bare invitere et lite mindretall. Det er mange grunner til at alle ikke kan eller vil ha stort selskap. Anonymkode: a73bd...414 107
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er helt fjernt av deg at du ikke ser forskjellen på å utelate ett barn og på å bare invitere et lite mindretall. Det er mange grunner til at alle ikke kan eller vil ha stort selskap. Anonymkode: a73bd...414 Dette! Hvorfor er det greit å utelate et barn? Anonymkode: f9a69...170 20
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Selvfølgelig er det ikke riktig av deg å utelate ett barn i en barnebursdag, ærlig talt. Anonymkode: 5d8b4...4c2 49
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er helt fjernt av deg at du ikke ser forskjellen på å utelate ett barn og på å bare invitere et lite mindretall. Det er mange grunner til at alle ikke kan eller vil ha stort selskap. Anonymkode: a73bd...414 Men å selv sende barnet i stort selskap, det klarer de! Er det ikke like mye arbeid for oss andre 13 X 2 foreldre å ha stort selskap som det er for dem? Jeg mener: De har jo blitt "gjengangere". TS Anonymkode: 47b7f...555
Løken Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Kanskje det er noe hjemme da? Kanskje en av foreldrene er syk? Som en annen skriver er stor forskjell på å ikke invitere flertallet og ikke invitere én 33
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men å selv sende barnet i stort selskap, det klarer de! Er det ikke like mye arbeid for oss andre 13 X 2 foreldre å ha stort selskap som det er for dem? Jeg mener: De har jo blitt "gjengangere". TS Anonymkode: 47b7f...555 Skjerp deg. Tror svært få foreldre ser dette som et problem altså. Hvorfor i huleste skal straffe ungen for hvordan foreldrene velger å feire/ikke feire? Anonymkode: 5d8b4...4c2 40
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Man straffer aldri barnet for foreldrenes handlinger. Vær så snill. Anonymkode: e9ea5...b56 43
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men å selv sende barnet i stort selskap, det klarer de! Er det ikke like mye arbeid for oss andre 13 X 2 foreldre å ha stort selskap som det er for dem? Jeg mener: De har jo blitt "gjengangere". TS Anonymkode: 47b7f...555 Du vet ingenting om hva grunnen for lite selskap er, og det kan da være faktorer der som gjør at det faktisk er mer slitsomt for de enn andre foreldre. Det du vurderer å gjøre er barnslig og mye verre enn at dette barnet har et lite selskap. Anonymkode: 44cf1...63d 33
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men å selv sende barnet i stort selskap, det klarer de! Er det ikke like mye arbeid for oss andre 13 X 2 foreldre å ha stort selskap som det er for dem? Jeg mener: De har jo blitt "gjengangere". TS Anonymkode: 47b7f...555 Men det er vel ikke barnet sin feil? Det er vel barnet, og ikke foreldrene du inviterer eller? Anonymkode: ba2f0...754 23
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men å selv sende barnet i stort selskap, det klarer de! Er det ikke like mye arbeid for oss andre 13 X 2 foreldre å ha stort selskap som det er for dem? Jeg mener: De har jo blitt "gjengangere". TS Anonymkode: 47b7f...555 Men kjære deg da. Det kan være flere grunner til at dette barnet ikke vil ha mange gjester. Utelate barnet bare fordi det velger å invitere sine tre nærmeste venner er jo mobbing fra din side. Anonymkode: 5c2db...45e 23
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #13 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er vel ikke barnet sin feil? Det er vel barnet, og ikke foreldrene du inviterer eller? Anonymkode: ba2f0...754 Vel, nå er vel verden litt slik at dersom man ikke liker foreldrene så liker man ikke barnet heller? Jeg liker hverken foreldrene eller barnet, så unnskyld meg for at jeg ikke ønsker å invitere barnet! TS Anonymkode: 47b7f...555
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #14 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men å selv sende barnet i stort selskap, det klarer de! Er det ikke like mye arbeid for oss andre 13 X 2 foreldre å ha stort selskap som det er for dem? Jeg mener: De har jo blitt "gjengangere". TS Anonymkode: 47b7f...555 Kanskje er det barnets ønske - alle barn trives ikke med å være midtpunkt i store forsamlinger. Kanskje har de sykdom i huset, eller andre utfordringer du ikke kjenner til. Er det virkelig så vanskelig for deg å skjønne at folk kan ha ulike forutsetninger, ulike prioriteringer og ulike grunner til å ta de valgene de har - og at det fortsatt er et helt legitimt valg? Eller mener du i fullt alvor at barn som ikke kan eller vil feire bursdag på tradisjonelt vis er forpliktet til å ikke delta i andres? Anonymkode: a73bd...414 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, nå er vel verden litt slik at dersom man ikke liker foreldrene så liker man ikke barnet heller? Jeg liker hverken foreldrene eller barnet, så unnskyld meg for at jeg ikke ønsker å invitere barnet! TS Anonymkode: 47b7f...555 Og foreldre som deg skaper barn som synes det er greit å utestenge og mobbe. Gratulerer med ditt gode verdisyn. Anonymkode: a73bd...414 71
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #16 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, nå er vel verden litt slik at dersom man ikke liker foreldrene så liker man ikke barnet heller? Jeg liker hverken foreldrene eller barnet, så unnskyld meg for at jeg ikke ønsker å invitere barnet! TS Anonymkode: 47b7f...555 Da er du virkelig ikke moden nok til å ha barn. Nei, verden er ikke slik. Herregud, det er andreklassinger. Ta deg sammen! Anonymkode: 5d8b4...4c2 40
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 Populært innlegg #17 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, nå er vel verden litt slik at dersom man ikke liker foreldrene så liker man ikke barnet heller? Jeg liker hverken foreldrene eller barnet, så unnskyld meg for at jeg ikke ønsker å invitere barnet! TS Anonymkode: 47b7f...555 Dette er det mest forkastelige jeg har lest her på lenge. Anonymkode: e9ea5...b56 56
Rosa Dartle Skrevet 12. april 2021 #18 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, nå er vel verden litt slik at dersom man ikke liker foreldrene så liker man ikke barnet heller? Jeg liker hverken foreldrene eller barnet, så unnskyld meg for at jeg ikke ønsker å invitere barnet! TS Anonymkode: 47b7f...555 Fy fader, blir helt matt av at det finnes folk som deg som kan behandle uskyldige unger på denne måten! 33
GammelKaktus Skrevet 12. april 2021 #19 Skrevet 12. april 2021 Herlighet for en oppførsel. Her har vi alltid hatt hele klassen til bursdag, har ikke tenkt over at vi skal ha invitasjon tilbake. Noen har bare guttene andre har bare jentene. Noen feirer bare med familie og en venn og to. Er jo bare kjekt at alle kommer i vår bursdag. Og nei har heller ikke vært like overbegeistret for alle foreldrene og noen av barna men sånn er livet. Luker da ikke ut 1 av 20 liksom, da er du rasshøl da. 25
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #20 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje er det barnets ønske - alle barn trives ikke med å være midtpunkt i store forsamlinger. Kanskje har de sykdom i huset, eller andre utfordringer du ikke kjenner til. Er det virkelig så vanskelig for deg å skjønne at folk kan ha ulike forutsetninger, ulike prioriteringer og ulike grunner til å ta de valgene de har - og at det fortsatt er et helt legitimt valg? Eller mener du i fullt alvor at barn som ikke kan eller vil feire bursdag på tradisjonelt vis er forpliktet til å ikke delta i andres? Anonymkode: a73bd...414 Dette barnet trives med å være midtpunkt og elsker selskap. De har ingen sykdommer, det skyldes kun at foreldrene ikke "gidder". Vår prioritering vil jo være å invitere de barna som vårt barn har feiret med ila året. Det må da være greit å ha ulike prioriteringer som du selv nevner? Tror Anonymkode: 47b7f...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå