AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Del Skrevet 12. april 2021 Hodet mitt skriker ja, mens kroppen skriker nei. Jeg er i dårlig form, kondisen er dårlig, generelt slapp og sliten med noen kilo for mye. Er 31 år og har (med unntak av korte perioder) aldri trent før. Nå vurderer jeg å begynne, men jeg aner ikke hvordan. Ønsker å kunne leke med barna mine uten å hive etter pusten, eller måtte ta meg en strekk på sofaen etterpå. Hvordan bør jeg trene? Hvor ofte? Kan jeg trene hjemme eventuelt? Treningssentrene er stengt her. Og hvor lenge har jeg det vondt før det blir bedre? Tenker eventuelt å gå ned ca 10 kg og generelt føle meg bedre. Er forøvrig 170cm og 70 kg. Anonymkode: 1b6fe...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Del Skrevet 12. april 2021 Tenker du kondisjonstrening, styrketrening eller en kombinasjon? Anonymkode: 62c98...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalbitch Skrevet 12. april 2021 #3 Del Skrevet 12. april 2021 Begynn med å gå du. Bygger raskt litt kondis på å gå gradvis fortere og bygge på videre. Ps; gå sånn at du blir andpusten og svett på ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Del Skrevet 12. april 2021 Når du er så utrent ville jeg søkt etter et treningsprogram på nettet, også for å opprettholde motivasjonen. Det hjelper også å legge inn gåturer, evt med intervaller mellom øktene. Anonymkode: e27be...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Del Skrevet 12. april 2021 Tenk mindre, gjør mer - er en regel jeg liker godt. Når formen er sjaber er all trening bra, uansett om det er en andpusten tur i skogen eller noen dansevideoer på youtube. Begynn med å prøve mest mulig og si ja til alle forslag, sånn at du finner ut hva du synes er gøy og kan tenke deg å gjøre jevnlig. Be vennene dine ta deg med på prøvetime på treningssenteret, lei en kano med familien en dag, test klatresenteret rundt hjørnet, spill fotball med ungene selv om de løper fra deg, utfordre mannen på trampoline og søk opp Yoga with Adrienne på youtube. Bli glad i å bevege deg og prøve noe nytt! Et mer konkret forslag, hvis du er interessert i jogging, er å trene deg opp med Couch 2 5 k-programmet, som begynner med løpeintervaller på 1 minutt. Anonymkode: a1827...a3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Del Skrevet 12. april 2021 Enig med over her, begynn rolig med videoer på YouTube eller apper du kan følge. Signerer også på yoga with Adriene, eller Blogilates. Det som er viktig er å gjøre alt i din hastighet, ikke sett å trene hver dag fra start, kanskje 10 min 2-3 ganger i uka først, så bygge opp gleden til å trene. Finn noe du liker! Kanskje zumba eller noe som du kan gjøre med barna? Anonymkode: 693da...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #7 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg var som deg. Hadde lyst til å begynne, men visste ikke hvordan. Fulgte div treningsopplegg fra apper og youtube men det ble så retningsløst. Tilslutt fant jeg en online PT og NÅ er det fart på sakene. Personlig tilpasset program, mental trening og noen som følger med på at jeg gjør det jeg skal. Anbefales! Anonymkode: fe314...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #8 Del Skrevet 13. april 2021 Funkygine har noen fine program du kan gjøre hjemme, helt nede i 10 min Anonymkode: cc1f8...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #9 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg var i samme situasjon som deg i høst! Vegret meg for å gå inn på senteret, for jeg følte jeg hadd 0 peiling. Til slutt tok jeg kontakt med ei venninne jeg vet trener mye og spurte om vi kunne tra sammen på trening slik at hun kunne vise/lære meg apparater og teknikker. Vi trente sammen i et par uker, og etter det følte jeg at jeg var klar for å kjøre på selv, ved hjelp av program jeg googla meg fram til. Nå er jeg blitt bitt av basillen, og prøver å trene 2-4 ganger i uka, både styrke og løping som jeg har begynt med i det siste. Ikke meningen å komme med livshistorien min😂 det jeg skulle fram til er at kanskje du har noen du også kan henge deg på en liten stund? Slik at du kan lære og å føle deg konfortabel😊 Anonymkode: bd3a9...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Del Skrevet 14. april 2021 Støtter C25K. Det finnes gode apper. Ellers er en fin metode for en som er tilsynelatende i veldig dårlig form å starte med å gå 10 minutter hver dag. Neste uke går du 15 minutter. Så 20 minutter. Ta gjerne med barna, de kan sykle eller sitte i vogn mens du går. Anonymkode: 2cc65...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå