AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Oppdaga for litt siden at mannen min har en smertefri, ertestor kul på brystkassa. Mellom brystvorta og midten av brystet. Jeg har lest at alle kuler i bryst skal sjekkes, også hos menn, da de og kan få brystkreft. Jeg sendte mannen til fastlegen, for ble jo litt bekymra. Hun sendte ham videre til en hudlege (!) for mer sjekk. Han virka totalt inkompetent, dessverre. Han spurte mannen min om den var vond å ta på. Han sa den ikke var vond, da svarte legen: Da er det IKKE farlig! For farlige kuler er vonde!! Dette er stikk i strid med alt jeg har lest om farlige svulster, bl.a skriver kreftforeningen at brystkreftkuler er smertefrie. SÅ hva er riktig? ("Det mest vanlige symptomet er en smertefri kul nær sentrum av brystet, tett opp til brystvorten" (brystkreftforeningen)). Jeg håper jo det bare er en kjertel eller noe, men den har nå vært der flere mnd. Mannen er ellers veltrent med lite fettvev. Noen som har opplevd lignende? Og hva kan dette være. han hudlegen mente det bare var en ufarlig kjertel. Men jeg lurer jo litt på hvor peil han har når han sier det er ufarlig fordi det ikke gjør vondt... Bør kanskje be om en second opinion? Leser på brsytkreftforeningens side at menn alltid kommer for sent til slik disgnostisering fordi de ignorerer symptomene, og at det da ikke fanges opp før det er spredning.. Anonymkode: cb7c1...606
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Dra videre, om så er til privatlege med litt kompetanse på faget. Hadde det vært en mørk føflekk kan jeg skjønne hudlege, men ikke hvis det er snakk om kreftkuler i brystvev. Anonymkode: 009a8...334 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Dette har ikke hudlegen peil på! Jeg har hatt hovne vonde lymfer uten at det var noe. Herregud. Anonymkode: 4e4f5...a47
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Bruk Aleris, betal litt så får dere en sjekk veldig raskt Anonymkode: ce75a...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Lipom eller fettklum sikkert. Jeg har en del av de på diverse steder på kroppen. Bl.a en i venstre bryst. Kjenner flere men som har de og. M45 her Anonymkode: 11dab...438
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.4.2021 den 19.55): Lipom eller fettklum sikkert. Jeg har en del av de på diverse steder på kroppen. Bl.a en i venstre bryst. Kjenner flere men som har de og. M45 her Anonymkode: 11dab...438 Ja, sikkert ufarlig.. men hvordan vet du at det er en fettklump, og ikke noe annet? Har du fått det undersøkt? Jeg har lyst til sende ham til en annen undersøkelse hos aleris eller noe.. Tenk hvis, liksom. Anonymkode: cb7c1...606 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 9.43): Ja, sikkert ufarlig.. men hvordan vet du at det er en fettklump, og ikke noe annet? Har du fått det undersøkt? Jeg har lyst til sende ham til en annen undersøkelse hos aleris eller noe.. Tenk hvis, liksom. Anonymkode: cb7c1...606 Ja jeg fikk de undersøkt en del år siden. Fikk beskjed at i seg selv de er ikke farlige men av og til de kan presse på noe i kroppen de ikke skal presse på så da skal de fjernes. Fikk beskjed at jeg kan fjerne de ellers hvis jeg vil ,er enkelt operasjon for å få de ut. Har ikke fjernet noen. Jeg har sikkert 10-15 stk. Fikk eller merka den første når jeg var rundt 30 ,er 44 nå.Min farmor hadde mange og. En av de var kjempestor ,veide 300 og noe gram når de fjerna den. Men for all del hvis de gjør deg urolig så send mannen på videre undersøkelser ! Anonymkode: 11dab...438
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå